[BC3] Configuratie voor een SQl server

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Goede morgen samn,

Ik heb even een goeie SQL machine nodig, (configuratie natuurlijk).Eigenlijk een beetje met spoed, dus iedereen die een beetje fantasie heeft, laat je maar los.
Hij moet veel gaan werken dus alleen maar goeie hardware.
Budget Ongeveer 10.000, ( met licenties enzo )minder mag natuurlijk ook.

Bij voorbaat dank.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Intel PIII 800
1024 Mb RAM
20,4 Gb SCSI

ReDHat 6
MySQL
PHP4

Ongever 5000

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Neem aan 2000 erbij als er met NT gewerkt gaat worden... ?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-05 09:26

pistole

Frutter

en wat moettie gaan doen? Hoeveel MB aan data denk je te gaan verzamelen?

Als je alleen een webje gaat hosten met een db''tje erachter volstaan een P 200Mhz +1 GB HD + 64 MB ook wel ....

Maar inderdaad, een PIII 800 is wel beter }:O

Ik frut, dus ik epibreer

• BC3 Victim
Als ie het echt zwaar gaat krijgen:

dual PIII 800+
1 GB geheugen

Opslag:
SCSI HDDs (van goede grootte natuurlijk)
Denk ook aan RAID systeem met MIRRORING

Sofware:
RH 7.1 Enterprise
MySQL
(Apache, PHP4)

J__F__K__

Verwijderd

Hangt er vanaf wat voor licentie je wil......MS SQL Server 2000 Enterprise kost per CPU $ 19.995,- .....ongelimiteerd aanta; gebruikers.

• BC3 Victim
bedankt voor de replys heb al enkele richtlijnen hieruit kunnen herleiden, maar als iemand nog tips heeft, dan zijn die welkom.

De db moet inderdaad veel opvangen, maar dat moet geen probleem moeten zijn, qua aanschaf van hardw. Alleen de licenties zijn zo k** duur.

• WAcKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08-2023
Hmm, mysql is natuurlijk erg leuk en aardig vlot, maar er zijn ook andere (al dan niet gratis) alternatieven. De keuze hangt natuurlijk af van de gewenste mogelijkheden en het budget.

Je hebt natuurlijk de ''grote jongens'' zoals Oracle 8/9i en MS SQL Server, maar daar zitten (imho) extreme licentie kosten aan vast. Deze zitten vol met alle mogelijkheden die grote, ingewikkelde en veel gebruikte databases sneller en makkelijker in het gebruik kunnen maken (subqueries, transactions, stored procedures), welke mysql niet kan.

Een serieus te overwegen alternatief is PostgreSQL, een SQL server waar ik binnenkort ook eens goed naar ga kijken, aangezien het ook een open-source en gratis (die twee zijn niet altijd synoniem!) stuk software is, maar daarnaast wel de eerder genoemde mogelijkheden heeft.

Tevens heeft PHP, Perl en Python er (uiteraard) ook support voor en er is altijd wel een c en/of c++ library voor.

Wil je nu een stand-alone SQL server of een sql+script+webserver combinatie?

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat ik eerder interessant zou vinden is de gebruikt configuratie, startup-strings en compile options. Wat maakt een SQL server snel, hoe tune ik hem, wat zijn de verborgen opties..

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 13:33
twixx. dat is per dbms weer anders..

hij moet eerst kiezen welk dbms hij gebruikt (postgres, oracle, ms-access, ms-sqlserver,mysql desnoods)

en daarna kun je kijken hoe je de max. snelheid eruit kunt persen.

Have a wheelie good weekend!

Pagina: 1