Toon posts:

[BC3] Domeinnamen

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gaat trouwens om www.cumunity.COM

Verwijderd

Heya,

het is laat, maar ik gooi er maar weer een interresant onderwerp in de HID groepje..

Het wordt steeds lastiger om een geschikte domeinnaam te vinden, en goede domeinnamen die door iemand voor slechts $70 bij internic is gekocht gaan voor miljoenen naar de ander.. En er zijn ook veel bedrijven zoals namespace die zomaar uit de wilde weg gewoon domeinnamen gaan registreren.. ok namespace heeft het een beetje te bont gemaakt en moet hierdoor alle namen vrijgeven maar er zijn ook kleine bedrijfjes die de namen naar zich toe trekken and that sucks :(

Verder door de opmars van de gratis domeinregisters zoals namezero en namedemo is het helemaal erg geworden nu kan elk 12 jarige malloot zomaar een dot com naam registreren terwijl jij zoveel plannen had met je bedrijf en die naam...

Ik vind het behoorlijk shitty met die domeinnamen, ze zijn ontzettend belangrijk want ze geven je bedrijfje status, maar aan de andere kant je lijkt nu bijna geen geschikte naam meer te vinden :(

Ik timmer zo nu en dan aan nieuwe projecten daarvoor moet je eerst natuurlijk een goede naam hebbben voor de site. Waar je vroeger eerst de naam voor de site ging verzinnen en daarna op zoek ging naar een geschikt domein lijkt het nu juist andersom. Ik moet nu eerst dagen zoeken naar een leuke naam die nog vrij is, dan pas de site opstarten en even zorgen dat de naam nog enig betekenis heeft en logo''s creeeren enzo..

Hoe doen jullie dat, zitten jullie niet in de probleem voor een goede naam? Nu er talrijke bedrijven zijn die 24 uur per dag op de nieuwe opkomende trends letten en meteen domeinnamen gaan registeren, is het wel heel moeilijk om een nieuwe naam te verzinnen die later nog miljoenen zou opleveren, maar ok dat hebben we niet nodig, Ok we hoeven geen miljoenen te verdienen maar we hebben wel een geschikte naam nodig, dus what''s the deal :?

Ik heb besloten om nieuwe sites die ik ga registreren gewoon een nutteloze achtervoeging te geven en op de site duidelijk maken dat het toch iets betekent.. Dus bijvoorbeeld ik wil een site over movies dan registreer ik gewoon zoiets als www.movies953.com en waar staat die 953 voor? nou eh... tja.. dat.. bla bla bla ;)
En misschien is het ook handig om je nicknames te gebruiken als domein naam, ok er zijn veel nicknames die niet kunnen maar ook ontzettend veel die wel gaan, en dan heb je toch weer iets persoonlijks..

Verder, wat is jullie favouriste extensie? een .com klinkt stoer, maar de andere kant klinkt het ook alsof er een mega site erachter zit met veels te veel geld en big bussniss, terwijl een .net veel minder tof klinkt, maar het wekt wel vertrouwen op (www.tweakers.net ;) ) en .org dat vind ik meer persoonlijke sites die alleen maar gericht zijn op informatie over te leveren..
En .nl dat is weer zo''n kleine dot commetje alleen voor nederlanders..

Ik hoor graag jullie reactie :)

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

http://rechten.kub.nl/sidn/

voor iedereen die wil lezen over het juridische domeinnamen strijdperk.

Ach en een goed product verkoopt zichzelf. Dus die naam is niet zo bijzonder belangrijk als je iets nieuws wil opstarten. ''t Is wel goed irritant als de naam van een bestaand bedrijf is bezet. Er is hier nog wel een discussie geweest over gamma.nl en cisco.nl (Cees Ingbar (of zo)uit Someren had een eenmans automatiseringsbedrijf, Cees Ingbar''s Company oftwel cisco.nl was grote Amerikaanse broer niet blij mee)

Over het algemeen is alles nog wel op te lossen. Je kan altijd opzoek gaan naar een andere extensie .nu .tv etc etc. Of je verzint een leuke pakkende naam.
wellowell.nl waarheenwaarvoor.nl geencentteveel.nl zoekhet.nu.

