Op zondag 27 mei 2001 23:36 schreef Xs2You het volgende:
Allereerst moet je natuurlijk een A record aanmaken voor je subdomein "test".
In httpd.conf kun je zoiets aanmaken:
<VirtualHost 212.120.76.109>
ServerName test.xs2k.org
ServerAdmin tech@xs2k.org
DocumentRoot g:/weblocal/users/test
AddHandler cgi-wrapper .cgi
AddHandler cgi-wrapper .pl
</VirtualHost>
Hallo!? Ik zie hier weer eens een groot klok/klepel ''probleem''. Mensen, plz, ga pas dingen voor waarheid verkondigen als je het 100% zeker weet!!
1. DNS staat LOS van apache; het resolven van domein<-van/naar->ip staat LOS van apache. Dat doet het DNS met zijn nameservers. Zolang het subdomein test.xs2k.org niet in de nameservers van xs2k.org staat, kan niemand het resolven, tenzei je het zelf lokaal doet (met je eigen nameserver, of in je hosts file op je client).
2. Pas als de bezoeker test.xs2k.org -naar-> ip-van-vhost-webserver _correct_ kan resolven kan je pas je vhost webserver in gebruik nemen, aangezien het helemaal afhankelijk is van de resolving van zijn client om zijn werk te doen (test.xs2k.org wordt meegegeven in de http reqest header van de bezoeker, de webserver serveert de pagina afhankelijk van die waarde).
3. Terwijl ik dit tikte heb ik even de vrijheid genomen te kijken naar het domein in kwestie (xs2k.org), en tot mijn verbazing heb je de nameservers van @home opgegeven.
Nou, tenzei jij toegang hebt tot hun dns records (wat me heel, heeel erg sterk lijkt, gezien de ervaring die je met dns hebt :]), zal dat nimmer werken. Je moet je domein zelf ook ergens hosten; registreren (parkeren in dit geval) is niet genoeg om een domein te _gebruiken_.
Je zou het zelf kunnen doen door 2 ns servers op verschillende ip''s te regelen (je "moet" er minimaal 2 op verschillende ip''s hebben, zeker bij osrs), eentje op je kabelconnectie en eentje eventueel ergens anders (er zijn gratis dns hosters, grove mensen hier zouden dan utfs! roepen).
Anyway, het komt er op neer dat je eerst er voor moet zorgen dat test.xs2k.org naar 212.120.76.109 resolved, dan werkt je apache waarschijnlijk perfect, want je vhost directives horen te werken (mits je domein resolved ;])...