Toon posts:

[BC3] Probleem met Webserver Apache of?...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,Ik draai onder windows Millenium en heb webserver Apache geinstaleerd zodat ik verschillende dingen zelf kan draaien op mijn computer zodat ik het niet steeds hoef te uploaden. ik heb de volgende componenten geinstaleerd:

• php
• mysql
• ApacheMijn probleem:
Mijn probleem is nu dat ik alles wel gewoon kan bekijken in mijn browser enzo alles doethet alle fucties enzo maar als ik de url aan iemand anders geeft dan kan die gene niets bekijken en krijgt ie niet eens mijn pagina te zien. Weet iemand misschien wat het kan zijn ? ik hoop dat jullie weten wat de oplossing is ik heb al meerdere dingen geprobeert:

• webserver opnieuw opstarten
• computer opnieuw opstarten
• Reinstallen van de webserverBedankt voor het helpen
Hoogachtend Jonathan Bay

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:51
Moved van W&G naar HWS.....en ehm.....geef je wel goede IP adres?

Verwijderd

Eerst moet je enters leren gebruiken :)

Zoals McV al zei: geef je wel goede IP-adres?

En zit er ook een vuurmuur tussen? of router?

Verwijderd

Misschien draai je een firewall die het verkeer blokkeert?

Verwijderd

Topicstarter
ik draai heelemaal niets

• geen firewall
• goede ip

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 13:05
en als je in je browser localhost in geeft dan zie je je eigen site wel? mmmmhh gek.

• Shadowtje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 21:59

Shadowtje

Shadow

gebruik port 8080 ofzo...

dit is geen link

Verwijderd

Topicstarter
ik zie mijn site ook als ik:

• gewoon mijn eigen ip intoets dan doet ie het wel bij iemand anders op mijn netwerk ook alleen niet bij iemand anders buiten mijn netwerk :(

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

En binnen het netwerk heb je zeker allemaal ip adressen in de private range?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 23:05 schreef GODZILLA2001 het volgende:
ik zie mijn site ook als ik:

• gewoon mijn eigen ip intoets dan doet ie het wel bij iemand anders op mijn netwerk ook alleen niet bij iemand anders buiten mijn netwerk :(
Ga je met NAT internet op? In welke range zit je IP address?
Los van je WinME/Apache/MySQL etc.. is het IP adres van je PC te pingen van buitenaf?

• sebas
  • Laatst online: 16-12-2025
als je een local IP gebruikt .... like 192.168.xxx.xxx vind ik je denk ik l4m3 :P

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 04:46 schreef Sebas het volgende:
als je een local IP gebruikt .... like 192.168.xxx.xxx vind ik je denk ik l4m3 :P
hmmm ben misschien dom maar zo dom Nee sorry dat plezier kan ik je niet gunnen weet wel wat van netwerken is btw geen intern ip mijn ip is 213.46.66.252
dus 213.46.xxx.xxx

Verwijderd

Draait de website _op_ de gateway of _achter_ de gateway?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 18:47 schreef sproggle het volgende:
Draait de website _op_ de gateway of _achter_ de gateway?
op de server

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik kan je wel pingen, maar een portscan op 80 doet niks...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• whitehouse
  • Laatst online: 27-03 12:23
ben je een kabelaar ??
vrind van me had hetzelfde...andere port gebruiken..kan zijn dat je provider het uit heeft gezet...

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Op vrijdag 18 mei 2001 19:16 schreef GODZILLA2001 het volgende:
op de server
Op de server achter de gateway dusss...

Dus je moet je server zo instellen dat ie requests op poort 80 naar jou doorsluist en omgekeerd..

On track

• sebas
  • Laatst online: 16-12-2025
Op vrijdag 18 mei 2001 18:30 schreef GODZILLA2001 het volgende:

[..]

hmmm ben misschien dom maar zo dom Nee sorry dat plezier kan ik je niet gunnen weet wel wat van netwerken is btw geen intern ip mijn ip is 213.46.66.252
dus 213.46.xxx.xxx
FIEUW, dan is het nog ff uitgesteld *D

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 20:06 schreef WouZz het volgende:

[..]

Op de server achter de gateway dusss...

Dus je moet je server zo instellen dat ie requests op poort 80 naar jou doorsluist en omgekeerd..
pffff
op de computer die direct op internet staat

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 00:05 schreef GODZILLA2001 het volgende:
[..]
pffff
pffff :?:?
Hallo.. mensen proberen je te helpen hoor. Het zou makkelijker zijn als je zou proberen wat duidelijker te zijn.

