Toon posts:

[BC3] wat is verstandig ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een NT 4.0 sp6a server draaien, met daarop IIS 4. Erbij draait er op de machine PHP4, Coldfusion 4.5 en een mysql (win32) database

Is wil de IIS gaan vervangen door Apache, omdat er teveel exploits zijn. Is dit verstandig of moet is gewoon IIS blijven handhaven ?

Marco

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-04 13:50
het kan je moet voor coldfusion wel ff kijken of dat zo 123 onder apache voor windows kan draaien, moet wel kunnen. Maar iis 4 is wel goed dicht te timmeren hoor.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

IIS = Windows, Apache = Linux.

Apache is opzich leuk om mee te testen, maar ik zou het niet op een ''running'' webserver draaien. Als je echt Apache wilt gebruiken, vervang dan de hele bak door Linux, en anders gewoon IIS, omdat dat het beste aansluit op je OS.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Apache op NT doet het ook prima.
Ik zou lekker Apache doen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Je kunt het altijd proberen, maar houd er wel rekening mee dat Apache voor Linux ontworpen is, en niet goed getest op Windows.

Verwijderd

Topicstarter
Het hele gebeuren is eigenlijk een voortraject om de server naar linux te brengen. Omdat ik nog te weinig ervaring met linux heb, wil ik eerst met apache mysql php spelen onder nt.

Verwijderd

Dan kun je beter nog ff goed prutsen met Linux en dan in 1 keer de overstap maken, zo heel moeilijk is het nou ook weer niet, met een maand of 2 had ik alles voor elkaar; mail, ftp, http, ssh, smtp en security off course.

• MoBi
waarvoor heb je er dan cf opstaan?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
apache zelf raadt het af om apache 1.3.x op win32 te draaien als een webserver die echt in gebruik is. Je moet wachten tot apache 2.x uit komt.
tot die tijd nog IIS gebruiken dus :r

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

CF is zover ik weet erg duur, volgens mij kun je dan beter met een beetje oefenen je CF scripts ombouwen naar PHP.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik CF om op een eenvoudige manier ingewikkelde queries op verschillende databases los te laten, statische gegevens toe te voegen aan het resultaat van die query. Dat soort zaken.
Ik gebruik PHP alleen voor squirrelmail om e-mail te lezen van een imap server (exchange 5.5).
CF heeft hier niet echt goede tools voor. Wel voor pop3, maar niet voor imap.

Ook ben ik erg blij met hoe CF rechten voor diverse webapplicaties benadert. Het zetten van session variables, enz gaat enorm makkelijk.

CF is erg makkelijk (voor mij althans) en PHP vind ik toch een stuk complexer.

Als ik eenmaal linux heb draaien schaf ik ook CF voor linux aan.

• WAcKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08-2023
Op woensdag 16 mei 2001 10:10 schreef [nielsonline] het volgende:
Je kunt het altijd proberen, maar houd er wel rekening mee dat Apache voor Linux ontworpen is, en niet goed getest op Windows.
Wat is dat voor bullshit? Apache is niet specifiek gemaakt voor Linux ofzo, dat is echt dom lullen; het is gemaakt voor alle unices, inclusief Linux. En ik denk dat voor de apache foundation zelf andere os''en misschien nog wel belangrijker zijn, gezien de hoeveelheid grote sites die op os''en zoals solaris, en bsd varianten draaien (www.apache.org draait zelf freebsd :]).

Anyway, back to the subject, ik zou zelf gewoon win32 apache eens stresstesten als ik jou was, en kijken hoe het draait, en beetje in de gaten houden ivm eventuele memoryleaking ofzo. En anders gewoon ''just-in-case'' elke keer om 4 uur ''s nachts je apache killen en restarten ofzo.. probeer het :]

• MoBi
Op woensdag 16 mei 2001 11:40 schreef [nielsonline] het volgende:
CF is zover ik weet erg duur, volgens mij kun je dan beter met een beetje oefenen je CF scripts ombouwen naar PHP.
Hij heeft toch al aangegeven waarom hij cf gebruikt en niet naar php wil (kan). Dan moet jij dan niet gaan blerren dat ie toch het maar moet proberen om te zetten alleen omdat cf geld kost. Er zijn mensen die het gewoon kunnen betalen hoor!

• MoBi
Het configureren van coldfusion onder linux kan nog wel wat problemen opleveren, maar is te doen. Het process is vrij ingewikkeld. Maar voor de rest zitten er wat kleine dingen aan die niet onder *nix systemen met coldfusion kunnen terwijl het wel kan met coldfusion onder windows. Dus misschien zou je evt. nog wat kleine dingen in je code moeten aanpassen.

Verwijderd

WAcKiN: waarom raad Apache het dan af om Apache te gebruiken op ''serieuze'' windows servers?

MoBi: was maar een suggestie.

Peace :)

</CF <-> PHP ''flame''>

Verwijderd

Topicstarter
Wat werkt er dan bijvoorbeeld niet met CF onder linux ?

Wat ik mij voor kan stellen is user-verificatie. Ik gebruik nu deze van een NT server, om de users van mijn domein in te laten loggen op het intranet.

• MoBi
Op woensdag 16 mei 2001 12:31 schreef runningman het volgende:
Wat werkt er dan bijvoorbeeld niet met CF onder linux ?

Wat ik mij voor kan stellen is user-verificatie. Ik gebruik nu deze van een NT server, om de users van mijn domein in te laten loggen op het intranet.
Zo uit me hoofd dingen als: <cfif var1 eq ''test'' AND var2 eq ''hallo''>
</cfif>

Hij pakt dus geen <cfif>s met ANDS of ORS. Maar ik kan me vergissen, ik ontwikkel alleen voor windows machines.

• MoBi
Op woensdag 16 mei 2001 12:25 schreef [nielsonline] het volgende:
MoBi: was maar een suggestie.

Peace :)

</CF <-> PHP ''flame''>
Is al goed.

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 10:03 schreef [nielsonline] het volgende:
IIS = Windows, Apache = Linux.
apache draait perfect op windoos, niet dat ik dat zo udraaien maar het werkt goed.

iis == windoos, apache == linux && windows
Pagina: 1