Verwijderd

Topicstarter
Of je doet iets met al je domains....Bijv een ''v''ervoor, die dan zou staan voor zo''n groen vinkje, als in ''goed''...Krijg je bijv. ''vDesign'' ''vInternet'' ''vStore'' etc etc

Maar het beste kun je gewoon mazzel hebben :D

Zo zat ik laatst ff door die beruchte lijst met 45.000 vrijgegeven NameSpace-namen te bladeren, toen mijn oog op www.academic.nl viel....Idd, dit domain WAS van NameSpace, maar ik heb hem toen meteen geregged, een kwartier later wastie van mij ;):)

Of: be creative....Zat eens op mijn kamer achter me PC, was in die tijd veel met domains bezig....Opeens bedacht ik me: CumUnity, wat staat voor CUM=Klaarkomen, UNITY=Eenheid en CUMUNITY=Community (uitspraak), tada, een sexcommunity :D
Najah, hij is btw nog steeds van mij, kebber niks mee gedaan....Ga er nog eens een sexsite beginnen :D:D (Of wil jennum kopen? :D)

Ik heb btw ook wel een domain waar ik van dacht dattie geweldig was maar ik heb er dus echt geen ruk aan :D Nl: www.domain-registry.cc

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik heb zelf enorm probleem gehad omdat ik een erotische site heb gestart, ik heb een lijst gemaakt met 60 geschikte namen en precies 58 namen waren bezet op zowel .com als .net gebied :(

Overigens is het www.ero-fun.com geworden, op zich wel een puike naam lijkt me.

2 Jaar terug ging het nog iets makkelijker toen heb ik cd-plaza.com geregt, tegenwoordig is alles wel zo een beetje bezet. Verder heb ik nog www.vinyl-plaza.nl en www.dance-plaza.nl

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 14:11

GraasGast

Analogue Heaven

953?

is dat niet 953 fahrenheit? die ene film?

• IllOgical
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-03 16:53

IllOgical

Adopt, adept and improve

Op dinsdag 20 maart 2001 12:39 schreef GraasGast het volgende:
953?

is dat niet 953 fahrenheit? die ene film?
Nee, dat was Fahrenheit 451 van Ray Bradbury 8-)

Doe maar gek, da's gewoon genoeg

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Vond ik bijvoorbeeld slecht met annapa die gasten deden heel veel radiospots maar ik kon maar niet verstaan wat het adres was, dus ik moest keer of 5 iets typen voordat ik op de juiste site kwam.

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 09:53 schreef ELANAZ het volgende:
Of je doet iets met al je domains....Bijv een ''v''ervoor, die dan zou staan voor zo''n groen vinkje, als in ''goed''...Krijg je bijv. ''vDesign'' ''vInternet'' ''vStore'' etc etc
Dat is handig ja, zo kun je altijd ''jouw'' domeintje registreren.......

ik :r ook van namezero en al die andere gratis weggevers,
er zijn zoveel knuppels die een goed domein voor niks registreren en er dan geen fuck mee doen of iets heel, heel erg stoms....

zwaar irritant is dat, gelukkig komt er in 2002 een nieuw beleid op alle .com .net en .org namen :P !

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 14:11

GraasGast

Analogue Heaven

Op dinsdag 20 maart 2001 09:53 schreef ELANAZ het volgende:
[...]
Moet je alleen geluk hebben dat er minder dan 26 mensen op hetzelfe idee gekomen zijn ;)

Verwijderd

Eigenlijk kan ik altijd nog wel iets stoers vinden... je kunt bijvoorbeeld 2 woorden combineren oid.

En .net vind ik eigenlijk juist het stoerst en meest profi klinken... .com is zo standaard :)

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 20 maart 2001 14:48 schreef -TangLeFuzZ- het volgende:

[..]

Dat is handig ja, zo kun je altijd ''jouw'' domeintje registreren.......

ik :r ook van namezero en al die andere gratis weggevers,
er zijn zoveel knuppels die een goed domein voor niks registreren en er dan geen fuck mee doen of iets heel, heel erg stoms....
volledig mee eens.
zwaar irritant is dat, gelukkig komt er in 2002 een nieuw beleid op alle .com .net en .org namen :P !
oh, daar wist ik niks van:?. wat houdt dat beleid in dan? en geldt ut alleen voor .com, .net en .org of ook voor .nl??

