mrtg zou nu goed ingesteld moeten zijn, althans geinstalleerd, maar snmp werkt niet, hoe krijg ik dit aan de praat?
Welk os ?,
iets meer info zou wel handig zijn...
iets meer info zou wel handig zijn...
hmmz,
loopt je snmp daemon wel ?,
(of moet je met linux iets in de kernel proppen voor snmp
)
loopt je snmp daemon wel ?,
(of moet je met linux iets in de kernel proppen voor snmp
die draait dus niet, maar ik zou gans niet weten hoe ik die aan de praat krijg....
apt-get install snmp uitgevoerd....
apt-get install snmp uitgevoerd....
Ik heb geen idee hoe je dat onder linux doet, lijkt me gewoon een ./configure make make install verhaal...
* Kettrick haalt dat soort dingen gewoon uit de ports collectie
* Kettrick haalt dat soort dingen gewoon uit de ports collectie
Tip, apt-cache search snmp en dan vind je ineens SNMPD packages die je zo kan installen met apt-get install snmpd
There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI
De debian phreak heeft gesproken
thanx man, dat search commandotje kende ik nog niet, ik zat altijd te tobben metOp zaterdag 19 mei 2001 22:31 schreef Ikarus het volgende:
Tip, apt-cache search snmp en dan vind je ineens SNMPD packages die je zo kan installen met apt-get install snmpd
apt-get install snmp*
en dan krijg je 400 pakketten....
wget http://tweakers.net/~kees/ucd-snmp-4.2.1.tar.gz; \
tar -zxvf ucd-snmp-4.2.1.tar.gz; \
cd ucd-snmp-4.2.1; \
./configure; \
make ; \
umask 022; \
make install; \
snmpd; \
cd ..
tar -zxvf ucd-snmp-4.2.1.tar.gz; \
cd ucd-snmp-4.2.1; \
./configure; \
make ; \
umask 022; \
make install; \
snmpd; \
cd ..
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
je hebt voor mrtg helemaal geen locale snmp daemon nodig als je een snmp capable router / switch hebt.
Verwijderd
Op zondag 20 mei 2001 03:05 schreef Hans het volgende:
je hebt voor mrtg helemaal geen locale snmp daemon nodig als je een snmp capable router / switch hebt.
gaap snmp werkt niet vraagt meneer hiero. Op welk os word er gevraagd. Jah op debian linux zegt meneer weer. En dan ineens ga jij blaten over routers en switches, die snmp uitleesbaar zijn.
Het zal wel voor zijn gateway bakkie zijn draaiend op debian linux. Owh ja en dan krijg je zoiets http://router.aedp.nl/mrtg/ en dat is toch echt geen switch of router!
Pagina: 1