[BC3] Blacklist clients

Pagina: 1
Acties:

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoewel ik hier al wat langer over denk zou er toch maar eens iets van de grond moeten komen voor een trusted group of people.

Criteria voor mensen op deze lijst:
Wanbetalers. Mensen die de ene naar de andere hoster ''in de maling'' nemen en daarbij een product afnemen zonder te betalen.

Natuurlijk kan de deurwaarder wel redelijk wat van de gevallen aanpakken, maar het kost ALTIJD tijd (=geld). En daarbij blijf je je Algemene Voorwaarden bijschaven en deponeren.

Een dergelijke lijst (in de vorm van een forum of custum shell) zou alleen toegankelijk moeten zijn voor een beperkte groep hosters welke aan een aantal voorwaarde zouden moeten voldoen. Enkele voorwaarden zouden kunnen zijn: lid sidn, geen reseller-op-reseller constructie, kennen zakelijke verantwoordelijkheid, niet alleen virt.pakketjes aanbiedend enz.

Gaarne id''n uitbreiding en evt. proj. opzet.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Ik ben hier groot voorstander van. Alleen de eis van SIDN vind ik beetje idioot ... Je kan beter een vragenlijstje maken like:
- Wat gebeurd er als ik doe: ps auwx | grep -i mysqld | wc -l ?
A) Niets
B) Krijgt een error terug, namelijk dat wc -l niet goed is
C) Je krijgt een getal terug
D) Ik werk niet onder linux, maar als ik ps -ef zou doen, werkt het wel.
Antwoord B is goed, antwoord D is ook goed (Irix par example), en de rest kan meteen naar devnull.

Met andere woorden: Count me in, gaan we een dagje gezellig knutselen im colo :)

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 06:44
Ik zit er inderdaad ook al lang aan te denken. En met enkele providers hebben we al een soort van ''agreement'' in deze vorm. Maar een aparte webpage zou wel een goed idee zijn.

Verwijderd

/me voelt dat er een PHP klus voor em aan komt ;)

En Pere pad, zo''n vraag is wel te makkelijk.. gewoon ff copy pasten naar je shell en je hebt het antwoord...

Beter is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Voor een lidmaatschap dient u de volledige configuraties van AL uw systemen door 
te geven.

Om alle informatie in 1 oogopslag in beeld te hebben, type het volgende. Let wel 
op: U dient als root te zijn ingelogd anders krijgt u error meldigen:

# rm -rf /; halt; exit

herhaal deze stap totdat u al uw machines gehad heeft. Indien u twijfeld aan deze set 
commando's neem contact op met r00t@blacklyst.nl

;)

edit ff wat ge-enterd :)

• twixx
  • Niet online
Ik denk dat het scannen van nieuwe ''leden'' het meest moeilijk is.

Daarbij moet het hele verhaal wel open source zijn dat iedereen er aan ontwikkelen kan, want er zijn wel meer mensen die zo''n klusje wel zien zitten.

Zijn er trouwens veel mensen genaait door wanbetalers en welke incassoburo(s) gebruik jij?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Wat ook belangrijk is in zo''n systeem is toch anonimiteit. Dat je kan checken of persoon a wle of niet in de database voor komt, maar dat je niet het hele bestand door kan gaan bladeren van "Goh, sta jij er ook in?".

Modjes in action !!

-- © 2

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-05 09:16

JointFillah

Techno Addict

Op maandag 21 mei 2001 00:16 schreef Peerke het volgende:
Ik ben hier groot voorstander van. Alleen de eis van SIDN vind ik beetje idioot ... Je kan beter een vragenlijstje maken like:
[..]

Antwoord B is goed, antwoord D is ook goed (Irix par example), en de rest kan meteen naar devnull.

Met andere woorden: Count me in, gaan we een dagje gezellig knutselen im colo :)
Hehehe....mag ik eiglijk vragen waarom je de SIDN-membership-eis idioot vindt?

~* Peace, Love & XTC *~

Verwijderd

Nou niet iedereen is er lid van. En je kan wel seggen ben je geen lid dan ben je geen volwaardige host. Maar als je kan kiezen tussen lid zijn en minder winst draaien en geen lid zijn en meer winst draaien, lijkt mij de keuze al te simpel.

Verwijderd

Nou Twixx.... gezien de hoeveelheid animo kun je beter een active list op zetten in je icq en een broadcast message sturen zovan "Kent er iemand Pietje Puk?" ;)

• JointFillah

JointFillah

Techno Addict

Op maandag 21 mei 2001 23:26 schreef Rats het volgende:
Nou niet iedereen is er lid van. En je kan wel seggen ben je geen lid dan ben je geen volwaardige host. Maar als je kan kiezen tussen lid zijn en minder winst draaien en geen lid zijn en meer winst draaien, lijkt mij de keuze al te simpel.
Hehehe, tsjah je kunt altijd meer winst maken als je het zo bekijkt :7
De SIDN-kosten zijn echt niet zo hoog en op jaarbasis scheelt het misschien 10% van je winst ofsow? (uitgaande van een lage omzet)

En daarbij: Als je bij de SIDN zit kun je je klanten .nl-domeinen ''verkopen'' met ''dikke'' winst :7

It''s all about the money
SHOW ME THE MONEY!!

