ik heb al weet ik niet hoeveel installs van php gedaan maar deze keer ging het een en ander mis (4.04pl1->php4.05).
tar -zxvf php-4.0.5blabla.tar.gz
cd php.4.0.5
./configure --with-apxs --with-xml --with-zlib --with-mysql --enable-track-vars --with-gd
make
make install
cp php.ini-dist /usr/local/lib/php.ini
verder ook de zendoptimizer naar /usr/local/Zend/lib/ZendOptimizer.so gecopieerd en php.ini aangepast met:
zend_optimizer.optimization_level=15
zend_extension="/usr/local/Zend/lib/ZendOptimizer.so"
zo doe ik het altijd en dat ging altijd prima.
php werkt nu wel maar:
ik kreeg tijdens compileren een gd conflict fout dus nu maar ff zonder gd gedaan.
verder,
mysql connectie werkt oppeens niet meer (Warning: MySQL Connection Failed: Can''t connect to local MySQL server through socket ''/tmp/mysql.sock'' (111) )
terwijl mysql wel gewoon goed draait.
(als ik lokaal inlog met: "mysql -u root -p"
wie heeft hier ook problemen mee?
wat kan de oorzaak/oplossing zijn?
tar -zxvf php-4.0.5blabla.tar.gz
cd php.4.0.5
./configure --with-apxs --with-xml --with-zlib --with-mysql --enable-track-vars --with-gd
make
make install
cp php.ini-dist /usr/local/lib/php.ini
verder ook de zendoptimizer naar /usr/local/Zend/lib/ZendOptimizer.so gecopieerd en php.ini aangepast met:
zend_optimizer.optimization_level=15
zend_extension="/usr/local/Zend/lib/ZendOptimizer.so"
zo doe ik het altijd en dat ging altijd prima.
php werkt nu wel maar:
ik kreeg tijdens compileren een gd conflict fout dus nu maar ff zonder gd gedaan.
verder,
mysql connectie werkt oppeens niet meer (Warning: MySQL Connection Failed: Can''t connect to local MySQL server through socket ''/tmp/mysql.sock'' (111) )
terwijl mysql wel gewoon goed draait.
(als ik lokaal inlog met: "mysql -u root -p"
wie heeft hier ook problemen mee?
wat kan de oorzaak/oplossing zijn?
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who