[BC3] Server samen delen..

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zijn er mensen die samen een server hebben gekocht? En... goede/slechte ervaring.. :?

Wil namelijk weten omdat ik dus misschien met iemand samen een server koop :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12
vertel, waarvoor wat voor een?

• BC3 Victim
Waarvoor: Site/Online Radio
Wat voor: Cobalt..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Online radio op een cobalt :) Is het daarom dat je nu het aan ons vraagt. Lijkt me geen goede beslissing.

Verwijderd

RaQerdeRaQRaQ

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 22:51 schreef wazzup2k het volgende:
Online radio op een cobalt :) Is het daarom dat je nu het aan ons vraagt. Lijkt me geen goede beslissing.
Waarom niet?
Shoutcast o.i.d. trekt niet zo veel CPU-power.

• BC3 Victim
misschien dat niet...maar cobalt is duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuur een raq4i met 256 en 20 gb kost mij inkoop al 6200 ex ....voor 3000 heb je een PIII 800 met 512 mb en 28 gb....

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-05 18:51
ik kan ook ergens een server plaatsen voor _niet_ veel geld, iemand die samen met mij servertje wil delen ?
Hij komt op een snelle! verbinding, de maandelijkse kosten vallen erg mee.
als iemand interesse heeft contact opnemen via icq :)

Verwijderd

Heb nu ook eigen server Gewoon mooie kast + onderdelen gekocht en het loopt voor max 2500 piek..

verder 250 piek per maand voor de hosting en alles er op en er aan dus dat is ook te doen
( vergelijk het maar eens met 150mb accound bij een ander en dan met Colocation )

Verwijderd

Een kleine site en een beetje online radio? Leuk...

koop een mooie p3 800 met 256 meg ofzo. Mooi 30 gig ide hddtje erin, in een 19" rackje en aarmee naar bijv LUNA of WideXS.

Kost je 150 piek per maand en is beter dan zo''n cobalt praq :r

Ik heb van veel mensen gehoord dat een server samen delen klote is... wie speelt root, wie doet wat enz enz enz. Merk je vanzelf wel denk ik :)

Ow ja, mocht je een server colocaten, wel FreeBSD installeren he? *D

edit:
damn typo''s

Verwijderd

Dat luna is toch rotterdam? :) Wel vet 150 piekies per maand met 20 gig dataverkeer weet iemand toevallig hoe duurt het kost als je 21 gigabyte verstookt (dus 1 gig extra?) en of het een echte profesionele hosting ruimte betreft? Niet zo een ruimte als bij WideXS, dus of het niet een zelf gemaakte schuur is met water blussing >:) heb je naarlangs weinig aan.

• neudeboules
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06-2025

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Op dinsdag 15 mei 2001 11:34 schreef wazzup2k het volgende:
weet iemand toevallig hoe duurt het kost
iets is duur of het kost veel, leer dat nou eens.:'(

Maar, bij de weg, kun je niet veel beter fast adsl nemen en je server gewoon thuis zetten. Kun je meteen 35+ Gb data trekken. Werkt prima als je niet al teveel luisteraars tegelijk hebt, lijkt me.

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-05 18:51
Ene RobertCC, ik ben je e-mail adres kwijtgeraakt, graag nog een keer overnieuw message sturen :Y)

• BC3 Victim
Wil bij 2Fast gaan hosten >> server(fl.150,-)
Maar ze kunnen daar geen andere dan Cobalt(denk ik....) Maar cobalt voor online radio..kan lijkt me wel.. groot verschil tussen andere servers?

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 15:40 schreef HappyFun het volgende:
Wil bij 2Fast gaan hosten >> server(fl.150,-)
Maar ze kunnen daar geen andere dan Cobalt(denk ik....) Maar cobalt voor online radio..kan lijkt me wel.. groot verschil tussen andere servers?
Je bedoelt fl. 250,- per maand of kan ik niet zoeken?

Verwijderd

Dennis:

Heb tijd geleden voordat ik verslaaft was aan 2fast :P een offerte aangevraagt:

Co-locating max. 4U + 20GB transfer: 150 p/m
Dataverkeer achteraf: 40 per GB
Dataverkeer vooraf inkopen: 15 per GB
Extra hoogte''s: 25 per eenheid per maand
IP adressen: 1 p/s

Wat ik wel een groot nadeel vond meteen is dat je niet zomaar server onderhoud mag komen doen, je moet een ''werkruimte'' huren wat het eerste uur 70 gulden kost en daarna 30 gulden. (word berekent per heel uur)

Verwijderd

Gaat dus over Luna en komt 250 setup bij ;)

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 15:47 schreef pimderks het volgende:
Dennis:

Heb tijd geleden voordat ik verslaaft was aan 2fast :P een offerte aangevraagt:

Co-locating max. 4U + 20GB transfer: 150 p/m
Dataverkeer achteraf: 40 per GB
Dataverkeer vooraf inkopen: 15 per GB
Extra hoogte''s: 25 per eenheid per maand
IP adressen: 1 p/s

Wat ik wel een groot nadeel vond meteen is dat je niet zomaar server onderhoud mag komen doen, je moet een ''werkruimte'' huren wat het eerste uur 70 gulden kost en daarna 30 gulden. (word berekent per heel uur)
Is inderdaad fl.150,- (indien eigen server)

!! Dataverkeer qua fl. :) is goedkoper !!
-Check hun site nu maar..

Misschien idd wel nadeel dat geld kost om aan je server te werken..maar ach..zo vaak kom ik niet..en die gasten willen vast wel af-en-toe ff helpen :+

Verwijderd

Let op het verschil tussen voorinkoop en nacalculatie van het dataverkeer !

Das een belangrijk verschil, achteraf is het even duur als wideXS namelijk 40 gulden (= belachelijk duur :()

Dus als je die 15 piek wilt betalen zul je goed moeten uitrekenen hoeveel je nodig hebt en het vooraf bestellen / betalen

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 17:44 schreef pimderks het volgende:
Let op het verschil tussen voorinkoop en nacalculatie van het dataverkeer !

Das een belangrijk verschil, achteraf is het even duur als wideXS namelijk 40 gulden (= belachelijk duur :()

Dus als je die 15 piek wilt betalen zul je goed moeten uitrekenen hoeveel je nodig hebt en het vooraf bestellen / betalen
Vertrouw 2Fast wel...
Heb gezocht in search naar slechte ervaringen..none(denk niet dat echt nodig dan was :))

Verwijderd

Hmzzzz, 2fast kun je zeker vertrouwen jah ! ;)
Pagina: 1