[BC3] .nl laten doorwijzen naar home.wanadoo.nl/user

Pagina: 1
Acties:

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Hoi,

Hoe kan ik het volgende realiseren?
Ik heb een account bij wanadoo waar ik voor persoonlijk gebruik een sitje host. Nu heb ik een .nl domeinnaam en wil ik naar die Wanadoo account laten doorlinken.

Nu draaien we hier op m''n werk een DNS, maar volgens een collega van mij moet ik een host-header laten aanmaken bij Wanadoo.

Dit lijkt me vaag, omdat het bij mijn .net wel gewoon werkt (daar heb ik immers ook nix bij Wanadoo voor hoeven aanvragen)

Alvast bedankt!

webOS all the way!

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 21:35
hostnames zoals www.domain.tld kunnen alleen aan IP''s gekoppeld worden. Omdat er vaak meerdere pagina''s op 1 IP gehost worden, wordt bijv bij apache een virtualhost aangemaakt. Die herkent de url die ingetypt worden, en zal zo een andere wwwroot dir pakken. Waarschijnlijk kon je bij je .net domain forwarden naar je URL.. dat wordt dan op de zelfde manier gedaan als hierboven, alleen wordt dat dan geregeld door die provider..

• WHiZZi
  • Laatst online: 07-05 21:21

WHiZZi

Museumdirecteurtje

En anders maak je een index.html met daarin de doorverwijzing naar je wannadoo :)

En als je het idd zo wilt zoals je het zegt, moet je echt naar wannadoo toe bellen om het toe te laten. Het URL (en het bijbehorende IP) is van wannadoo en zal daarom door geen enkel bedrijf worden gekocht.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Mischien heb je hier iets aan?

http://www.2fast.nl/?site=Services&area=86

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Op woensdag 23 mei 2001 13:22 schreef WHiZZi het volgende:
En anders maak je een index.html met daarin de doorverwijzing naar je wannadoo :)

En als je het idd zo wilt zoals je het zegt, moet je echt naar wannadoo toe bellen om het toe te laten. Het URL (en het bijbehorende IP) is van wannadoo en zal daarom door geen enkel bedrijf worden gekocht.
Wanadoo/EuroNet doet dit niet, zelfs voor betalende EuroNet klantjes wordt dit niet gedaan, die moeten gewon netjes een hostingpakket afsluiten.

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Thanx, dan ga ik gewoon ff een redirect maken :)

webOS all the way!

Pagina: 1