[BC3] .BIZ nieuwe TLD... en de pacific root dan?

Pagina: 1
Acties:

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien hebben jullie het wel gehoord dat er een nieuw top level domain extensie aankomt: .biz.

Die extensie is al sinds 1995 actief op het Pacific Root netwerk, dat niet een ICANN naamserver gebruikt, en zo''n beetje de rest van de wereld dus wel... Maar op de Pacific Root naamservers kun je zowel de ICANN domeinen als de PR domeinen opvragen.

Zo kunnen er dus conflicten komen met dubbele namen enzo. Wat vinden jullie hiervan? Ik hoor hier erg weinig over dus ik was wel benieuwd wat jullie mening is :).

Ik zelf vind dat de ICANN wat meer rekening moet houden met de Pacific Root.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik vindt dat het geen commercieel verhaal moet worden en dat er 1 instantie verantwoordelijk moet zijn. Een non-profit organisatie.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zelf vind dat de ICANN wat meer rekening moet houden met de Pacific Root.
En waarom dat dan wel? Als je zonodig niet-standaard bezig wilt zijn door zomaar zelf TLD''s in het leven te roepen ben je zelf verantwoordelijk voor de gevolgen. Moet je zelf ook maar de problemen die dat oplevert zien op te lossen.

• AtHomer
  • Niet online
Op donderdag 17 mei 2001 18:46 schreef twixx het volgende:
Ik vindt dat het geen commercieel verhaal moet worden en dat er 1 instantie verantwoordelijk moet zijn. Een non-profit organisatie.
Vind ik ook... Nog nooit bij stilgestaan wat voor soort instelling die Pacific Root is eigenlijk. (8>

• AtHomer
  • Niet online
Op donderdag 17 mei 2001 19:04 schreef Onno het volgende:

[..]

En waarom dat dan wel? Als je zonodig niet-standaard bezig wilt zijn door zomaar zelf TLD''s in het leven te roepen ben je zelf verantwoordelijk voor de gevolgen. Moet je zelf ook maar de problemen die dat oplevert zien op te lossen.
Wie zegt dat de ICANN de standaard is :? Dat is net zoiets als zeggen dat MS Windows standaard is...

De Pacific Root lijkt mij gewoon een andere en minder succesvolle ICANN...

Verwijderd

helemaal geen conflicten, 0.0001% gebruikt misschien pacific gebeuren, je hebt er alleen last van als je idd dat pecific gebeuren gaat gebruiken...maargoed, das netzoalsi nengland,m als ze daar lekker links willen blijven rijden, dan moeten ze dat vooral doen, heb je absoluut geen probs mee behalve als je zelf ff met je dronke kop in england moet rijden:)

• AtHomer
  • Niet online
Op donderdag 17 mei 2001 19:13 schreef Kertje het volgende:
helemaal geen conflicten, 0.0001% gebruikt misschien pacific gebeuren, ...
Niet dat ik je tegen wil spreken hoor, maar hoe kom je aan dat getal?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wat ben je lekker tegendraads bezig zeg...
Maar goed.
Op donderdag 17 mei 2001 19:12 schreef AtHomer het volgende:

[..]

Wie zegt dat de ICANN de standaard is :? Dat is net zoiets als zeggen dat MS Windows standaard is...
ICANN is een open non-profit organisatie, de link met Microsoft zie ik in het geheel niet. Wat PR doet kun je al beter met MS vergelijken: een standaard ombuigen om daar zelf beter van te worden.
De Pacific Root lijkt mij gewoon een andere en minder succesvolle ICANN...
Uhhhm... PR is een commercieel bedrijfje dat winst maakt het het aansmeren van domeinen. Dat is niet te vergelijken met ICANN.

• AtHomer
  • Niet online
Op donderdag 17 mei 2001 19:29 schreef Onno het volgende:
...

Uhhhm... PR is een commercieel bedrijfje dat winst maakt het het aansmeren van domeinen. Dat is niet te vergelijken met ICANN.
Wist ik niet :o... Bedankt voor de info! Nu ben ik natuurlijk helemaal voor de ICANN. 8-) ;)

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 19:15 schreef AtHomer het volgende:

[..]

Niet dat ik je tegen wil spreken hoor, maar hoe kom je aan dat getal?
dat is een wilde gok, maar, als je kijkt naar de meeste internet gebruikers en de meeste bedrijven, die gebruiken alleen icann (alsof ze de keus hebben). ik denk eigenlijk dat het getal nog wel lager is.

mar zelfs als het bv 5% zou zijn, er is toch geen enkel bedrijf die een .biz gaat registreren waar maar 5% van de inet gebruikers op kan komen?

• AtHomer
  • Niet online
Op donderdag 17 mei 2001 20:53 schreef Kertje het volgende:

[..]

dat is een wilde gok, maar, als je kijkt naar de meeste internet gebruikers en de meeste bedrijven, die gebruiken alleen icann (alsof ze de keus hebben). ik denk eigenlijk dat het getal nog wel lager is.

mar zelfs als het bv 5% zou zijn, er is toch geen enkel bedrijf die een .biz gaat registreren waar maar 5% van de inet gebruikers op kan komen?
Zit wat in... :)

Pagina: 1