Toon posts:

[BC3] opleiding

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek een opleiding op MBO niveau met als inhoud 3D studio max
weet iemand welke school mij dat kan bieden

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ik denk niet dat er een MBO opleiding is gericht op puur 3dmaxen. Sowieso een overheid gesponserde opleiding voor puur 3dmax (is een pakket, geen levens visie)

Ik weet dat de HKU en 3d opleiding heeft, HBO niveau of een bepaalde leeftijd dacht ik zo.

|{ brrr }] |

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ik geloof inderdaad dat je dan eerder aan een HBO opleiding moet gaan denken

Stoer; Marduq

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:05

Cyphax

Moderator LNX
Maar wat wil je dan precies?? Een opleiding die je de fijne kneepjes van 3dsmax bijbrengt?
Je zou beter zoeken naar een opleiding die je 3d ONTWERP leert uitdiepen. 3dsmax (bediening van het programma) leer je jezelf gewoon, of koop een boek.

Saved by the buoyancy of citrus

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 16:47

Pelle

🚴‍♂️

Inderdaad, er is geen MBO- (of HBO- of universitaire) opleiding puur gericht op 3D-Studio, of op 3D-modellen in het algemeen.

Persoonlijk zou ik het trouwens ook zwaar zonde vinden om voor die ene discipline een hele (4-jarige?) MBO-opleiding te gaan volgen. Ik weet dat 3D-Studio een vak is op het Grafisch Lyceum in Rotterdam, en dat zal niet de enige opleiding zijn waar je het krijgt.

Wil je echter alleen 3D-Studio leren, dan kan je beter even naar De Slechte lopen en daar 3 boeken vandaan halen en gewoon lekker zelf gaan kutten. Zoek ook naar wat tutorials op internet, en voor je het weet heb je een hoger niveau dan iemand die het op school heeft geleerd.

* Pelle weet uit ervaring dat het niet 1-2-3 te leren is, maar dat als je je er echt voor interesseert en je ervoor inzet, het goed te doen moet zijn.

Staar je alleen niet blind op de supermooie renderingen die sommige mensen hier op GoT uit 3DS weten te toveren; dat soort dingen vergen vele uren oefening en geduld.

Verwijderd

Ik heb 3D MAX gehad op het Grafisch Lyceum in R''dam, ik deed daar multimedia versneld
(kwam van de havo dus mocht in 3jaar doen) maar het tempo waz me niet snel genoeg, heb in het eerste jaar nog wel wat 3d max gehad.

maar is niet echt aan te raden. ze gaan er vanuit dat je nog "geen ene nix" van 3d weet. Ik doe nu particuliere opleidng (SAE Multimedia producer) daar krijg ik Cinema 4D, word super goed les gegeven. geen 3D max omdat we op Macs werken :-)

Verwijderd

Mee eens. Ik doe grafisch lyceum amsterdam, (MBO, les in Softimage 3D) en hoewel de 3D leraar die ik had geweldig was (goeie vent die er veel vanaf wist) is de lesstof gewoon op beginners gericht.
(die leraar gaat eind dit jaar weg, gaat werken als 3D-moddelaar)

De eerste lessen gaan ze je uitleggen dat je in 3D naast een x en een y ook een z as hebt, nou ja dat niveau dus, echt vanaf nul...

Op zich zijn er natuurlijk wel mensen die gewoon helemaal voor 3D gaan, tot acht uur s''avonds in dat lokaal zitten en zich er helemaal in verdiepen. Maar eigenlijk is het maar een klein deel van de opleiding, en de 3D lessen die je op het grafisch lyceum krijgt zijn echt alleen als basis bedoeld...

Verwijderd

Topicstarter
ok tnx allemaal :)

Verwijderd

Ik zit op het grafisch lyceum in Zwolle (deltion college) daar gebruiken ze heel veel verschillende grafische pakketten, maar vooral op je stage moet je het gaan leren... groot nadeel is wel, dat scholen niet direct de nieuwste versie van software aanschaffen, zo was het laatst wel grappig toen ik een leraar zag een boek van Flash 4 te leren, terwijl Flash 5 nu toch al een paar maanden uit is...

Praktijkervaring is het belangrijkste stage dus... en natuurlijk wat je van jezelf leert thuis...

:)

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09-2025
Ik ben dr laat mee, oke...

K zit op het grafisch lyceum Rotterdam en doe Multimedia Vormgeven - Animation & Games differentiatie. is veel maxen. Maar helaas pas vanaf het derde jaar.
Ik moet zeggen dat ze je inderdaad behandelen als een 3D mongool daar. Wat dan wel fijn is, is dat ik al goed kon 3Den toen ik met de studie begon. Het enige waarvoor ik de studie doe, is voor het papiertje :) en ik hou enorm veel tijd over naast mn studie om veel te werken.

[ Voor 54% gewijzigd door Heuving op 15-09-2005 11:03 ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 16:47

Pelle

🚴‍♂️

Fijn :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:35
Ja toch? :9~

Motor onderhoud bijhouden