[BC3] Counterstrike server

Pagina: 1
Acties:

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een vriend van mij wil een counterstrikeserver huren. Waar kan dit en hoeveel gaat het kosten?

Ik denk zelf dat dit niet te betalen is maarja, hij wil het.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 15:44
en waarom precies zet -ie er zelf niet eentje neer?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-05 18:51
zet gewoon een dedicated server bij widexs neer voor 250 piek per maand en ga daar een CS server op draaien, is best te betalen

• The Dolf
  • Niet online
Op maandag 21 mei 2001 21:18 schreef 0siris het volgende:
en waarom precies zet -ie er zelf niet eentje neer?
Om de simpele reden dat zijn upload snelheid veel te laag is.

Gezocht!
Router

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

''t Nadeel van counterstrike is dat het vrij zwaar voor de server is en dat het ook redelijk veel continue dataverkeer trekt.

Het is dus wel vrij duur.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:28

Macros

I'm watching...

>:) Hoe weet jij dat nou ACM?
Alsof jij er 1 (of 2) hebt :)
Oke, wij hebben er samen 2.
Misschien willen wij wel een 3de CS server hosten he ACM? Moeten we alleen effe bepalen voor hoeveel *D

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 21 mei 2001 21:33 schreef Macros het volgende:
Misschien willen wij wel een 3de CS server hosten he ACM? Moeten we alleen effe bepalen voor hoeveel *D
Ach, laten we dat maar niet doen :)

• The Dolf
  • Niet online
Op maandag 21 mei 2001 21:33 schreef Macros het volgende:
>:) Hoe weet jij dat nou ACM?
Alsof jij er 1 (of 2) hebt :)
Oke, wij hebben er samen 2.
Meen je dit serieus?
Anders zal ik hem wel ff doorsturen via ICQ.

Gezocht!
Router

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 11:06
Ikzelf heb ook het plan gehad om een stuk of 3-4 servers te gaan hosten.

Echter de hoeveelheid gegenereerde dataverkeer is zó groot dat je zelf eigenaar moet zijn van een hostingbedrijf wil het te betalen zijn. Denk daarbij aan een makkelijke 30-35 gigabyte per public server (14 man).

Geef mij maar een Warsteiner.

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Op maandag 21 mei 2001 21:38 schreef Knakker het volgende:
Denk daarbij aan een makkelijke 30-35 gigabyte per public server (14 man).
Per...dag, maand??

On track

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Enkele gigabytes per dag haal je zomaar :(
Ga maar van 30-60GB per maand uit.
(met onze server ligt het nog wel wat hoger)

Verwijderd

ik gelood iets van 180,- per maand ofzo bij demon NL. Zijn overigens wel RETEgoeie servers..
R35P3CT

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Yo,
check http://gamepoint.net is, je kan hem dan niet volledig huren maar wel voor een aantal uren.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• killah
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 14:18
Ben bezig op het moment om voor CS servers te gaan verhuren. Draai voor onze clan al een server enne moet zeggen bandbreedte vreten die dingen echtwel. Enne als je een zeer goede verbinding wilt hebben (onze staat in telecity II) dna ben je rustig 7-10 piek GB kwijt. :( maar dan staat er wel een vreslijk lage ping tegen over :7

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
en wat krijg je er voor terug?

niks

PSN: Houtvlot

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 23:40 schreef killah het volgende:
Ben bezig op het moment om voor CS servers te gaan verhuren. Draai voor onze clan al een server enne moet zeggen bandbreedte vreten die dingen echtwel. Enne als je een zeer goede verbinding wilt hebben (onze staat in telecity II) dna ben je rustig 7-10 piek GB kwijt. :( maar dan staat er wel een vreslijk lage ping tegen over :7
Raar wist niet dat TeleCity bandbreedte leverde? :? Hoe doen ze dat? Owh for the record jij staat dus bij SilverPoint als ik een trace doe naar www.clanservers.nl --> last 2 hops:

12 ams01.core.silverpoint.nl (213.239.156.6) 19 ms 26 ms 19 ms
13 gamer.dutchbat.com (213.239.137.39) 29 ms 26 ms 19 ms

• Raymond v/d H
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-01 16:54
Colocation bij widexs ga je niet redden voor dat bedrag in de maand (ivm traffic).. of je moet hem alleen als private server gebruiken...

Nadeel aan CS... 2 servers per processor gaat goed... 3? wordt al heel erg krap. (btw, ''t is een ahtlon 800, 768 mb waar ik ''t over heb...)

Wat je zou kunnen proberen... is iemand vinden die op de campus in Twente woont... en een mooie deal sluiten zodat je daar je bak neer kan zetten op die persoon z''n lijn.... Is waarschijnlijk je goedkoopste alternatief voor een eigen server. Plus dat je geen 19" kast enzow hoeft te kopen.

