[BC3] Mail server zonder dns

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Is het niet maybe mogelijk om een mail (stmp) server onder win2k (server of professional) zonder domein naam (dns server) dus gewoon bv adres@666.666.666 >:)
te laten lopen en welke raden jullie dan aan?

Ik heb ff niet kunnen zoeken op GoT want ik kwam om de een of andere reden niet verder dan [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]http://gathering.tweakers.net/forum/find :(

Alweer bedankt dat ik jullie even mocht lastig vallen met mijn probleem

Sorry als er al een soort gelijk topic is maar ik heb ook geen geduld

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
help me nou pleazzee of kan dit gewoon niet ¿?¿¿ alvast weer thnxs

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Pfff, jij bent ook ongeduldig zeg :(
Half uurtje geleden pas gepost |:(

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 18:35

Metzie

Nyaano !

Ik zou zeggen probeer het, en laat ons weten of het wel of niet werkt.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Volgens mij kan dit niet.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 11:02

Willem2

Ω is futile

Hobbies en interesses: Networking, linux, webdesign, webhosting

en dit weet je niet?

ja, kan wel (sorry Joska... ;) ). je kunt natuurlijk ook een gratis dyndns domeinnaampje aanvragen, werkt wat makkelijker voor de meeste mensen

voor NT is Internet Anywhere eMail Server een goede, niet goedkoop, maar dan moet je met linux gaan werken als je het goed en goedkoop/gratis wilt!

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• BC3 Victim
Ik gebruik Mdaemon, mooi progsel.

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 16:33 schreef DJ_PP het volgende:
Is het niet maybe mogelijk om een mail (stmp) server onder win2k (server of professional) zonder domein naam (dns server) dus gewoon bv adres@666.666.666 >:)
te laten lopen en welke raden jullie dan aan?
666.666.666 is zowiezo een niet bestaand ip-adres (want 32 bits in 4 groepjes van 8 bits, dus [0-255].[0-255].[0-255].[0-255], waar dan weer een heleboel uitzonderingen op zijn, maar het voert te te ver om dat hier/nu te gaan uitleggen.

Maar het kan, gewoon SMTP draaien en mail adresseren als user@w.x.y.z, of -beter- user@[w.x.y.z].

Welke je moet gebruiken weet ik niet, ik draai sendmail op Linux, van NT heb ik niet zoveel verstand...

edit:

umzz... dat moet zijn: ''van mailservers op NT heb ik... etc.'' ben MCSE :-(

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 15:01

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 17:35 schreef Willem2 het volgende:
Hobbies en interesses: Networking, linux, webdesign, webhosting

en dit weet je niet?

ja, kan wel (sorry Joska... ;) ). je kunt natuurlijk ook een gratis dyndns domeinnaampje aanvragen, werkt wat makkelijker voor de meeste mensen

voor NT is Internet Anywhere eMail Server een goede, niet goedkoop, maar dan moet je met linux gaan werken als je het goed en goedkoop/gratis wilt!
Nee dat wist ik nog niet zker

Verwijderd

ik heb het vroeger geprobeerd met slackware 4.0 en toen heb ik het voorelkaar gekregen om tussen 2 ip adressen met sendmail te mailen. Zonder DNS. De oplossing is simpel. Zet iedere computer die je wil mailen en waar je mail van wil ontvangen in de hosts file :)
Pagina: 1