Toon posts:

[BC3] linux, backup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil van sendmail naar qmail, daar heeft qmail allerlei leuke scriptjes voor, toch wil ik een backup maken van het geheel, het gaat dan om het sendmail gebeuren, ok is alleen /etc/mail/*, de userdirs, maar kunnen de systeembestanden waar de users in opgeslagen staan ook worden gekopied, en de groepen?

btw heeft er iemand ervaring met het overzetten van sendmail naar qmail?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Jahoor, gewoon je /etc/ dir kopieren

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zaterdag 19 mei 2001 23:39 schreef Thunderbird het volgende:

ik wil van sendmail naar qmail, daar heeft qmail allerlei leuke scriptjes voor, toch wil ik een backup maken van het geheel, het gaat dan om het sendmail gebeuren, ok is alleen /etc/mail/*, de userdirs, maar kunnen de systeembestanden waar de users in opgeslagen staan ook worden gekopied, en de groepen?

btw heeft er iemand ervaring met het overzetten van sendmail naar qmail?
/etc/sendmail.cf
/etc/mail

Waarom wil je qmail ?? qmail is :r

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 18:16 schreef igmar het volgende:

[..]

/etc/sendmail.cf
/etc/mail

Waarom wil je qmail ?? qmail is :r
sendmail ondersteunt te weinig, zo moet er voor iedere popbox een fisieke user aangemaakt worden, op zich geen probleem, maar met qmail kan je ook autoreply grapjes etc doen, forwarden enzo is ook allemaal veel makkelijker. Of zit ik fout? Waarom vindt jij qmail :r dan?