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 10:13
Onzin, gewoon goed zoeken. Het is nog niet zo lang geleden dat zomertijd.nl, wintertijd.nl, zelf.nl en businesspark.nl nog vrij waren.

Bovendien is het helemaal niet noodzakelijk om een gebruikelijk woord als domeinnaam te nemen. Het gaat uitendelijk om de inhoud/functionaliteit van de site. Voorbeelden? Te over: Yahoo. Google. ZDNet. Lycos. Tucows. Geocities. Altavista. Xoom. Dogpile. FortuneCity. Ebay. Askjeeves. Juno. Ilse. Boogo. Compuserve. Proxis. Bol. Hot Orange. Monsterboard. Wanadoo. Sonera. Freeler. Dolfijn. 12move. Boxman. Quios. NokNok. Smallzine. 2525. alt0169. Bibit. Ricardo. qxl. Ibazar. Xoip. Spott. Annapa. Namezero. Ladot. V3. Twigger. Boo.

Enfin, je snapt wel wat ik bedoel.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Verwijderd

[quote]Op woensdag 21 maart 2001 05:18 schreef Anders het volgende:
Onzin, gewoon goed zoeken. Het is nog niet zo lang geleden dat zomertijd.nl, wintertijd.nl, zelf.nl en businesspark.nl nog vrij waren.

Bovendien is het helemaal niet noodzakelijk om een gebruikelijk woord als domeinnaam te nemen. Het gaat uitendelijk om de inhoud/functionaliteit van de site. Voorbeelden? Te over: Yahoo. Google. ZDNet. Lycos. Tucows. Geocities. Altavista. Xoom. Dogpile. FortuneCity. Ebay. Askjeeves. Juno. Ilse. Boogo. Compuserve. Proxis. Bol. Hot Orange. Monsterboard. Wanadoo. Sonera. Freeler. Dolfijn. 12move. Boxman. Quios. NokNok. Smallzine. 2525. alt0169. Bibit. Ricardo. qxl. Ibazar. Xoip. Spott. Annapa. Namezero. Ladot. V3. Twigger. Boo.

Enfin, je snapt wel wat ik bedoel.
[/quote}

Tja niet iedereen bezit miljoenen om z''n naam bekend te maken... ;)

Namen verzinnen ok dat kan iedereen wel, maar het gaan promoten als je pas je website hebt opgestart is best lastig, daarom is het voor mensen met weinig budget beter een naam te kiezen in de buurt van het onderwerp, dus movies953 dan maar he ;)

Verwijderd

Topicstarter
komt bij dat voor veel zoekmachines de URL het belangrijkst is qua keywords etc...

Dus www.movies-movies-movies.com ook reggen, en laten doorverwijzen naar www.movies953.com zal je ook helpen...

• Anders
  • Laatst online: 04-06 10:13
2525, alt0169 en smallzine - om er een paar te noemen - hebben volgens mij nauwelijks iets aan reclame uitgegeven. Bedenk je wel dat ze juist vanwege hun aparte naam lang blijven hangen in het geheugen van de bezoekers.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:18

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

maar is dr werkelijk zo''n ''tekort'' aan domeinnamen?

Namespace is genoemd, deze werden echter niet zozeer door gerechterlijke macht teruggefloten, maar eerder simpelweg doordat ze hun rekening bij bij SIDN niet konden betalen, het was sowieso een belachelijk idee 40.000 namen te registreren in de hoop dat er wat klappers bijzitten.

vaak is een domeinnaam toch best wel inwisselbaar (zeker voor een opstartende site die nog geen naamsbekendheid heeft).
waar er wel naamsbekendheid is kun je weer makkelijker via dreigen met jurispedentie proberen een naam binnen te halen (zeker als het een geregistreerde merknaam betreft).

verder heeft een domeinnaam nut voor searchengines, maar ken weinig sites die daar echt op drijven.
voor langere termijn projecten (portal-sites) is het belangrijk dat de naam goed onthouden kan worden en weinig typfaut-gevoelig is.

