De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
nee hoor, das niet te hoog
de load is het aantal processen dat staat te wachten om uitgevoerd te worden, apache maakt altijd een aantal processen aan, standaard 5, vandaar de load van ong. 5
de load is het aantal processen dat staat te wachten om uitgevoerd te worden, apache maakt altijd een aantal processen aan, standaard 5, vandaar de load van ong. 5
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Kan je aangeven wat dan wel te hoog is of is dat verschillend op elke server?
Ik heb nu een server staan die volgens mijn isp niet boven de 4.0 mag komen. Boven de 4.0 kreeg ik hardwarefailures.
Ik heb nu een server staan die volgens mijn isp niet boven de 4.0 mag komen. Boven de 4.0 kreeg ik hardwarefailures.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
nog wat vragen:
- commando top: load avarage is dus de gem wachtrij?
- Wat stellen die processen precies voor?
Zij dat doodgewoon het aantal personen die op de webserver iets opvragen op dat moment?
- Als ik ab draai en hij maakt niet gebruik van een swapfile, waarom doet ie dat dan niet?
Zij dat doodgewoon het aantal personen die op de webserver iets opvragen op dat moment?
- Als ik ab draai en hij maakt niet gebruik van een swapfile, waarom doet ie dat dan niet?
Dat hangt van de "snelheid" van je cpu(s) en aantal cpu''s af.Op woensdag 16 mei 2001 21:14 schreef jaapsh het volgende:
Kan je aangeven wat dan wel te hoog is of is dat verschillend op elke server?
Ik heb hier een 2xp3-800 gebenched (met optimised kernel, apache, etc) en die was nog zonder traag aan te voelen met een load van 15 te gebruiken
Maar een load van 3 op een p200 maakte hem al heeeel erg traag...
Dat is dan wel heel erg slecht!Ik heb nu een server staan die volgens mijn isp niet boven de 4.0 mag komen. Boven de 4.0 kreeg ik hardwarefailures.
Ik zou es flink betere hardware kopen als dat het geval is, een beetje pruts belasting hoort ie wel tegen te kunnen hoor...
Dat je os crasht bij een te hoge load (of dat applicaties crashen/deadlocken omdat ze geen cpu krijgen) ok, maar je hardware???
preciesOp woensdag 16 mei 2001 21:18 schreef jaapsh het volgende:
nog wat vragen:
minder of meer wel, een request word door een apache process uitgevoerd, zijn er meerdere requests, word dat ook door meerdere processen gedaan. Maar 1 persoon kan makkelijk meerdere requests doen hoor, voor elk plaatje op een pagina doet de browser een request, vaak meerdere tegelijk.- Wat stellen die processen precies voor?
ik heb nog nooit ab gebruikt, en ik weet ook niet precies waarom hij het niet doet, maar ik gok dat hij meer geheugen nodig heeft dan dat er in je machine zit.- Als ik ab draai en hij maakt niet gebruik van een swapfile, waarom doet ie dat dan niet?
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Verwijderd
Ik begon een hoop te tikken hiet maar.... euh.. laat maar.Op donderdag 17 mei 2001 00:17 schreef Wirf het volgende:
...
ik weet niet goed of hier een:
een:
of een:
..gepast is.
Dat zou wel erg lomp zijn (ietsje tever overgeklokt ofzowIk heb nu een server staan die volgens mijn isp niet boven de 4.0 mag komen. Boven de 4.0 kreeg ik hardwarefailures.
Verwijderd
Zijn 1 of meerdere t.net servers ook overgeklokt? Of wordt daar niets mee gedaan?Op donderdag 17 mei 2001 01:40 schreef Femme het volgende:
[..]
Dat zou wel erg lomp zijn (ietsje tever overgeklokt ofzow). In december zat Appie overdag wekenlang boven de 8, zonder enig probleem.
Ik neem maar aan dat je daar volmondig nee op hoort te krijgen....Op donderdag 17 mei 2001 01:57 schreef [nielsonline] het volgende:
[..]
Zijn 1 of meerdere t.net servers ook overgeklokt? Of wordt daar niets mee gedaan?
Een server overklok je niet
Dan gaat ie hardware failures geven bij verhoogde load (ik bedoel dus niet _hoge_ load
De processen (van de webserver) zijn gewoon onder andere gebruikers die een request doen ja. En apache laat ook altijd een buffer (kwa processen) open, zodat als er een gebruiker langskomt die niet direct heel lang moet wachten omdat er een nieuw process gestart moest worden.Op woensdag 16 mei 2001 21:18 schreef jaapsh het volgende:
Ab zorgt voor een aantal server processen maar tijdens de test verhoogd ie dat aantal verder niet, dus als je 10 requests tegelijk laat uitvoeren dan worden er ook maar 10 apache-processen gestart. En als je voldoende ram hebt om die 10 processen (50MB ofzo, dat moet je toch echt wel hebben- Als ik ab draai en hij maakt niet gebruik van een swapfile, waarom doet ie dat dan niet?
Verwijderd
Mwah, je weet ''t nooit, ''t zijn tweakerts heIk neem maar aan dat je daar volmondig nee op hoort te krijgen....
btw, ik ben totaal overklok-leek
Pagina: 1