Toon posts:

[BC3] Datalijn aan mijn Webserver hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben dat superslome chello zat en wil een data lijn aan vragen. weet iemand hoe zo iets in zijn werk gaat? En hoe snel moet ik hem nemen voor 40.000 hits (verwacht) per dag want dat kan die 32kb upload echt niet aan.

Of is het beter om een server bij een provider neer zetten. Alleen het probleem daarvan is dat ik geen 19" kast heb. Hier ben ik zelf niet zo opgesteld omdat ik volledige controle over mijn doos wil hebben.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zaterdag 19 mei 2001 12:45 schreef webspeaker het volgende:
Hallo,

Ik ben dat superslome chello zat en wil een data lijn aan vragen. weet iemand hoe zo iets in zijn werk gaat? En hoe snel moet ik hem nemen voor 40.000 hits (verwacht) per dag want dat kan die 32kb upload echt niet aan.

Of is het beter om een server bij een provider neer zetten. Alleen het probleem daarvan is dat ik geen 19" kast heb. Hier ben ik zelf niet zo opgesteld omdat ik volledige controle over mijn doos wil hebben.
Heb jij enig idee wat dat kost ? Gezien je vraag waarschijnlijk niet.

Een huurlijn heb je vanaf 1300 piek per maand, en dan heb je 64 kbit/sec exclusief de kosten die je aan de KPN moet betalen.

1 mbit/sec kost je ongeveer 10000 per maand. Als je geen direct belang hebt, zou ik die bak gewoon bij een hosting ISP neerzetten. De kosten van een 19 inch kast (max 700) zijn niets vergeleken bij de kosten van een huurlijn.

Igmar

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:54
kan je niet Cistron nemen ofzo? Is ook snel...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
dat is juist het probleem. hier in de achterhoek en vooral het plaatsje waar ik zit komt er in februari 2002 pas mxstream en dan komt de rest er pas achteraan hobbelen

Verwijderd

Topicstarter
en bovendien wist ik nix van de kosten daarom vroeg ik het hier ook

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Huurlijn is niet zo duur als jij zegt igmar.
2Mbit kost iets van 3000-6000 dacht ik zo.
64Kbit maar ~500-600

Verwijderd

Sorry voor mijn foute topologie. Maar waar ligt de achterhoek dan kan ik precies uitzoeken wat het kost voor je. Of tenminste een postcode. Want 40.000 hits zegt weinig het is meer over de data. Welke datastroom met pieken verwacht je?

Is dat 64 kbit of 256 kbit of 1 mbit?

Als je dat weet kan iedereen met een beetje zoeken wel een prijs maken.

• BC3 Victim
hij wil dus oerend ard...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 17:00

PanMan

Spun!

Ik zou zeker je bak bij een provider plaatsen, de faciliteiten die je daar hebt kan je gewoon nooooit voor dat geld thuis krijgen. Of heb jij thuis stroom backup, en 100 Mbit burstable (dat hebben de meeste providers toch wel).
En voor 175/maand is het ook niet echt duur.
Bovendien zijn er wel providers waar je ook gewone kasten kan plaatsen, alleen betaal je dan meestal wel voor de extra kosten aan hoogte.
Greetz,
PanMan.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 14:39 schreef PanMan het volgende:
Bovendien zijn er wel providers waar je ook gewone kasten kan plaatsen, alleen betaal je dan meestal wel voor de extra kosten aan hoogte.
En als je slim bent lever je je server dus af in een 19" rackmount servercase. De kosten van je kast heb je er na 3 of 4 maanden al uit.

Verwijderd

Jep mee eens. Gewoon een goede provider zoeken waar je je bak neer kan zetten. Door er remote proggies (als het windoos is) zoals bv timboektoe op te zetten is het makkelijk te hanteren.

greetz.

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-05 09:16

JointFillah

Techno Addict

Op zaterdag 19 mei 2001 13:09 schreef ACM het volgende:
64Kbit maar ~500-600
Nou dat valt vies tegen hoor als je ook nog Dataverkeer + evt. Router erbij moet betalen :'(
XS4ALL Zakelijk:

256 Kbit/s
Setupkosten: NLG 3000,- / EUR 1361,34
Vast Tarief/maand: NLG 3200,- / EUR 1452,10
Variabel Tarief/maand *: NLG 600,- / EUR 272,27

512 Kbit/s
Setupkosten: NLG 4000,- / EUR 1815,12
Vast Tarief/maand: NLG 6000,- / EUR 2722,68
Variabel Tarief/maand *:NLG 1000,- / EUR 453,78

