[BC3] BIND alleen update2

Pagina: 1
Acties:

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Waarom wil je niet de hele dns restarten?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hi,

mn named.conf bevat 400 master en 100 slave domeinen. Elke keer dat ik een wijziging aanbrengt reload ik me hele named.conf. Is het ook mogelijk om alleen de geupdate records te reloaden / transferren.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
duurt te lang en neemt te veel processor in beslag.....nu valt het nog mee, maar als ik meer domeinen krijg....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• xantos
  • Niet online
mmmm... nee volgens mij is dit niet mogelijk. Je kunt toch bijvoorbeeld een keer per dag rebooten (''s nachts), als de server load laag is..

en dat het erg lang duurt maakt toch niet, daarvoor heb je toch een secundary dns, nietwaar?

• BC3 Victim
ik weet zeker dat het mogelijk is. Alleen weet ik niet hoe....HELP ! JOSKA ???!!! JOSKA IN DE BUURT?? of iemand anders mag ook

• xantos
  • Niet online
Om wijzigingen aan te brengen hoef je toch je hele dns niet te rebooten. Tenzij je deze direct geupdate wil hebben.

Elke zone file heeft een TTL een refresht zichzelf na een bepaalde tijd.

• BC3 Victim
en als ik een nieuwe zone toevoeg? dan zal ik de hele dns moeten restarten.....

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 14:38 schreef Crizis het volgende:
Hi,

mn named.conf bevat 400 master en 100 slave domeinen. Elke keer dat ik een wijziging aanbrengt reload ik me hele named.conf. Is het ook mogelijk om alleen de geupdate records te reloaden / transferren.
Dat is vrij makkelijk natuurlijk :>

ndc reload <domein>
Bv : ndc reload iksnapnietsvanbind.nl :)

• xantos
  • Niet online
dan moet je inderdaad de hele dns restarten. Maar dat kun je 1 keer per dag doen.

• xantos
  • Niet online
ndc reload <domein> werkt bij mij niet. Maar dat kan aan mijn configuratie liggen.

• BC3 Victim
thx

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 15:38 schreef xantos het volgende:
ndc reload <domein> werkt bij mij niet. Maar dat kan aan mijn configuratie liggen.
Dan doe je toch echt iets fout :)

• BC3 Victim
soprry.....dit werkt alleen bij een bestaand domein. Ik wil een nieuwe zone erin gooien en alleen die update. Via dat commando van p0wer werkt dat niet

• xantos
  • Niet online
om een reload te geven moet ie toch eerst geladen zijn?

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 15:43 schreef Crizis het volgende:
soprry.....dit werkt alleen bij een bestaand domein. Ik wil een nieuwe zone erin gooien en alleen die update. Via dat commando van p0wer werkt dat niet
Djeez, waarom stel je de vraag dan niet wat duidelijker. Er zit een groot verschil in updaten van een zone of een nieuwe zone toevoegen *zucht* |:( En nee, het is met bind niet mogelijk (iig niet met 8.x) om het on the fly te reloaden zoals jij dat wilt.

• BC3 Victim
ik ben er al achter :

type : /usr/sbin/ndc

type reload voor update gewijzigde zones
type reconfig voor update nieuwe zones

thx for help

Pagina: 1