Toon posts:

[BC3] CGI scripts verwerken op intranet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor een nieuw te bouwen intranet (is uitbesteed) dien ik ervoor zorg te dragen dat ingevulde formulieren via cgi verwerkt worden.

Mijn vraag is: Dient dit geinstalleerd te worden als apparte applicatie of draait dit als service? Ik kan nergens uitleg vinden over het configureren van iets dergelijks.

Voorbeelden van scripts zat, maar nergens uitleg over hoe (en door wat) het verwerkt wordt.

Alvast bedankt voor evt reacties

TaRgA

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 17:26

GaMeOvEr

Is een hork.

Move Network Troubleshooting -> Programming & Webscripting

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Gewoon een lokale apache server starten en dan in de cgi-bin dir je scripts plaatsen.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hoort eigenlijk zelfs in Hosting&Webservers, dus transporteer ik het daar nog maar even heen ;)

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 15:41 schreef TaRgA het volgende:
Hallo,

Voor een nieuw te bouwen intranet (is uitbesteed) dien ik ervoor zorg te dragen dat ingevulde formulieren via cgi verwerkt worden.

Mijn vraag is: Dient dit geinstalleerd te worden als apparte applicatie of draait dit als service? Ik kan nergens uitleg vinden over het configureren van iets dergelijks.

Voorbeelden van scripts zat, maar nergens uitleg over hoe (en door wat) het verwerkt wordt.

Alvast bedankt voor evt reacties

TaRgA
Je moet CGI-Scripts zien als losstaande programma''s die 1 of meerdere functies uitvoeren. Elke keer als het script wordt aangeroepen wordt het programma (het cgi script) opgestart en na verwerking van de opdracht afgesloten.

De webserver zelf zorgt ervoor dat het desbetreffende CGI script opstart en zijn taak uitvoert, het hoeft dus niet als een service te worden geinstalleerd. Enige wat er moet gebeuren, is dat je de cgi-bin directory configureert in de bijbehorende webserver (meestal is deze al perfect geconfigureerd en bestaat de directory al) en het cgi script naar die directory kopieren.