Toon posts:

[BC3] trage webserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een AMD K6-2 500 met 196MB geheugen en win98SE draaien. Op deze configuratie heb ik PHPDEV3 geinstalleerd, met als forum phpBB. E.e.a. is aangesloten op mijn kabelmodem (upstream 15 kb/s)

Het probleem is dat ik locaal alles kan zien draaien via de server en het werkstation, echter als ik vanaf een pc op internet probeer in te loggen werkt het niet.

Ik kan met geen mogelijkheid mijn webpagina''s benaderen. Mijn FTP-server is wel gewoon bereikbaar.

Iemand een idee?

Verwijderd

Het lijkt mij het meest waarschijnlijk dat er een security probleem is, o.i.d. Maar wat is nogal moeilijk te zeggen. De fout kan bijvoorbeeld in httpd.conf zitten. Je moet in ieder geval je logs eens doorspitten.

Verwijderd

Topicstarter
Net een kennis van me gevraagd om in te loggen. Hij krijgt mijn oude index.html te zien en niet mijn nieuwe. Kortom hier zit al iets mis.

Ik heb momenteel geen firewall geinstalleerd, en ook geen proxy of andere extra''s.

Ik ga nu de logs eens doorneuzen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
in je httpd.conf staat ook iets van document root=bla bla
die moet je dan veranderen naar waar je goeie page staat dat zou dat op moeten lossen

dat andere probleem is
dat je met kabel niet het internet op kan en dan weer terug

dus je kan je pagina niet zelf bekijken van af de WAN zijde wel vanaf de lan zijde

waarom weet ik niet percies zal wel iets met routering te maken hebben

MVG

daFearLess

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat is het rare, wanneer ikzelf geen uitgaande gegevens heb is het voor een ander niet mogelijk om in te loggen. Ik draai tenslotte ook mijn ftp-server en die werkt wel.

Op mijn server staat zelfs maar 1 index.html en in mijn configuratie staat de juiste root aangegeven. :'(

Ik heb even via anonymizer gekeken en die geeft inderdaad een oude index.html weer. Het zal toch niet zo zijn dat de proxy van mijn provider langzaam ververst?

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt nog gekker! |:( Terwijl apache uit staat krijg ik mijn oude index.html nog :(

Meteen Cable4U mailen! Heb ik hier verdorie de hele dag over zitten piekeren.

Verwijderd

Topicstarter
Problem solved *D

Poort 80 was geblokkeerd door mijn provider, heb hem nu op poort 7000 staan en alles werkt >:)
Pagina: 1