het beste is dan een naam die onder de tienlettertekens bevat en geen leestekens (-_ cijfers vindt ik zelf ook niet geschikt.
het beste is een naam die ook in het normale taalgebruik bestaat (vanwege herkenbaarheid, alhoewel yahoo daar nooit last van heeft gehad)) ook vindt ik het zelf van belang dat de naam mondeling goed uit te spreken is en geen verwarring geeft.
als je veel met subdomeinen wil doen is tien tekens zelfs te veel en zou je eerder naar 3-5 moeten gaan.

natuurlijk is het geen goed idee om snel effetjes binnen een paar dagen alles te willen doen, domeinregistratie en gelijk ook nog eens de huisstijl opzetten, daar zit je de rest van tijd als het goed is aan vast en dan heeft het zin om gewoon een aantal opties te inventariseren en goed te bekijken wat je specifiek ermee wil doen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 14:00 schreef Anders het volgende:
2525, alt0169 en smallzine - om er een paar te noemen - hebben volgens mij nauwelijks iets aan reclame uitgegeven. Bedenk je wel dat ze juist vanwege hun aparte naam lang blijven hangen in het geheugen van de bezoekers.
Yep true true, maar het is wel zo dat je als ''beginner'' veel meer hebt aan een naam die dichtbij het onderwerp staat.. maar zoals jij zegt als de site gewoon van zichzelf buitengewoon goede content heeft en er leuk uitziet dan komen de bezoekers vanzelf..

Verwijderd

Over tipfouten gesproken:
SIRE besteedt veel moeite aan een campagne over dyslexie. Maar probeer jij maar eens aan de hand van een radiospotje het domeinnaam dyslexie.nl in een keer goed in te tikken! :)
Gelukkig hebben ze een hoop tikfouten ook geregistreerd, maar niet de ene waar ik mee begon: disleksie.nl ;)

En nog even over de Marketing achter een naam:
Goede inhoud verkoopt zichzelf! Kijk maar naar Tweakers.net... Het is hier BEST WEL druk en je kan mij niet vertellen dat al die mensen iets zochten over Tweakers in een zoekmachiene, of dit url zomaar intikten...

Linken, en gelinkt worden. DAAR gaat het om!
Heeft startpagina.nl ook maar 1 gulden uitgegeven aan reclame? Heeft Tweakers.net dat gedaan(hoewel ik hier de vergelijking startpagina, tweakers wel HEEL erg eng vindt)?

Nee!
De bezoekers moeten het adres aan elkaar doorsturen/geven/vertellen en vertellen dat die-en-die pagina zo geweldig is(dan moet je site dat natuurlijk wel ZIJN! :))...

Zodat die mensen ook weer een linkje naar jouw site opnemen op hun eigen homepage, je noemen in een usenet-posting, of op andere fora op het web e.d. Zodat er weer meer mensen JOUW adres zien!

En dan begint het sneeuwballetje te rollen(ook al is het lente)!

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 01:09 schreef EL_Pincho het volgende:

Verder door de opmars van de gratis domeinregisters zoals namezero en namedemo is het helemaal erg geworden nu kan elk 12 jarige malloot zomaar een dot com naam registreren terwijl jij zoveel plannen had met je bedrijf en die naam...
je vergeet freehosting
Waar je vroeger eerst de naam voor de site ging verzinnen en daarna op zoek ging naar een geschikt domein lijkt het nu juist andersom. Ik moet nu eerst dagen zoeken naar een leuke naam die nog vrij is, dan pas de site opstarten en even zorgen dat de naam nog enig betekenis heeft en logo''s creeeren enzo..
denk is aan bedrijven die nu starten, als je beetje vooruit denkt willen die ook een domeinnaam, maarja die is al weg terwijl de handelsnaam nog vrij is...
eerder, wat is jullie favouriste extensie? een .com klinkt stoer, maar de andere kant klinkt het ook alsof er een mega site erachter zit met veels te veel geld en big bussniss, terwijl een .net veel minder tof klinkt, maar het wekt wel vertrouwen op (www.tweakers.net ;) ) en .org dat vind ik meer persoonlijke sites die alleen maar gericht zijn op informatie over te leveren..
En .nl dat is weer zo''n kleine dot commetje alleen voor nederlanders..

Ik hoor graag jullie reactie :)
.com vind ik juist absoluut niet professioneel voor een bedrijf dat alleen nationaal te werk gaat. Zeker als deze geen .nl adres hebben.....waarom? omdat, zoals je al zei, kinderen zelfs .com domeinnamen kunnen reggen en namezero enzo dergelijke dingen gratis doet.

