Toon posts:

[BC3] stel ik ga een paar sites hosten...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel ik ga een paar sites hosten. Sites die niet meteen duizenden bezoekers per dag hebben, maar ''t moet wel snel blijven. :)

Dan ben ik nu met m''n 16kb upload ;( snel uitgespeeld, maar wat is dan beter. ADSL soms? Mag je daar legaal een server op draaien en de snelheid?

En wat kost bv een huurlijn, wie bieden zoiets aan?

Verwijderd

tja ik mag legaal ook een server draaien op mijn kabel maar heb geen chello
niet dat zij er naar kijken hoor
behalve als je een openrelay mail server gaat draaien ofzo

Verwijderd

Topicstarter
nee, maar het gaat om zakelijke sites, dus het moet wel legaal blijven vind ik...

En de chello ligt er hier te vaak uit....

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-05 09:16

JointFillah

Techno Addict

Huurlijn is vrij pittig duur kan ik je vertellen....en ik weet niet wat je Start-kapitaal is, maar ik denk dat het iets té pittig is om mee te beginnen :)

ADSL is vooral op download gericht....voor server kun je dus beter gewone (S)DSL nemen, das ook nog steeds duurder dan ADSL hoor, maar wel betaalbaarder ;)

Meer info:
XS4ALL Leased Line
Sonera DSL -> DSL Symmetric/Advanced/Professional

~* Peace, Love & XTC *~

Verwijderd

Een huurlijn kost ongeveer 2500 gulden per maand, dus als je meer dan 5 werknemers hebt die de hele dag online zijn met ISDN kan het uit. :)

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-05 09:48

McMiGHtY

- burp -

Die prijs is ook nog onderhevig aan de locatie waar je zit en hoeveel km kabel er moet komen te liggen tussen de verschillende locatie''s en hoe breed je bandbreedte moet zijn

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 18:30 schreef jeroenbeekman het volgende:
nee, maar het gaat om zakelijke sites, dus het moet wel legaal blijven vind ik...

En de chello ligt er hier te vaak uit....
Waar woon je dan precies? Want als je in amsterdam woont kan je SDSL via QSC nemen. Enorm snel 2Mbit downstream 2Mbit upstream. Heb ping tijden van 4 a 5 milliseconden met de AMSIX dus erg rap. Hoge doorvoer en binnenkort de mogelijkheid tot meerdere ip adressen op 1 SDSL verbinding. De helpdesk is daar erg relaxed, zeer vriendelijke vrouwen die snappen waar je het over hebt.

En als de verbinding up = dan = niet meer down te krijgen bij wijze van spreken dus nog geen ongeplande downtijd gehad :) . Tot nu toe dan in ieder geval. Dus ik heb een download gemeten van 261 kb/sec en een upload van 237 kb/sec gewoon rond 2 uur smiddags. Dus erg relaxed en het waren bin files van de 2fast webserver.

Dus http://www.qsc.nl voor meer info!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-05 09:48

McMiGHtY

- burp -

Die site ziet er goed uit, Alleen jammer dat ik niet in Amsterdam woon

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 18:26 schreef jeroenbeekman het volgende:
Stel ik ga een paar sites hosten. Sites die niet meteen duizenden bezoekers per dag hebben, maar ''t moet wel snel blijven. :)

Dan ben ik nu met m''n 16kb upload ;( snel uitgespeeld, maar wat is dan beter. ADSL soms? Mag je daar legaal een server op draaien en de snelheid?

En wat kost bv een huurlijn, wie bieden zoiets aan?
Dan kun je ook gewoon een virtuele server huren bij een host provider. Hoeft je computer ook niet altijd aan te staan. Je bent niet afhankelijk van je access provider. En het is meestal nog sneller ook. En het is niet duurder. Misschien wel minder leuk.

Verwijderd

En als je dan toch persee een eigen server wilt neem je toch een dedicated server of co-located hosting voor je eigen server :?

=> Is meteen ook stukken goedkoper + sneller :9~
Pagina: 1