Als alternatief voor de bekende merken:
ik heb goeie ervaringen met de SuperMicro dual-servers.
www.supermicro.com/PRODUCT/SUPERServer/SUPER%20SERVER%206010%20Server.htm
Die zit waarschijnlijk ergens tussen 3500 en 4000 gld, kaal (dus zonder procs/mem/hdd).
Ze hebben ook ''instap-servers'' zonder SCSI en/of single-processor (5010-serie).
Kweenie wat je precies zoekt, natuurlijk.
En Femme: ik denk dat gekantelde DIMM-slots altijd wel handig zijn ivm de luchtstroming door de kast.
Als ik mijn 6010 openmaak (voorzichtig, da''k niet in de kast ga kwijlen

) dan zit er een stevig ventilatortje vanuit het midden naar achter te blazen. Precies tussen die ventilator en m''n processoren zitten de vier geheugenbanken. Als de DIMMen rechtop staan, dan scheelt dat heel wat frisse lucht over de koelvinnen van de processoren (want voor een ventilator op de proc (PIII-1GHz) is natuurlijk geen plaats).
Bovendien zitten in dit soort kasten altijd speciale versies van een bord, waarbij elke aansluiting op de meest ideale plaats gezet is. Vandaar, dat ik Jeroen gelijk geef: het beste is, om kast en MoBo als een (1 -stomme accentjes) te kopen.
Als voorbeeld: SuperMicro heeft een ''leuk'' moederbord, de 370DE6. Voor 1U-behuizingen is er hetzelfde bord, maar dan met aangepaste plaatsing van onderdelen, de 370DER.
mvg, John (vanachter een DE6, thuis

)