.net vind ik ook niet echt professioneel voor een nederlands bedrijf.

.nl vind ik dus absoluut niet de indruk wekken van een klein dotcommetje... .nl is vooralsnog officieel gezien voor bedrijven, besides de whatever.434.nl. Bovendien zijn er behalve freehosting ook geen andere bedrijven die deze dingen gratis aanbieden.

Maargoed, helaas hebben veel hosting bedrijven nu ook gewone .nl namen te koop voor particulieren via een slinkse omzeiling.

Waarschijnlijk zal er in de toekomst wel een regeling komen hoe die ook zal zijn...ze hadden eigenlijk in het verleden van iig .nl domeinnamen moeten zeggen dat alleen handelsnaam.nl mogelijk was en meer niet. dat lijkt nu wel wat saaier maar dan had je al die problemen niet gehad. en dan bv een aparte (sub)extensie voor particulieren die ze vol mochten bombarderen.

Waar ik me trowuens aan erger is het opkomende kinder-bedrijfsleven, kinderen van 15 jaar die een bedrijfje starten en op die manier de markt "verzieken"...maargoed das een ander onderwerp :P

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:12
Op maandag 26 maart 2001 01:32 schreef Kertje het volgende:

Waar ik me trowuens aan erger is het opkomende kinder-bedrijfsleven, kinderen van 15 jaar die een bedrijfje starten en op die manier de markt "verzieken"...maargoed das een ander onderwerp :P
Als die kinderen nou gewoon op het web willen spelen en een leuke site bouwen mag dat toch wel volgens jou, of niet?

Ik heb zelf ook een flink aantal dotcommers. Maar ik ben niet zo triest dat ik naar namezero ga, want van hun kom je nooit meer af, ze verkopen ook geen domeinen je kan alleen nog maar ''leasen''.

MAW: Al mijn domeinen zijn dus betaald. En ja ik heb zelf ook een hekel aan mensen die naar namezero gaan. Ik wou een leuk domein registreren, een week later had iemand via Namezero geregd (alleen de .com) en vervolgens doet Namezero (voor het gemak) ook maar even de .net én de .org versie, dus ik moest uitwijken naar een ander domein.

En wat doet die eikel die dat domein heeft geregistreerd dat ik wilde hebben? NIETS!!!!!! :(

edit:

layout en tiepvaud

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 07:56 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Als die kinderen nou gewoon op het web willen spelen en een leuke site bouwen mag dat toch wel volgens jou, of niet?
spelen wel:)

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 23:27 schreef nelis het volgende:
oh, daar wist ik niks van:?. wat houdt dat beleid in dan? en geldt ut alleen voor .com, .net en .org of ook voor .nl??
Ik weet het zo niet precies uit m''n hoofd,
m''n collega wel:
http://www.clubcharts.nl/userpage.php?id=2

Het was iets dat bijv. alleen nog maar bedrijven .com morgen, organisaties .org en bepaalde andere instellingen .net

Als hij gelijk heeft moet tweakers.net dan ook een nieuw domein aanvragen...

Klinkt ongeloofwaardig ja, ik weet ''t ook niet voor 100%.....ik zou zeggen: mail ''m ff!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-06 15:37
Gewoon alle leuke namen die je tegen komt registreren......nu kan het nog :P. Maar ik vind dat Anders wel een goed punt heeft met z''n namen....ach, je wordt nu tenminste beetje gedwongen om creatief te zijn met je naamgeving.

• waxle
  • Laatst online: 12-02 14:30

waxle

Schavuit & Schobbejak

Op maandag 26 maart 2001 21:57 schreef McVirusS het volgende:
Gewoon alle leuke namen die je tegen komt registreren......nu kan het nog :P. Maar ik vind dat Anders wel een goed punt heeft met z''n namen....ach, je wordt nu tenminste beetje gedwongen om creatief te zijn met je naamgeving.
Mja, is wel waar. Ik denk met de nieuwe extensies er weer een rush gaat komen. Snel en creatief; zoals het hele webdevgebeuren... maar vooral gebakken lucht ;):P

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:12
Op maandag 26 maart 2001 23:31 schreef waxle het volgende:

[..]

