Toon posts:

[BC3] 19" 1U server, iemand ervaring/suggestie voor merk

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een 19" 1U server , zo''n standaard doos zoals alle fabrikanten maken.
Nu heb ik nog geen ervaringen met zulke apparaten...
Iemand wel ervaring of suggestie''s qua merk ?

groeten,
jeroen

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik zie er eentje met een 200W voeding op Hardware.nl voor 647,-. Goedkoper heb ik ze nog niet gezien (en vaak met slechts 150W voeding). Verder heb ik er nog geen ervaring mee.

bdw: zijn gekantelde DIMM slots noodzakelijk of alleen bij nodig gebruik van extra hoge 512MB/1GB DIMMs?

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Op donderdag 24 mei 2001 04:56 schreef Femme het volgende:
bdw: zijn gekantelde DIMM slots noodzakelijk of alleen bij nodig gebruik van extra hoge 512MB/1GB DIMMs?
hmm.. ik dacht eerst van wel, maar bij nader inzien zou een ''normale'' DIMM rechtop ook wel kunnen passen. Ik zal de volgende keer dat ik een server open heb ff meten. :)

Voor ''grote'' DIMMS is het in elk geval noodzakelijk. (voor het oog ook voor ''normale'' grootte, maar daar kan ik me in vergissen)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel eigenlijk gewoon een complete server... Dus een Dell, IBM of Compaq ofzo...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Pulse 3800 -19i- 1U-PIII 733- 19inch Behuizing 200W, 1U hoog- Asus CUSL-M Mainboard, Intel 815 chipset- Pentium III-733, 128Mb RAM- 20Gb/7200rpm HDD, 50x CD-Rom- 1.44FDD, 3Com 10/100 LAN Onboard- Sound onboardfl 2336.00 incl btw gezien bij www.hardware.nl
Linux er overheen en klaar is klara ):0

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 15:27 schreef j_k het volgende:
Ik bedoel eigenlijk gewoon een complete server... Dus een Dell, IBM of Compaq ofzo...
IBM heeft wel wat leuke 19" rack servers.
Kijk hier eens voor info

[edit]
De x330 is wel een leuke...
Max 2x P3-1GHz, 4 GB intern, 2x36GB hotswap Ultra160 schijven, RAID controller...

Verwijderd

Als alternatief voor de bekende merken:
ik heb goeie ervaringen met de SuperMicro dual-servers. www.supermicro.com/PRODUCT/SUPERServer/SUPER%20SERVER%206010%20Server.htm
Die zit waarschijnlijk ergens tussen 3500 en 4000 gld, kaal (dus zonder procs/mem/hdd).
Ze hebben ook ''instap-servers'' zonder SCSI en/of single-processor (5010-serie).
Kweenie wat je precies zoekt, natuurlijk.

En Femme: ik denk dat gekantelde DIMM-slots altijd wel handig zijn ivm de luchtstroming door de kast.
Als ik mijn 6010 openmaak (voorzichtig, da''k niet in de kast ga kwijlen >:) ) dan zit er een stevig ventilatortje vanuit het midden naar achter te blazen. Precies tussen die ventilator en m''n processoren zitten de vier geheugenbanken. Als de DIMMen rechtop staan, dan scheelt dat heel wat frisse lucht over de koelvinnen van de processoren (want voor een ventilator op de proc (PIII-1GHz) is natuurlijk geen plaats).
Bovendien zitten in dit soort kasten altijd speciale versies van een bord, waarbij elke aansluiting op de meest ideale plaats gezet is. Vandaar, dat ik Jeroen gelijk geef: het beste is, om kast en MoBo als een (1 -stomme accentjes) te kopen.
Als voorbeeld: SuperMicro heeft een ''leuk'' moederbord, de 370DE6. Voor 1U-behuizingen is er hetzelfde bord, maar dan met aangepaste plaatsing van onderdelen, de 370DER.

mvg, John (vanachter een DE6, thuis :7 )

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:50

Verwijderd

Hmm wij hebben pas 4 dell servers gekocht. Zijn 1u hoog hebben scsi 160 onboard en de mogelijkheid tot 2 processoren ik ben er zelf erg tevreden over hij ondersteund meteen alle hardware met een linux distro dus dat is ook wel fijn. Mogelijkheid tot 4 scsi disks.. En nogmaals maar 1u hoog. En niet al te duur kijk maar eens op de website van dell.

Zelf heb ik dan nog een compaq 800 met een rackmount kit ken je die ombouwen. Zelf ben ik daar ook weer tevreden over. Zeer stabiel alleen de compaq netwerkkaart word niet zo erg goed ondersteund. Maar zeer stabiel zijn ze wel.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 13:05

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op zondag 27 mei 2001 11:13 schreef Biggest-Tweaker het volgende:
Pulse 3800 -19i- 1U-PIII 733- 19inch Behuizing 200W, 1U hoog- Asus CUSL-M Mainboard, Intel 815 chipset- Pentium III-733, 128Mb RAM- 20Gb/7200rpm HDD, 50x CD-Rom- 1.44FDD, 3Com 10/100 LAN Onboard- Sound onboardfl 2336.00 incl btw gezien bij www.hardware.nl
Linux er overheen en klaar is klara ):0
Sound :? :? :? Mijn klara heeft geen sound...
En servers hebben helemaal geen sound nodig....

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Op zondag 27 mei 2001 16:23 schreef LuCarD het volgende:

[..]

Sound :? :? :? Mijn klara heeft geen sound...
En servers hebben helemaal geen sound nodig....
Weet je wel hoe saai het is in een colo zonder muziek, als je daar langer dan een uur zit ?? >:)

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 27 mei 2001 17:38 schreef Peerke het volgende:
Weet je wel hoe saai het is in een colo zonder muziek, als je daar langer dan een uur zit ?? >:)
Dan heb je een slechte server :P

Verwijderd

Sound onboard vind ik ook altijd een beetje raar voor een server. Maar ja AMD moederboarden vind je niet zo snel zonder sound onboard. Zoals de Asus dat is best een goed boardje maar daar zit gewoon sound onboard brrr... En het kan handig zijn voor in de colo hehe. Lekker mp3''s downen en luisteren. Dat gaat toch een stukje sneller dan thuis :P

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 18:14 schreef ACM het volgende:

[..]

Dan heb je een slechte server :P
Er zijn nog genoeg andere dingen te doen op de colo hoor... Ik noem: cable management, labelen, zooi ruimen & downloaden >:)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 28 mei 2001 00:11 schreef sproggle het volgende:
Er zijn nog genoeg andere dingen te doen op de colo hoor... Ik noem: cable management, labelen, zooi ruimen & downloaden >:)
Mwoh, downloaden kan remote en de rest hoeft echt geen uur te duren toch? :)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 08:46 schreef Femme het volgende:
http://www.valinux.com/ :)
Grrr.. ;)

http://www.racksaver.com :P

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat 3-in-1 2U chassis van hun is wel errug kewl.
Pagina: 1