De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
heeft een server niet nodig wel?
En die grafische kaart is toch ook niet echt nodig? Gewoon een 2de hands S3 kaartje inpleuren.
AMD in server gaat goed??Op dinsdag 15 mei 2001 21:52 schreef Rats het volgende:
Zou een AMD Athlon of Thunderbird nemen. En het geld wat je uitspaard gebruiken voor extra geheugen.
En moederbord..wat voor is een goede??
[Edit]
FF gezocht naar moederbord
5240762 Asus K7V-T Slot A (Athlon) (oem) >> fl 255.00 Is wat...??
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
meer geheugen lijkt me fijn
Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....
Videokaart 1x gebruiken.. kom ik net achter.. kan dus ding van fl10,- zijnOp dinsdag 15 mei 2001 21:59 schreef JMforU het volgende:
waarom een videokaart van 300 piek in een server waarvan je de videokaart alleen gebruikt tijdens het installeren??
meer geheugen lijkt me fijn
AMD zit in socket A mobo''s
blup
Rotterdam >> Amsterdam met fietsOp dinsdag 15 mei 2001 22:07 schreef JMforU het volgende:
als je voor Linux gaat zou ik zowiezo geen AMD nemen omdat er nogal wat probleempjes zijn met de VIA chipsets onder Linux....jij hoeft ze niet te hebben hoor...maar ''t is toch lullig als je er steeds naar toe moet fietsen
Maar... hoop dat localedealer ff wil sponsoren..
Welke(naam + serienummer misschien
http://www.supermicro.com/PRODUCT/MotherBoards/RCC_HE_SL/SUPER%20370DER%20SPECIFICATIONS.htm
We spend our years as a tale that is told
Die zou ik dus maar niet doenOp dinsdag 15 mei 2001 22:27 schreef Dutchman! het volgende:
zoiets bijvoorbeeld:
http://www.supermicro.com/PRODUCT/MotherBoards/RCC_HE_SL/SUPER%20370DER%20SPECIFICATIONS.htm
Up to 4 GB ECC registered SDRAM memory
Note: Supports only registered ECC memory. Non-ECC or unbuffered SDRAM not supported.
Doe dus dan die prijs van die 256 MB maar keer 2...
Edit: keer 3 > keer2 (pricewatch)
Verwijderd
Een 4MB pci kaartje is het minimale wat je nu kan krijgen voor de video die laat je er natuurlijk wel inzitten als je hem gaat coloceren zodat hiergeen misverstand over word gemaakt. En je pakt dan natuurlijk geen RedHat linux, maar eerder slackware of debian. Of je pakt het anders aan en je pakt FreeBSD. Maar dat zou ik niet zomaar pakken dan is linux makkelijker als je een newbie bent in die wereld.
http://www.tweakers.net/nieuws/16108
klaar
Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station
Bwahahaha,Op woensdag 16 mei 2001 02:36 schreef KMK het volgende:
1 zin: Tyan Tiger 200
klaar
zeg dan: Tyan Thunder 2500
Helaas kunnen er alleen maar slot1 cpu''s in, maar dat maakte voor onze server niks uit
ProCase.nl gekeken....alleen geen prijzenOp woensdag 16 mei 2001 09:52 schreef wazzup2k het volgende:
voor je 2u kast www.procase.nl was gisteren te slaperig om dat te bedenken
Maar..bedankt voor alle info!! Iederen
Waarom dat??? Zo wantrouwig?Op woensdag 16 mei 2001 12:47 schreef The Source het volgende:
Als je je KvK naar ProCase Faxed dan kunnen ze je en prijslijst toesturen.
Dit om gezeik met niet-betalende particulieren te voorkomen...
Enne, als mobo zou ik de Asus CUV4X-DLS nemen...
Kost wat, heb je ook wat (DUAL, LAN, SCSI160)
errug strak...
een leuke 2u kast komt rond de 700 piek schat ik.
Altijd nog duurder dan fl 599,00Op woensdag 16 mei 2001 15:37 schreef killah het volgende:
vraag even na bij silverpoint.nl is goedkoper dan procase
een leuke 2u kast komt rond de 700 piek schat ik.
Voor de rest:
Chaintech 6VJO mainboard (Intel i815 chipset, VGA onboard)
Of een vergelijkbaar Asus plankje (CUSL2), geen -C, die heeft geen vga onboard.
Netwerkkrt: een 3Com of Intel. Onboard lijkt me niet echt, tenzij dat een 3com of intel based is.
Voor de rest: een 30 of 40Gb schijfje? 7200rpm uiteraard, UDMA 100. Die i815 planken heb je ook meteen UDMA100 support.
Let alleen ff op als je errug geheugen vretende dingen wil doen, de i815 chipset kan max 512Mb aan.....
En verder nog iets van een backupvoorziening ??
Ja, mee eens, en dat in een raid config met 1Gb mem ofzo....Op donderdag 17 mei 2001 16:23 schreef Hans het volgende:
Koop nou eens echte spullen... Bijv. een SuperMicro plankje en een goede U2W-SCSI controller met een cheetah''tje of een ibm hdd.
Er bestaat ook nog zoiets als OVERKILL.. Of een U2W interessant is hangt dus helemaal van z''n budget en bedoelingen af.
Supermicro is idd ook errug goed, maar zoals ik al zei: kijk wat je nodig hebt en wat je budget is, en wat je in de toekomst verwacht nodig te hebben.
Als je 10 sites verwacht met 5 jaar, heb je echt geen lomp-zware bak nodig.. wil je t.net 2 beginnen dan verandert t verhaal ff