Toon posts:

[BC3] ervaringen met AS Hosting & regiohosting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik moet binnenkort een site laten hosten, hiervoor had ik 2 hosting-bedrijven op het oog: Namelijk AS Hosting en Regiohosting.

Heeft iemand ervaringen met deze hosters?

(Ik heb trouwens ookal op webhosters.nl gekeken)

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:14
Ik heb op dit moment 22 sites die gehost worden bij Ashosting. De servers stonden in Amerika maar zijn hoegenaamd allemaal verhuist naar Amsterdam. De ping-snelheden zijn vergelijkbaar met Vuurwerk. De sites draaien op RAQ3/4 servers en moet je delen met nog 199 anderen. Als dit niet druk bezochte sites betreffen dan werkt het allemaal erg goed, als je de pech hebt dat er iemand is die een enorme hoeveelheid io-verkeer of database-queries veroorzaakt, dan is het soms zo traag als dikke stront.

Ashosting is geen grote organisatie maar groeit erg hard. Ze/hij zijn/is erg behulpzaam maar zijn beperkt telefonisch bereikbaar.

Email werd altijd snel beantwoord maar dit duurt de laatste tijd wat langer en de antwoorden waren al kort en zijn er niet langer op geworden.

De servers hebben een prettig onderhoudssysteem waarmee je users/emailadressenb/forwardingadressen/site usage en dergelijke kan beheren, daarvoor heb je dus geen helpdesk nodig.

Als je een statische website hebt dan vindt ik het een absolute aanrader en anders voor dei 125 piek ook.

Ga je naar een duurder pakket en ga je met databases werken en vindt je het belangrijk dat de server snel reageert, dan zou ik wellicht even verder kijken.

Ashosting heeft overigens aangegeven om een afzonderlijke mysql server te installeren per 1 januari. Ik verwacht niet dat dit een server a la Athena c.s. of zo wordt maar dat kan ook niet voor de prijzen die Ashosting aanbiedt.

Succes

PS
Wat ik nog even vergeten was: bij het up- en downloaden naar de servers, haal ik bijna altijd snelheden tussen de 50-150KB p/s, lijkt mij wel belangrijk om te weten.

Alleen als ik Homesite 4.51 gebruik en ik edit rechtreeks vanaf de ftp-server, dan krijg ik vaak geen verbinding meer als ik wil saven en moet dan eerst op de HD saven en vervolgens uploaden met cute of WS_FTP. Maar dat ligt volgens mij aan Homesite want het heeft nog nooit ergens betrouwbaar gewerkt.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik de site zo goed als zeker hosten bij AS Hosting. Dat onderhoudssyteem zie ik ook wel zitten. Erg handig dat je dan zelf email-adressen ed kan aanmaken.
En wat jij ookal zegt, het is een statische site..

Bedankt voor het duidelijke antwoord!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-05 22:24

emzed

*

Ik doe ook nog ff een duit in het bakkie voor Ashosting.
Ze hebben snelle servers, goede service en absoluut de beste prijs/prestatie verhouding van NL. (zover ik weet)
Laat netmechanic.com maar eens los op een van hun sites.

• Prutser_IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06-2021

Prutser_IA

<*{{{><

tja.. Mijn site wordt dus gehost bij Ashosting..
Service is perfect hoor, goede antwoorden en nog snel ook...
Alleen de performance is de laatste tijd een beetje naar beneden gegaan..
Ik heb dan een dynamische site, maar niet met van de megaqueries.. en ook niet echt drukbezocht..

Maar toch is het af en toe een hoop dikke stront door een heeeeeel dun lijntje.. (niet vooruit te branden dus)
Is opzich wel mee te leven, maar niet als je dus precies om 8:30 moet prikken..

Dus service ++
Performance --
Ow, ik zit trouwens op Server 2 (NL)

42

Verwijderd

BoerQ: ik denk dat Azione wel een dedicated heeft of een grotere server, anders zul je toch geen webinterface krijgen om users aan te maken :)

Verwijderd

Ik zou voor regiohosting gaan.
Geen fancy webinterface, maar je kan forward adressen snel aanvragen en ze worden asap aangemaakt !

Ik weet wel dat je bij regiohosting niet met 199 op een server komt.

Ping (niet dat het veel zegt) maar eens naar regiohosting.net en ashosting.nl > dat scheelt wel veel :)

+ bijkomende voordeel voor de meeste: de servers staan in nederland.

Ook worden de servers beheerd door Rick (ja, die Rick ja :))

ook draaien de nieuwste versies van apache/php/gd/mysql erop :) >> met compressie ingebouwd (voor de bekende onder ons ;))

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:14
Nee, geen dedicated server. Gewoon 20 sites verdeeld over diverse servers van Ashosting.
Overigens: emailadressen en users aanmaken gaat meen ik alleen voor dat 295 guldenpakket en niet voor die 125 gulden-sites. Die hebben maar 1 user. Emailadressen aanmaken is wel mogelijk via dat onderhoudssysteem.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

Verwijderd

Topicstarter
Je krijgt bij dat pakket van 125,- ook een control-panel:
http://www.ashosting.nl/overzicht.htm

deze is ook leuk: :)
http://www.ashosting.nl/screenshots.htm

Verwijderd

ik heb ook hele goeie ervaringen met ashosting.nl. Mijn emailtjes worden snel beantwoord, mijn site is echt snel bereikbaar en de prijs die je ervoor moet betalen tegenover andere is zeer goed.

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Regiohosting heeft een Cobalt 4i, die heeft wel degelijk een menuutje :)

En AShosting is een maand of twee een week down geweest, en dat wil je niet met je site lijkt me ...?

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

Verwijderd

Tja...hier dan eens mail van Kel van de enige echte Regiohosting.
Wij hebben twee bakken staan....

1 bij Widexs. Deze bak is gebouwd door Rick Jansen hier van Tweakers ....supperbeesje en draait als een gek. Draait nu sinds november vorig jaar een nooit problemen gehad...

1 bij 2fast. Daar zitten we met een cobalt Raq server. Dezelfde bakken als dat AS gebruikt. Over 2fast ben ik zwaar te spreken voor de colocation ...superservice ..

Ik moet zeggen dat we nog nooit problemen hebben gehad met de hele hap.

AS hosting heeft om de haveklap problemen.
http://helpdesk.ashosting.nl
De inlogcodes voor de pagina kan jezelf wel raden .. :)

Verwijderd

nee, helaas rijkt mijn iq niet zo ver :)
gimme a hint? :)

Verwijderd

het is iets met helpdesk en de naam van het bedrijf >:)

Verwijderd

Rats heeft wel wat iq ......tja ik zal hetzelf maar niet melden anders krijg ik weer op me klote van de cybercom man ...
Pagina: 1