Mja, is wel waar. Ik denk met de nieuwe extensies er weer een rush gaat komen. Snel en creatief; zoals het hele webdevgebeuren... maar vooral gebakken lucht ;):P
Even weer naar boven halen...

Als die nieuwe extenties weer beheerd gaan worden door derden, zoals .tv dan zullen die prijzen weer belachelijk hoog zijn en dan zal het wel mee vallen. Wie gaat er nou 260 gulden betalen om een domein te registreren?

• waxle
  • Laatst online: 12-02 14:30

waxle

Schavuit & Schobbejak

Op donderdag 29 maart 2001 08:11 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Even weer naar boven halen...

Als die nieuwe extenties weer beheerd gaan worden door derden, zoals .tv dan zullen die prijzen weer belachelijk hoog zijn en dan zal het wel mee vallen. Wie gaat er nou 260 gulden betalen om een domein te registreren?
Je hebt genoeg leipoos die het doen. :P Mag ik je even doorverwijzen naar Kaboom.nl; een of andere gladiool die maar domeinenveiling is gestart :(
Hij veilt bijvoorbeeld www.lowrider.nl, om maar wat te noemen :(

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Verwijderd

Ik heb uit "hebberigheid" destijds het domein www.buy-eu.com geregistreerd. Puur om het weer door te verkopen aan www.buy.com.

Ik netjes een mailing (meer een spam eigenlijk) gemaakt aan het bedrijf en verteld dat ze het domein mochten overkopen.

En ja hoor, ik kreeg 1000 dollar geboden. Hebberig als ik was wilde ik meer, en ging dus niet akkoord. Was een hele domme fout, want later gingen ze niet hoger dan 100 dollar :D

Achja, het zij zo.. :) Niet geschoten is altijd mis.

Verwijderd

Ik hoorde ''m ook al veel te vaak voorbijgalmen ja....

NEE, NIET DOT COM!!! DOT TEEVEE!!!

:r:r:r

Verwijderd

Het mooiste voorbeeld van een radiospot (veeeel radiospots) met een url die ik niet kon intypen was genie.nl.

Ze spreken het in de spot uit als djienie.nl.
Hoeveel mogelijkheden heb je dan?
Gini, Djini, Ginie, Jini, Jinie, Jeanny (wat ik dus als eerste probeerde), etc. etc.

Ik had het dus opgegeven, maar ik kwam erachter toen iemand het er toevallig over had :)

Achteraf was het toch niet echt een boeiende site ;)

• cutter
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ik krijg de hele dag superiritante .tv spotjes op mijn favoriete zender Arrow Classic Rock."
''Alleen knappe koppen maken gebruik van de laatse streaming media technologieen en registreren daarom bij .tv''

Flikker toch op: ergo ik neem nooit een .tv extensie.

Verwijderd

ik vraag me af welke zieke-oncreatieveling DAT heeft bedacht!
Ik zou daar wel een uitlegje over willen horen, van hun nederlandse(?) reclame-bureau. :)

.TV is voor bepaalde sites misschien wel leuk, maar over het algemeen volkomen ZINLOOS!
tweakers.tv klinkt wel veelbelovend, maar of ik sommige mensen hier IN BEELD zou willen zien??? ;)

Verwijderd

Ik ben (ex)domeinkaper, ik vind het wel raar waarom de mensen over deze praktijken zich opwinden. Ik vind het vergelijkbaar met als je 1000 gulden op straat zie liggen dan pakt toch ook iedereen het op en stop het in zijn zak. Er is niemand die denkt ow laat maar liggen misschien komt die gene die hem heeft verloren nog wel langs en dan pakt hij hem weer.

Ik heb weinig .com domeinen geregt ik heb altijd een voorkeur gehad voor .nl en .cc ik heb tot nu toe al z''on 150 domeinnamen geregt waar ik er al 70 van verkocht heb. En ik kan je vertellen dat is heel erugh leuk geld verdienen :).

Maar de gouden tijden zijn nu toch weer over helaas nu moet ik weer andere dingen gaan doen.

Verwijderd

BTW

Weet iemand die website van vuurwerk nog waar je kan zien bij welke bedrijven de meeste domeinen worden geregt ??

