[BC3] Hoe ga ik te werk met overkopen domein....

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 08:02

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
...zonder op mijn bek te gaan?

Ik wil dus een domein hebben. Ik heb effe in de Who-is gekeken en heb nu gezien van wie hij is.
Als ik naar het domein wil browsen krijg ik de melding dat de pagina niet kan worden weergegeven en dat is al vanaf dat het domein geregistreerd is. Ik ben particulier, heb géén bedrijf, maar wil mijn bedrijf wel in de toekomst die naam geven.

Hoe ga ik te werk?

Claimen kan ik hem absoluut niet want ik heb er helemaal géén rechten op.

Als ik de man in kwestie een aardig briefje schrijf. Welke toon moet dit briefje dan hebben, ik wil uiteraard niet gelijk 1000den guldens gaan moeten betalen, maar 500 lijkt me best wel redelijk.

Wie helpt me?

20*350ZO45°

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Ik denk dat je gewoon een vriendelijke rief moet schrijven met het geldbedrag wat jij ervoor wilt betalen en hoeveel jij daar eventueel overheen wilt gaan om hem/haar tegemoet te komen. Je kan ook in je brief erop wijzen dat, zoals jezelf zegt, dat sinds de in gebruik name van deze domeinnaam de website alleen maar geld heeft gekost. Als je dit een beetje vriendelijk brengt, zal die er best over na willen denken. :)

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 16:54

klaaz

it's me!

Kan lastig zijn. Wellicht heeft die persoon de naam geregistreerd en is nu zelf bezig een site te (laten) ontwerpen. Misschien had ie grootse plannen en ziet ie het niet meer zitten.

Misschien is het een manier om hem te (laten) benaderen met de vraag: ''ik zag dat u een domeinnaam heeft geregistreerd, kan ik wellicht voor u een website bouwen?'' Zo raak je in ieder geval on speaking terms.

Anderzijds werkt eerlijkheid meestal ook goed. Vertel van je voornemen en vraag of hij wil ruilen. Biedt aan een andere goede naam voor hem te registreren en daar gratis een redelijke site op te plaatsen. Op die manier kun je misschien met gesloten portemonnaie (niet geheel) zaken doen.

Als het echt zijn bedrijfsnaam is dan zul je fors over de brug moeten komen vrees ik :)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Laat ik maar het beste hopen, ik heb het mailtje zojuist verstuurd.

Ik heb ook de zin vermeld dat het domein op deze manier enkel maar geld kost ipv opbrengt. Dit vond ik een zeer goede tip :Y)

20*350ZO45°

Verwijderd

er is paar dagen geleden een soortgelijke topic overgeweest: [topic=172363]

Verwijderd

Je moet ook ff kijken van wie die domeinnaam nu is, als ie bijvoorbeeld van Beef, geldersch beheer of VDB Grafische producties dan ben je de schaak. Zijn allemaal stuk voor stuk domeinschrapers.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 13:05
ja en dus nooit gelijk over geld beginnen. Als hij een beetje kan handelen en jij beidt 500 dan zegt hij 1000,=. Tenminste dat zou ik doen. Hij heeft het domein niet zonder reden geregistreerd.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Nee, zijn geen domeinschrapers!

Ik wil wel het domein www.rdk.nl hebben, maar daar begin ik gewoon niet aan want die is van geldersch beheer, de eikels...

20*350ZO45°

Pagina: 1