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 21:49 schreef Raymond v/d H het volgende:
Colocation bij widexs ga je niet redden voor dat bedrag in de maand (ivm traffic).. of je moet hem alleen als private server gebruiken...

Nadeel aan CS... 2 servers per processor gaat goed... 3? wordt al heel erg krap. (btw, ''t is een ahtlon 800, 768 mb waar ik ''t over heb...)

Wat je zou kunnen proberen... is iemand vinden die op de campus in Twente woont... en een mooie deal sluiten zodat je daar je bak neer kan zetten op die persoon z''n lijn.... Is waarschijnlijk je goedkoopste alternatief voor een eigen server. Plus dat je geen 19" kast enzow hoeft te kopen.
Die hebben toch ook een limiet van 20Gb per week of heb ik het nu mis? Ik xou dus niet zo''n ding willen hebben staan als ie zoveel datatrekt.

Maar is dat geld wat je aan zo''n server uitgeeft "kwijt" of krijg je het nog terug door sponsor gelden oid?

Verwijderd

offtopic:
wat ben ik blij dat we een clanmember hebben die in een internet cafe werkt een daar een server draait, iedereen heeft pings van 40 a 50.

Ik heb geen idee, bij jolt is het niet te betalen

• Raymond v/d H
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-01 16:54
Klopt.. dat bedoel ik.. je hebt 20 GB.. nou ja.. daar ga je het niet mee redden.

Uuh, de hardware is van ons, de ruimte & traffic zijn gesponsord.

Maar... in principe is het dus gewoon kwijt.

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 17:00

PanMan

Spun!

Traffic hoeft niet zo heeeel duur te zijn, je kan voor 50 piek al 10 Gb kopen, bij een colo server. Dus voor 40 Gb ben je dan 175 (2u+20 gb) + 100=275 /maand kwijt.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

10 GigaByte fl. 50,00
25 GigaByte fl. 100,00
50 GigaByte fl. 180,00

Zoiets dus?

Verwijderd

Standaard gebruikt iedere client in Half-life (en dus ook CS) 2kB/s upstream en 2kB/s downstream. Dat is dus 4KB/s per user. Als je gemiddeld 14 users hebt is dat 56KB/s.

Per dag zou dat dan 46*60*60*24= 4838400KB = 4,6GB per dag. Dat is ongeveer 138GB per maand.

Je zult in praktijk denk ik niet 24/7 14 users hebben, maar een dedicated/colo bij widexs lijkt me toch ERG duur worden.

Je zult dan toch echt moeten zoeken naar een server met unlimited traffic, en die vind je niet in nederland. Als je een server in het buitenland wilt met unlimited traffic moet je me maar ff ICQen...

Verwijderd

Hhmmm met halflife gaat het toch om ping tijden dus snel? Dat vind je niet in het buitenland. Naar de states heb je al een minimale (ja MINIMAAL) een vertraging van 78 milliseconden. Dit doordat het licht niet sneller over het kabeltje kan. Dus dat is niet goed voor halflife.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Counterstrike :) mhuahahahahaha

sorry moet ff kwijt

Halflife sux :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

mhuhahaha counterstrike draait op de engine van halflife. Zonder halflife heb je geen counterstrike mhoehoahahaha ghehehhe hihi.. moest ik ff kwijt.

Dus ook het tcp/ip gebeuren draait op de halflife engine. Whoehahahaha!

>:) Think before you laugh idiot!

• jep
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Op zondag 27 mei 2001 16:18 schreef wazzup2k het volgende:
u2 >:)

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 16:18 schreef wazzup2k het volgende:
mhuhahaha counterstrike draait op de engine van halflife. Zonder halflife heb je geen counterstrike mhoehoahahaha ghehehhe hihi.. moest ik ff kwijt.

Dus ook het tcp/ip gebeuren draait op de halflife engine. Whoehahahaha!

i denk dat hij vind dat zowel HL als CS sux...(ik dus niet :) )

Verwijderd

Haha doe ik zekers. :) Vooral als ik mensen zie hosten op een kabelmodem >:) kill me i am mean!

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 16:23 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

i denk dat hij vind dat zowel HL als CS sux...(ik dus niet :) )
Haha zou ook kunnen dan moet ie nog steeds nadenken als ie zulke antwoorden lachend geeft toch? :)

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bij demon.nl 180 piek de maand goeie ping enzovoort:)

• l.d._
  • Laatst online: 02-04 00:31
ik zou zeggen gluur eens op barrysworld

http://www.barrysworld.com/games/bookings/ClanServers.asp

http://www.barrysworld.com/games/bookings/default.asp

wie speelt er nu counterstrike als je tribes2 hebt :?

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

Pagina: 1