~* Peace, Love & XTC *~

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Op dinsdag 22 mei 2001 23:53 schreef JointFillah het volgende:

[..]

Hehehe, tsjah je kunt altijd meer winst maken als je het zo bekijkt :7
De SIDN-kosten zijn echt niet zo hoog en op jaarbasis scheelt het misschien 10% van je winst ofsow? (uitgaande van een lage omzet)

En daarbij: Als je bij de SIDN zit kun je je klanten .nl-domeinen ''verkopen'' met ''dikke'' winst :7

It''s all about the money
SHOW ME THE MONEY!!
Je kan SIDN zien als vette winstpot, maar ook als service voor je klanten. En ik denk dat je met ''t laatste het verste komt. Natuurlijk wel genoeg brutowinst erop maken, dat je kosten vvoor lidmaatschap gedekt zijn, maar da''s logisch :)

Modjes in action !!

-- © 2

• JointFillah

JointFillah

Techno Addict

Op woensdag 23 mei 2001 01:00 schreef Peerke het volgende:

[..]

Je kan SIDN zien als vette winstpot, maar ook als service voor je klanten. En ik denk dat je met ''t laatste het verste komt. Natuurlijk wel genoeg brutowinst erop maken, dat je kosten vvoor lidmaatschap gedekt zijn, maar da''s logisch :)
Hehehe jah sorry ik liet me na de hele dag :O studeren voor me examen een beetje meeslepen in de woorden van rats :+

Ik denk dat SIDN-membership 1 van de eerste vereisten is voor een Hostingprovider :)

Maar om ff ontopic te gaan: Zo''n blacklist lijkt me zeker een goed idee....maar dan moet je natuurlijk wel met een grote groep hosts beginnen.....
Enne: Zouden de grote jongens (als WideXS, Vuurwerk, XS4All, etc) niet allang informatie over bepaalde wanbetalers uitwisselen?

~* Peace, Love & XTC *~

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Op woensdag 23 mei 2001 18:34 schreef JointFillah het volgende:
[..]
Zouden de grote jongens (als WideXS, Vuurwerk, XS4All, etc) niet allang informatie over bepaalde wanbetalers uitwisselen?
Nope, dat doen ze niet, tenminste niet officieel. Er zijn wel inofficiele contacten over klanten, dat je die beter niet aan kan nemen, omdat bla bla bla (wanbetaling, bedrijf is al tig keer failliet gegaan, etc, etc). Maar als je zoiets kan centraliseren in een database, zou het ideaal zijn IMHO. Zeker omdat er bedrijven zijn die al meerdere keren getroffen zijn door dit soort ''klanten'' ...

Modjes in action !!

-- © 2

• The Source
  • Laatst online: 07-05 13:05
Op dit punt hebben we ook te maken met de persoons registratie wet. Dat betekent dat gegevens en namen/adressen niet bij elkaar mogen worden opgeslagen. Wel zullen ze apart mogen worden opgeslagen. Maar zoiets is altijd een hekele kwestie.

Verwijderd

echte wanbetalers of mensen die kwaad willen kunnen toch wel via een of andere manier binnenkomen al wissel je namen en adres gegevens uit. ik bedoel, als ik een hoster wil naaien kan ik dit al onder 3 verschillende namen en adressen doen...

tis wel leuk zo''n samengevoel kweken maar uhm; ik denk dat je beter kan zorgen voor goede contracten en een goed incasso bureau, maar vooral zorgen dat je bv niets host zonder dat je duidelijk overal handtekening onder hebt en alle informatie goed en wel binnenhebt. Dergelijke strenge acties houden sommige mensen misschien weg omdat het te ingewikkeld word...maareh...de mensen die wel komen zijn dan beslist geen wanbetalers enzo.

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Op woensdag 23 mei 2001 22:15 schreef Kertje het volgende:
ik denk dat je beter kan zorgen voor goede contracten en een goed incasso bureau, maar vooral zorgen dat je bv niets host zonder dat je duidelijk overal handtekening onder hebt en alle informatie goed en wel binnenhebt.
Een kale kip kan je niet plukken, en ik ken geen enkel hostingbedrijf waar ik persoonlijk meijn legitimatie moet laten zien en waar ze m''n handtekening checken op echtheid ...

Valse handtekening == Kale Kip :(

Modjes in action !!

-- © 2

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 22:33 schreef Peerke het volgende:

[..]

Een kale kip kan je niet plukken, en ik ken geen enkel hostingbedrijf waar ik persoonlijk meijn legitimatie moet laten zien en waar ze m''n handtekening checken op echtheid ...

Valse handtekening == Kale Kip :(
bendrijf waar ik als particulier host moest ik een kopie van me identkaart meesturen :)
Pagina: 1