[BC3] Filmpjes op eigen computer via website downloaden?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om via mijn website die door @home gehost wordt filmpjes te downloaden die ik op mijn eigen computer heb staan, bijvoorbeeld dmv FTP ofzoiets, dus alleen als mijn computer aan staat natuurlijk. ik heb namelijk een 6tal filmpjes van ieder 5mb, maar ik kan deze nergens op een server kwijt, omdat ze te groot zijn. misschien dat er iemand is die hier iets op weet...

ALVAST BEDANKT

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dat kan, moet je wel een vast IP hebben en een FTP / Webserver geinstalleerd hebben staan.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bartez
ik heb een vast ip adres en ook een ftp server....weet je waar ik informatie kan vinden over het opzetten hiervan, of kan ik gewoon een adres maken zoals je doet als je via internet explorer een ftp opgaat?
maar dan met loginname en passwrd en de file die gedownload kan worden???

of moet dit anders??

• BC3 Victim
Dan moet ik je helaas teleurstellen want ik heb ook @home en ik weet niet of jij de gebruikersvoorwaarden hebt gelezen maar daar staat in dat je geen webserver of FTP server mag hebben. Helaas....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Nou, @home kan wel meer zeggen maar van mij kunnen ze wat :)

• Bartez
hmm, juist, dan moeten zelf maar de mogelijk geven om ruimte bij te "kopen"
je kunt dat betreft GEEN ZAK met maar 5mb! ik moet gewoon van vrienden accounts gaan lenen om mijn web kwijt te kunnen

• BC3 Victim
als je gewoon in de pagina die je upload naar je webspace bij @Home

http:\<jouw ip>\<plaats van film>

neer zet zou alles goed moeten gaan

MvG

DaFearLess

Verwijderd

d''er is zat andere gratis hosting ja ..
upload je ''t toch gewoon even naar een gratis gedoe, en link je het daar heen ..
Kunnen ze het daar gewoon d''loaden en heb jij niet al dat gekl**t met die ''webserver''

• Bartez
ja, dat was ik ook van plan, maarja, DAT lukt dus niet aangezien het avi filmpjes zijn en ze 5 mb groot zijn, tenzij jij er wel een weet waarop het kan????

en van dat adres....kan dat zo maar, een http met mijn ip en dan de rest???

moet je daar geen ftp voor hebben?? ivm veiligheid enzo?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 17 mei 2001 13:09 schreef bvstrien het volgende:
ja, dat was ik ook van plan, maarja, DAT lukt dus niet aangezien het avi filmpjes zijn en ze 5 mb groot zijn, tenzij jij er wel een weet waarop het kan????
Wanadoo? 20 MB....
en van dat adres....kan dat zo maar, een http met mijn ip en dan de rest???

moet je daar geen ftp voor hebben?? ivm veiligheid enzo?
Dan zul je op je eigen bak een servertje moeten installen om ze via http of ftp aan te bieden..
Met de daarbij behorende gevolgen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BC3 Victim
Zet gewoon Serv-U op je PC ofzo, en dan een link naar ftp://anonymous:anonymous@jouwip/mijnfilm.avi op je homepage, werkt perfect.
(Moet je natuurlijk wel even een anonymous accountje instellen op Serv-U)

<edit>
Je kunt er natuurlijk ook gewoon een .mpg van maken, misschien past het dan wel op je account.
</edit>

• Bartez
mooi, want serv-u heb ik inderdaad geinstalleertd....is dit echter wel veilig genoeg?? je kunt met een anonymous namelijk niet zien wie het is natuurlijk...is dat niet hack gevoelig?

• Bartez
ik krijg het niet echt aan de praat, hoe moet ik zoiets precies instellen, in verband met de map waar al die filmpjes instaan???

kan iemand me dat uitleggen???

• Bartez
hmm, ok, het werkt, het enige probleem is nu dat degene die het filmpje donwload nog steeds ingelogd staat op mijn server, ookal breekt hij de download af. Wie weet hoe ik het zo kan instellen dat als een gebruiker de download afbreekt of klaar is met downloaden dat hij dat automatisch offline gaat?? moet ik dit op mijn server instellen (serv-U)?

Verwijderd

FF OffTopic: waarom upload je ze gewoon niet ergens anders? Dat maakt het STUKKEN makkelijk voor jezelf en je PC is MINDER hackgevoelig [IETSJE minder dan !]

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 15:22 schreef bvstrien het volgende:
hmm, ok, het werkt, het enige probleem is nu dat degene die het filmpje donwload nog steeds ingelogd staat op mijn server, ookal breekt hij de download af. Wie weet hoe ik het zo kan instellen dat als een gebruiker de download afbreekt of klaar is met downloaden dat hij dat automatisch offline gaat?? moet ik dit op mijn server instellen (serv-U)?
Wat bedoel je nou?
Dat als een persoon klaar is met downloaden dat Serv-U je pc uitzet?

• Bartez
nee, het leek alsof ze nog steeds ingelogd waren na het downloaden van het filmpje....maar dat is niet zo ben ik al achter gekomen..

en ja het liefst zet ik ze rgens online, maar waar???? ik heb TE GROTE files 3-5MB en het is avi....en dat wordt vaak niet geaccepteerd, vandaar dat ik het zo wil proberen. Misschien dat iemand een goede server weet waar ik deze files op kan gooien.

en hoe kan ik van avi naar mpeg???

Verwijderd

nee, het leek alsof ze nog steeds ingelogd waren na het downloaden van het filmpje....maar dat is niet zo ben ik al achter gekomen..
Klopt, duurt meestal even... het kan ook zijn dat FTPprog stond op keep connection [euh hoe heet die term nou ???]
en ja het liefst zet ik ze rgens online, maar waar????
http://www.freewebspace.net en dan een query invullen![quote]
ik heb TE GROTE files 3-5MB en het is avi....en dat wordt vaak niet geaccepteerd,
[quote]
Gewoon renamen naar andere naam, iva bijv.
vandaar dat ik het zo wil proberen. Misschien dat iemand een goede server weet waar ik deze files op kan gooien.
Zie http://www.freewebspace.net waar je je files kunt dumpen!
en hoe kan ik van avi naar mpeg???
VirtualDub!

• Bartez
toppie, ik ga ff kijken :)

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

http://www.jamsoft.com/tmpgenc/

Tsunami MPEG encoder absoluut top, beter dan eem betaalde encoder en nog gratis ook.

virtual dub gebruik je om avi/mpeg te editten, tsunami is voor het codeer werk.
Pagina: 1