1 Mbit/s
Setupkosten: NLG 6000,- / EUR 2722,68
Vast Tarief/maand: NLG 9000,- / EUR 4084,02
Variabel Tarief/maand *: NLG 1600,- / EUR 726,05

2 Mbit/s
Setupkosten: NLG 8000,- / EUR 3630,24
Vast Tarief/maand: NLG 12000,- / EUR 5445,36
Variabel Tarief/maand *: NLG 2000,- / EUR 907,56

* Bovenop dit basisbedrag komen de kosten voor dataverkeer: NLG 0,30/EUR0,14 per MB

KPN
Bovenstaande tarieven zijn exclusief de kosten van de fysieke verbinding, die geleverd wordt door KPN Telecom. Deze kosten worden bepaald door de afstand tussen uw bedrijfslocatie en een aansluitpunt van XS4ALL. Neem voor een indicatie van de kosten voor KPN Telecom contact op met de salesafdeling.

Router
XS4ALL kan een kwalitatief goede router leveren (merk Cisco), vanaf NLG 2900,-/ EUR 1315,96.
Deze router wordt door XS4ALL geconfigureerd en kan op verzoek bij u geïnstalleerd worden.
Installatiekosten: NLG 1200,-/EUR 544,54.

Alle prijzen zijn exclusief 19% BTW en onder voorbehoud.
*au* ;(

edit: ff voor de duidelijkheid; je kunt dus kiezen tussen het vaste of het variable tarief...

~* Peace, Love & XTC *~

Verwijderd

Topicstarter
oei wel een beetje duur... toch maar een 19" doos je kopen.

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 17:44 schreef webspeaker het volgende:
oei wel een beetje duur... toch maar een 19" doos je kopen.
heel verstandig! ;)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Toch knap dan he dat wij wel een huurlijn van 2Mbit hebben voor ~3000 (voor de lijn) + ~3000 (voor het feit dat ie 2Mbit is).

Deze lijn is dan wel via versatel...

Verwijderd

ACM waar zit jij dan in amsterdam in de buurt? Want als jij in amsterdam zit denk ik dat je teveel betaald :)

+- 3000 gulden voor de leased line
+- 2150 gulden voor de 2mbit

Router en dergelijke alleen die aan jullie kant zal dan aangeschaft moeten worden. :)

(owh ja en hij word geleverd ook op glas dus uitbreidbaar tot 1 gigabit per seconde)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 19 mei 2001 18:45 schreef wazzup2k het volgende:
ACM waar zit jij dan in amsterdam in de buurt? Want als jij in amsterdam zit denk ik dat je teveel betaald :)

+- 3000 gulden voor de leased line
+- 2150 gulden voor de 2mbit

Router en dergelijke alleen die aan jullie kant zal dan aangeschaft moeten worden. :)

(owh ja en hij word geleverd ook op glas dus uitbreidbaar tot 1 gigabit per seconde)
Hummz, maar we zitten in Delft met pearing naar Rotterdam geloof ik (en is ook van m''n werk, dus ik regel het niet)

Verwijderd

Ahaa :) rulend. Delft heeft je baas dan geen deal kunnen sluiten met de TU daaro? :) En ok als je in delft zitten met een lijn naar rotterdam dan is dat best wel goedkoop :)

• BC3 Victim
Op zaterdag 19 mei 2001 13:09 schreef ACM het volgende:

64Kbit maar ~500-600
Dan mij jij mij de URL geven. De kosten zijn zowiezo afhankelijk van de afstand tot de POP, en voor 3 mille heb je echt geen 2 mbit volgens mij.

Igmar

• BC3 Victim
Op zaterdag 19 mei 2001 18:03 schreef ACM het volgende:

Toch knap dan he dat wij wel een huurlijn van 2Mbit hebben voor ~3000 (voor de lijn) + ~3000 (voor het feit dat ie 2Mbit is).

Deze lijn is dan wel via versatel...
Zeg je idd iets ja.. Via KPN kun je dat echt vergeten. Zal eens vragen wat die versatel lijn bij ons op kantoor kost.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 20 mei 2001 18:21 schreef igmar het volgende:
Zeg je idd iets ja.. Via KPN kun je dat echt vergeten. Zal eens vragen wat die versatel lijn bij ons op kantoor kost.
Tsja, kpn is wel wat duurder dan versatel ja ;)
Pagina: 1