Toon posts:

[BC3] Wat kost een site?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een achterlijk project op school moeten we een marketingbudget opstellen. Daarbij komt een homepage van een camping ter sprake.

Mijn vraag is dus wat het kost om een site met 500.000 bezoekers per jaar te hebben. Er komt voor vijf pagina''s tekst op en er moet een mogelijkheid zijn om on-line te boeken. Tevens een paar logo''s. De site wordt zelf ontworpen. Het gaat mij erom wat kost om de site en domeinnam te hebben bij een provider.

dank

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:34

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
500.000 bezoekers ~= 9.5 GB per jaar ~= 800 mb per maand, aangezien je drukke en minder drukke seizoenen hebt (in de lente boekt iedereen) zul je iets flexibels moeten hebben het liefste. dus in de lente 1 gb ~maand en in de herfst ~600 mb/maand.

Domein kost je ~ 40/50 per jaar (geen idee hoe duur het opn het moment is) en je krijgt je domein vaak gratis bij de hosting.

dus zoek maar eens wat (1 gb /maand of 10 gb/jaar, php/cgi/perl-scripts toegestaan, ~10~20 mb ruimte)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

geld :9

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 14:44 schreef jeroenbeekman het volgende:
geld :9
Niet altijd. (GoT)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 20 mei 2001 14:48 schreef HHH het volgende:
Niet altijd. (GoT)
Oh?
Daar is echt wel een hoop geld tegenaan gegaan hoor...

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 14:49 schreef ACM het volgende:

[..]

Oh?
Daar is echt wel een hoop geld tegenaan gegaan hoor...
Ik dacht het dus ook ja!
Hoe kom je er nu bij dat got geen geld kost? :?

Verwijderd

Gewoon kijken naar een simpel acountje bij een van de grotere providers...

http://www.domeinstats.nl/nlproviders.html

Met het simpele acount van WideXS trek je het al wel. Die kost 117 gulden per kwartaal exclusief btw (+ 100piek setupkosten). Domeinnaampje kost 60piek exclusief
btw voor het eerste jaar...
Pagina: 1