Toon posts:

[BC3] Hoe lees (en verwijder) ik berichtenkoppen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb één pop accountje die ik vanaf drie verschillende lokaties gebruik.
Nou heb ik op die drie computers in Outlook Express ingesteld dat ze een kopie op de server achterlaten en na 30 dagen verwijderen.

Nou begint soms dat accountje vol te lopen. :r
Is het met één of ander programma mogelijk dat ik de berichtenkoppen en tijden van die mailtjes kan zien op die server zodat ik ze ook kan verwijderen? :?

Verwijderd

Je kunt een php/asp/shell script maken dat dat voor je doet, maar misschien zijn hier ook bestaande programmes voor.

Verwijderd

Topicstarter
En waar vindt ik zo''n programma? :? Dat is namelijk mijn vraag.

Verwijderd

Met google kan ik het zo gauw niet vinden, dus ik betwijfel of er scripts voor zijn. Dat betekent dat je het zelf moet maken. Ken je PHP? Daarin kun je het in 10 regels oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Een programma als dit zoek ik: :9
Afbeeldingslocatie: http://server100.xoasis.com/screendump.gif

Maar kan dit ook allemaal met een php scriptje? :? Dat zou dan wel veel makelijker zijn.

edit -> aargh plaatjes :(

• WAcKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08-2023
Ik heb eens een pop3 interface library geschreven, omdat ik er destijds naast had gekeken dat er ingebouwde functies (bij de imap functies) voor waren. Ik zal ff voor je zoeken of ik hem nog heb (denk het niet, maar toch), dan kan je daar gewoon DELE commando''s geven :].

Zoek anders zelf ff de pop3 rfc op en bouw je eigen, zo moeilijk is het pop3 protocol echt niet :].

• WAcKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08-2023
Ik heb het gevonden, mind you dat het code van meer dan een jaar geleden is, dus het zit niet zo super goed in elkaar, maar toch goed genoeg :]

http://wackin.synantics.com/mail.phps

Het spreekt redelijk voor zichzelf lijkt me. Ik heb het net nog ff getest op php 4.0.5, en daar werkte het (met een paar wijzigingen die in bovenstaande url ook zitten) meteen op. Het is geloof ik ook php3 compatible..

Oh ja, berichten delete je dus met $mailcheck -> pop3_delmessage($id), waar $id het message id is (1, 2, 3 etc) welke je krijgt van ->pop3_getstats() en dan in de array ->stats_list_mails staan als keynr''s (afaict)...

hf :]
Pagina: 1