[BC3] welke oplossing voor email op netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Alle pc staan natuurlijk met elkaar in een netwerk ter verduidelijking :D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ok ik zal even uitleggen wat er staat
1 server windows NT4 server (geen internet)(hier zou wel eventueel internet op kunnen als het echt moet)

4 pc''s win2k (wel internet, isdn verbinding)

het probleem is dus dat iedereen een eigen email heeft piet@naam.nl en klaas@naam.nl enz.

Als piet nu op een win2k pc zijn mail ophaald dan haalt hij alle mails binnen dus ook die van klaas en de andere. dit is natuurlijk niet de bedoeling.

hoe los ik dit op. makkelijkste manier graag.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Kan je de NT4-server niet de mail op laten halen, en deze onder de clients verspreiden?

• BC3 Victim
zou kunnen ja maar er is geen 24/7 verbinding
het zou mooier zijn als iedereen vanaf zijn eigen pc kan inbellen.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 21:05

we_are_borg

You will Comply

Als piet alde mail ophaal die op de server staat dan hebben jullie een catchall e-mail even vragen aan de hosting provider of ze willen zorgen dat je orginele pop accounts krijg hier na is het mogelijk dat piet alleen ze eigen e-mail op haal en niet meer van iedereen, even voor de dudelijkheid ze maken onderscheid tussen twee soorten e-mail adressen
De POP email accounts zijn afgeschermt met een loginnaam en wachtwoord hier door kan piet niet de e-mail lezen klaas, onbeperkt emailaliassen deze e-mails wordt ook catchall genoemd je heb onbeperkt aantal e-mails tot je beschikking maar een POP e-mail account ontvangt alles, dit is wat er nu gebeurd bij jullie even je hosting provider bellen en die de opdracht geven om POP emails aan te maken of kijken of bij sommige kan je dit zelf doen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• BC3 Victim
ok thanks ik ga het even checken bij de provider.

Verwijderd

Zijn de emailadressen die je noemt, niet gewoon aliassen van 1 pop3-box bij je provider?

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Brrrr 4 pcs zonder firewall in een bedrijfssituatie...

Sterker nog, alle 4 met modem... bwaaaaa! *bleep* major security problem detected *bleep*

Nou ja... zolang alle belangrijke files op de server staan en je de fileserver niet toegankelijk maakt van buitenaf valt het wel mee... eigenlijk heb je dan 4 firewalls voor je server hangen :)

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• BC3 Victim
Ja het zijn alliasen dat is dus ook het probleem volgens mij alles voor het @ komt dus op 1 plek terecht.

alle data staat op fileserver en die is wel beveiligt ja.
:)

Verwijderd

Hier @ Work wordt om het kwartier alle mail opgehaald, dat via een catchall binnenkomt, door een pop3 server. Die pop3 server verdeeld vervolgens alle mail weer naar naam@192.168.1.2. Ik weet welk progsel hiervoor gebruikt wordt, maar ben de naam ff kwijt. T''is iig een gratis proggie.

• BC3 Victim
naam zou handig zijn dan kan ik er even naar kijken hoe het werkt. :)

Verwijderd

Telnet 110:
+OK WinRoute Pro 4.1.25 POP3 server ready <4294653291.989973923@unspecified.host
>
Vaag :>

• Robinski
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

* Robinski heeft ook WinRoute

is heel handig (naam @harmsen.cjb.net )

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• BC3 Victim
die moet ik dus op de nt4 server instaleren neem ik aan?
of kan die ook op een win2k bak.

• BC3 Victim
Groot probleem! onze webserver (staat in amsterdan, takkee-eind rijden) geeft kuren. Elke morgen zit het ding hartstikke vast. Soms kunnen we nog met vnc het apparaat resetten, lukt niet altijd, dan een hardwarematige reset noodzakelijk. Het lijkt erop dat een of ander proces de volledige processor belast, de sql-server geeft time-outs en de server is ontzettend traag.

Weet iemand een proggie was elke x minuten alle processen + bijbehorende resourcegebruik wegschrijft (log betand) in een tekstfile? ik wil dus weten welk proces de processor zo zwaar belast.

help

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Ghost2003 vraag bij je hosting provider extra pop accounts aan of upgrade je pakket dit voorkomt een hoop ergenis. Het voordeel van een pop account is dat de gebruiker overal te wereld de email op kan halen, doe je het via een catchall email dan kan je wel alles binnen je bedrijf regelen maar als er iemand extern moet werken kan deze niet zonder een andere oplossing bij zijn mail komen. Kijk even naar een NT pakket van 25 Mb hier zit meestal onbeperkt aantal email adressen aan vast registreer dezelfde naam als com of als NU en laat die de email afhandelen zelf zit ik bij nthostpartners.nl met de hosting, redelijke prijs alleen het duurt even voordat je antwoord krijgt op je vragen (meestal binnen 48 uur). Deze oplossing hebben wij gekozen i.p.v. extra accounts erbij te nemen wat duurder uit kwam als het duurste pakket te nemen van hun.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• BC3 Victim
Ik ga wel even bellen met provider (host)
ze betalen bijna 700 per jaar dus waarschijnlijk zitten die extra pop adressen er al bij de prijs in maar maken ze er geen gebruik van.

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Bij welke hostingprovider zit je dan, normaal kan je die informatie ook op de homepage van de hostingprovider vinden, als meede de kosten van extra pop accounts.

Pagina: 1