In eerste instantie ging ik uit van NAT.
Je vertelde dat dit niet zo is dus vervolgens ging ik ervan uit dat je een zakelijk account hebt bij UPC en dus een blokje IP nummers hebt gekregen. De PC''s binnen je netwerk hebben ieder een eigen IP nummer uit dat blokje.

In je laatste reply zeg je echter:
Dus jouw PC staat direct op het internet en de andere PC''s gaan via jou het internet op... Dat klopt dus weer niet met je eerdere antwoordt.

Maar goed, indien het laatste toch waar is... zet Winroute o.i.d. eens uit want je doet toch NAT.

Indien iedereen z''n eigen IP nummer heeft en dus direct naar buiten kan (zonder gateway) dan moet je toch iets van een firewall hebben draaien die port 80 requests van buitenaf buitenaf blocked. Misschien UPC?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 mei 2001 00:36 schreef MarcoTC het volgende:

[..]

pffff :?:?
Hallo.. mensen proberen je te helpen hoor. Het zou makkelijker zijn als je zou proberen wat duidelijker te zijn.

In eerste instantie ging ik uit van NAT.
Je vertelde dat dit niet zo is dus vervolgens ging ik ervan uit dat je een zakelijk account hebt bij UPC en dus een blokje IP nummers hebt gekregen. De PC''s binnen je netwerk hebben ieder een eigen IP nummer uit dat blokje.

In je laatste reply zeg je echter:
[..]

Dus jouw PC staat direct op het internet en de andere PC''s gaan via jou het internet op... Dat klopt dus weer niet met je eerdere antwoordt.

Maar goed, indien het laatste toch waar is... zet Winroute o.i.d. eens uit want je doet toch NAT.

Indien iedereen z''n eigen IP nummer heeft en dus direct naar buiten kan (zonder gateway) dan moet je toch iets van een firewall hebben draaien die port 80 requests van buitenaf buitenaf blocked. Misschien UPC?
Yep andere pc''s gaan via mij
nee ik draai geen winroute geen firewall en iedereen gaat via mijn computer het internet op ik heb mijn internet gewoon gedeelt met windows verder heb ik een gewoon upc account net als iederen chello gebruiker :) en uhh sorry van die opmerking was dom van mij jullie proberen me te helpen was dom dom dom |:(

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zet je chello IP eens in httpd.conf:
# Listen: Allows you to bind Apache to specific IP addresses and/or
# ports, in addition to the default. See also the <VirtualHost>
# directive.
#
#Listen 3000
#Listen jouwIP:80

#
# BindAddress: You can support virtual hosts with this option. This directive
# is used to tell the server which IP address to listen to. It can either
# contain "*", an IP address, or a fully qualified Internet domain name.
# See also the <VirtualHost> and Listen directives.
#
#BindAddress *JouwIP

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm heb ik ook al geprobeerd doet het ook niet :(

Verwijderd

hmmm raar want het is een windows bak dat zie ik aan poort 113 (windows share geval ofzo) en check eens microsoft.com of millenium toevallig niet een firewall heeft draaien op poort 80? Of heb je zelf een progje like black ice draaien ofzo?

Groetjes

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 mei 2001 14:58 schreef wazzup2k het volgende:
hmmm raar want het is een windows bak dat zie ik aan poort 113 (windows share geval ofzo) en check eens microsoft.com of millenium toevallig niet een firewall heeft draaien op poort 80? Of heb je zelf een progje like black ice draaien ofzo?

Groetjes
blackice is een firewall heb ik al 4x gepost ik heb geen firewall graaien :)

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 15:46 schreef GODZILLA2001 het volgende:

[..]

blackice is een firewall heb ik al 4x gepost ik heb geen firewall graaien :)
ok pardon nee maar het ip is pingeble je staat direct in verbinding met het internet op dat ip adres. Die staat in jou windows me bak zo ingesteld. Try eens pws kijken of dat wel werkt als dat niet werkt misschien zet je provider dan poort 80 dicht?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 mei 2001 16:42 schreef wazzup2k het volgende:

[..]

ok pardon nee maar het ip is pingeble je staat direct in verbinding met het internet op dat ip adres. Die staat in jou windows me bak zo ingesteld. Try eens pws kijken of dat wel werkt als dat niet werkt misschien zet je provider dan poort 80 dicht?
kan maar dan heeft ie alle poorten dicht bwvs want ik heb het ook al geprobeert met poort 8080
Pagina: 1