Toon posts:

[BC3] Wie o wie kan mij adviseren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een W2K server opgaan zetten.
Wie kan mij adviseren welke PC conifiguratie het beste kan gaan toepassen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hem gaan gebruiken als http/ftp/mail server. Niet echt super groot, deels als testbak.

Verwijderd

1) IETS meer informatie: waarvoor ga je''m gebruiken, etc
2) heb je de search wel eens geprobeerd?

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Beetje fatsoenlijke proc (p-III) met 256 a 512 mb aan geheugen. Da''s toch niet zo moeilijk te verzinnen?

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik vindt een P-II ook een fatsoenlijke processor. Als geheugen zou ik nemen: (start server op, wacht 10 min., check geheugen gebruik in task manager) x 2. Anyway neem ook een echte NIC, 3com of Intel. En ja... nt doet het wel iets fijner op een SCSI disk.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Celeron 266 kopen en unix erop smijten.
loopt Smooth.. zelfs pentium 166 is dan vet snel.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 11:02

Willem2

Ω is futile

heyz, was keyDet79 niet die knakker van die rete-gave NT server? :)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• twixx
  • Niet online
Op donderdag 17 mei 2001 18:57 schreef keyDet79 het volgende:
Celeron 266 kopen en unix erop smijten.
loopt Smooth.. zelfs pentium 166 is dan vet snel.
Hé een celeron is een maar een 1/2 CPU he ;) Een P-III-tje 800/133 kost ook maar fl. 410,-. Ik zeg koop echte hardware. Ook als je geen geld hebt, sparen is een optie.

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 13:49 schreef Hans het volgende:
Beetje fatsoenlijke proc (p-III) met 256 a 512 mb aan geheugen. Da''s toch niet zo moeilijk te verzinnen?
waarom zo hoog. ik heb hier als webserver een p2 400 met 160mb geheugen erin 4x10gb in Rate heb al tijden mee gemaakt dat ik 10.000 hits per dag had geen probleem ik zou er nog een p166 neer kunnen zetten als er maar een rate controller in zit

• twixx
  • Niet online
Daar heb je helemaal gelijk in, kan ook op een P-200, maar P-III 800 is momenteel ''t kleinste wat ik bij de groothandel kan krijgen ;)

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 17 mei 2001 21:28 schreef webspeaker het volgende:

[..]

waarom zo hoog. ik heb hier als webserver een p2 400 met 160mb geheugen erin 4x10gb in Rate heb al tijden mee gemaakt dat ik 10.000 hits per dag had geen probleem ik zou er nog een p166 neer kunnen zetten als er maar een rate controller in zit
Neem aan dat je RAID bedoelt.

Keuze van power qua hardware ligt natuurlijk puur aan hoe je het gaat inzetten. Voor een klein frobelservertje met een paar duizend hits is jouw config oke. Als je een berg virtual hosts, SQL server of wat dan ook, en een berg dynamic content wilt hosten met +100.000 hits wordt het een ander verhaal.

Ik zou zelf voor een echte serieuze server een dual p-III kiezen (SuperMicro) met SCSI controller (RAID of niet, ligt er aan wat je eisen zijn). Bezuinig niet op server hardware, koop echte spullen en geen IDE hobby spul enzo.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
leuk als topicstarter dan niets meer van zich laat horen ...
Pagina: 1