[BC3] Nullsoft shoutcast

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik zou graag weten hoe ik op een HTML paginatje op mijn webserver kan laten zien welk liedje er op dat moment op mijn radioitje speelt, webserver en shoutcast server/DSP plug-in werken perfecto

Win2k server met IIS
PHP 4.0.5 geinstalleerd
SHOUTcast WIN32 Console/GUI server v1.8.0
SHOUTcast Source for winamp v1.8.0
op Winamp 2.75

Bedank voor je/uw aandacht

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Welke scripttaal had je in gedachten? ASP?

• BC3 Victim
Ik denk niet dat dat automatisch gaat lukken maar je kan toch in winamp als je op een knop drukt dat er automatich een playlist wordt gemaakt en als je dat nou opslaat en weer op je webserver zet heb je een playlist. :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
mooi krijgen we er nog een superzender bij???

shoutcast roeleert zwaar namelijk

PIII 800@804 Mhz

• BC3 Victim
kijkhe gewoon in php of asp ja maar uhm die playlist optie is niet in te zien wat nu op dit moment speelt en hoeveel luisteraars!!

En er mot toch wel iemand zijn die dit ook gedaan heeft!! :9

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:28

Macros

I'm watching...

In de Linux versie van de Shoutcast server zit een webserver ingebouwd waarin je dat soort info kan zien.
Misschien moet je dat gewoon doen.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• BC3 Victim
Ja maar daar voor heb je het admin pass word nodig, dan kunnen allemensen andere ervan af gooien!!! :(

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 11:17 schreef DJ_PP het volgende:
Ja maar daar voor heb je het admin pass word nodig, dan kunnen allemensen andere ervan af gooien!!! :(
ICQ me ff of e-mail me.. heb idem :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Linux versie met mpg123 bijv, klaar is kees.. heb je meteen wat je wilt hebben :)

• BC3 Victim
bedank voor de hulp tot zover vooral jij js3 :D

keej dan ga ik maar eens een beetje een info plaatsen die jullie mischien beter snappen als ik:

Let op komt ie uit de readme van shoutcast:
XML Statistics:

The SHOUTcast DNAS provides an internal mechanism for providing statistics
to external applications via XML, which is useful for providing live
information on your DNAS embedded in other webpages via PHP, Perl, or
other methods which can implement XML. Accessing this data is a bit tricky,
so it''s briefly explained here:

XML pages should be called via:

http://yourip:port/admin.cgi?pass=yourpass&mode=viewxml&page=0
http://yourip:port/admin.cgi?pass=yourpass&mode=viewxml&page=1
...

Where:
Page 0 is all DNAS data
Page 1 is only Main data
Page 2 is only Webdata Table
Page 3 is only Listener Table
Page 4 is only Songhistory Table

Your XML parser MUST send a User-Agent: HTTP header containing the
word "Mozilla" in order for the DNAS to recognize it as something
other than a listener.

A sample PHP script for getting XML data from a SHOUTcast DNAS is
available at http://beta.shoutcast.com/~tpepper/grabxml.phps. It
should be fairly painless to induce what should be done differently
for other implementations of middleware.

Uhm de statestieken zelf bekijken is no prob maar als ik die aan iedereen zo moeten laten zien weten ze mijn admin pass en dat is niet de bedoeling!!

De link uit de readme bestaat niet meer maar wel: http://beta.shoutcast.com/~tpepper/

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Doen we toch :?

• BC3 Victim
Hey dat oog kennik!
Leg het me maar morgen uit op school, ik heb geen zin meer om te lezen! :D

• BC3 Victim
mmm keej

Als ik kom :9

Pagina: 1