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zondag 01 april 2001 16:35 schreef crazy_gijs het volgende:
Ik ben (ex)domeinkaper, ik vind het wel raar waarom de mensen over deze praktijken zich opwinden. Ik vind het vergelijkbaar met als je 1000 gulden op straat zie liggen dan pakt toch ook iedereen het op en stop het in zijn zak. Er is niemand die denkt ow laat maar liggen misschien komt die gene die hem heeft verloren nog wel langs en dan pakt hij hem weer.

Ik heb weinig .com domeinen geregt ik heb altijd een voorkeur gehad voor .nl en .cc ik heb tot nu toe al z''on 150 domeinnamen geregt waar ik er al 70 van verkocht heb. En ik kan je vertellen dat is heel erugh leuk geld verdienen :).

Maar de gouden tijden zijn nu toch weer over helaas nu moet ik weer andere dingen gaan doen.
Ok misschien zijn de ''gouden'' tijden wel een beetje over omdat er nu ontzettend veel domeinboeren rondlopen, maar er zullen wel steeds nieuwe trends aankomen zetten waar je vanaf het begin bij moet zijn.. zoals nu DivX.. Als je op IRC op computer related chans zit met een paar goede programmeurs dan kom je vanzelf wel nieuwe items tegen die later hot zullen worden, en aangezien deze experts alleen bezighouden met hun programma''s en eigenlijk niet zo druk maken met de promotie en de domeinnaam enzo, kan jij lekker ff voor 70 piek de naam reggen en later als het wat word lekker wat verdienen..

Maar dat wat jij zegt dat domeinkapen net zoiets is als 1000 piek op straat vinden is niet waar, als je 1000 vind en je bent een beetje sociaal dan breng je het ook naar de politie (dat zou ik nu zeker doen, want wij leven nu in de tijdperk van de boobytraps en candid camera''s, dus wees op je hoede! 8-) ) En een domeinnaam reggen waar je helemaal niks mee te maken hebt is ook een beetje piraterij (al zeg ik het zelf ;) )

Ok als je een naam registreert als download.com (als ie niet vrij was geweest) zou ik zeggen, wat een mega vondst maar om nou namen als jandebollegijs.nl te reggen vind ik een beetje zielig en aso..

Maar dat is mijn meining ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op zondag 01 april 2001 16:36 schreef crazy_gijs het volgende:
BTW

Weet iemand die website van vuurwerk nog waar je kan zien bij welke bedrijven de meeste domeinen worden geregt ??
Deze?
http://www.domein.vuurwerk.nl/

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op maandag 02 april 2001 00:31 schreef pim_ het volgende:

[..]

Nu beginnen de domeinnamen dus ECHT op te raken
vrouwenlogica.nl
vrouwenlogika.nl

Deze vond ik wel leuk... zo van je weet het nooit met vrouwenlogic/ka

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• mocean
  • Laatst online: 30-03 18:32
die lange namen die mensen registreren zijn bedoeld om zoekmachines te misleiden. Een hit in de domeinnaam scoort vaak nog hoger dan een hit op titel. Vandaar dat mensen een hele lijst keywords achter elkaar plakken en die registreren.
Zelf heb ik mocean.nl (als bedrijfsnaam) maar we zijn wel een paar weken bezig geweest met het vinden van een goede naam, die .nl nog vrij was...

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• Bluppy2
  • Laatst online: 21-03 14:53

Bluppy2

Hip!

Een goede naam vinden is inderdaad niet altijd even makkelijk. Ik was met een vriend al tijden bezig om een naam voor onze "zoekmachine" te vinden. Dat blijkt inderdaad niet makkelijk. De simpelste domeinen als searchit.com of search-it.com of zoekhet.net zijn natuurlijk allemaal al weg. Toen zijn we begonnen met het combineren vanworden uit een andere taal. Het latijns klinkt wel profi dus we vroegen aan iemand van het gymnasium wat "zoeken" in het latijn is. Zijn antwoord was Querera. Toen hebben we het gecombineert met "me" en voila: Querme was geboren. En de domeinnaam bestond ook nog :). Kortom: Met een beetje fantasie kom je een heel eind. Het probleem van deze naam is dat niemand weet hoe je het moet uitspreken :(. Wij spreken het uit als Kwermie maar veel mensen hebben er duidelijk moeite mee... Dag mond-op-mond reclame! We zijn dus nu druk op zoek naar een andere domeinnaam, zoiets als www.zoekenvind.nl, iets wat makkelijk te onthouden is :).
Dus laat dit een wijze les zijn: Kies nooit een domeinnaam die niet goed uit te spreken is.

Een ander leuk voorbeeld van een domeinnaam die niet goed te verstaan was is newmonday.com . Toen ik he uit wou tikken kreeg ik combinaties als numondee en noemondee.com, ik dacht dat het een 1 of andere spirituele term was :) (wist ik veel?). Pas toen ik de goede naam in de computable las wist ik wat er goed was. Ook weer zo''n vage radioreclame :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Misschien is vindmeer.nl iets?
Dan kan je voor ingelogde bezoekers een sub maken, bv: ik.vindmeer.nl, Idéfix.vindmeer.nl waar ze dan hun persoonlijke zoekmachine kunnen samenstellen en meteen naar toe kunnen gaan (password hoef je dan alleen nog maar uit koekje te halen, inlognaam heb je al)...

Hetzelfde idee als tweakers.net nu heeft: Idéfix.tweakers.net

edit:

Of: zoektnaar.nl, zoeknaariets.nl, zoektnaariets.nl, zoekt.org, vindt.net, vindt.org :)

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
`T schijnt een rage te zijn om .net en .com te reggen, met dezelfde naam dan. Voorbeeld: nlforum.com en nlforum.net (zijn van mij ;))
Dat staat nog wel het beste denk ik...

• Dr.Bob
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-05 21:37

Dr.Bob

Dr.Bob says: HEAL!

Op woensdag 21 maart 2001 14:37 schreef raptorix het volgende:
Vond ik bijvoorbeeld slecht met annapa die gasten deden heel veel radiospots maar ik kon maar niet verstaan wat het adres was, dus ik moest keer of 5 iets typen voordat ik op de juiste site kwam.
Nou, zoiets soortgelijks had ik nou ook, met het bedrijf (ben nu eindelijk achter de naam gekomen:) Cannock Chase! Zij hadden radiospotjes en zeiden: "Kijk op kennoktjees punt nl". Ja, duh! Alsof ik hoor hoe je die ingewikkelde ^%)(*#^%#*#naam schrijft :)

Eieieieindelijk, maanden later, zijn ze gaan adverteren met ccc.nl, ja, daar kan ik wat mee. En nu net ben ik er dus achtergekomen dat ze altijd cannockchase.nl zeiden. Sukkels! Toch?

Dr.B

NERDCORE FOR LIFE

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb een vraagje. Jullie zeggen dat jullie allemaal domeinnamen reggen ook of hebben gedaan enzo.

Maar dat kost toch geld???? Waar betalen jullie dat dan van?????

En voor een .nl domeinnaam moet je toch bij de Kvk ingeschreven staan en een bedrijf hebben anders mag dat toch niet???

Of kan je je daar gewoon heel makkenllijk inschrijven en kan je dan al die domeinnamen zo registreren??????

• wicher|IA
  • Laatst online: 10-04-2023
Op maandag 26 maart 2001 01:32 schreef Kertje het volgende:
je vergeet freehosting
idd :r :(

denk ik een keer: he, ik ga maar weer eens een persoonlijke website met wat onzin over mezelf maken, ala mcviruss.nl

dus: ik ga maar eens het domein wicher.nl registreren
had ik al veel eerder willen doen, maar nooit aan toegekomen
ik dacht ook: maakt het uit, wie anders registreert er nou wicher.nl

kijk ik, is ie in januari gejat door Freehosting (op hun eigen naam) :'(

nou had ik ook veel te lang gewacht natuurlijk |:(, maar wel balen...

twas al kut dat een zeker domeinkaapbedrijfje genaamd Koninklijke Ahold NV er met m''n andere keus gall.nl vandoor ging... en ze wilden me niet eens een forwarded mailadres geven... de aso''s

matthijs.nl kon ik natuurlijk bij voorbaat al vergeten... (als je het nu nog niet weet: mijn volledige naam is Matthijs Wicher Gall)

kortom: :r:r
Pagina: 1