[BC3] Mijn rechten bij hosting

Pagina: 1
Acties:

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:09
Zo''n 2 maanden geleden zocht ik een nieuwe hosting provider voor mijn site. Ik had steeds meer MB nodig en logischerwijs ging het steeds meer kosten. Hierdoor kwam ik op het idee om meteen meer ruimte in te kopen om het daarna te gaan resellen. Zo gezegd, zo gedaan. Het bedrijf Nedstars deed me de beste aanbieding en het zag er allemaal goed uit (snelle verbinding, cobalt raq4, dus veel opties) en ik besloot het te nemen.

Vanaf toen begon het gezeik.
Het duurde allemaal erg lang totdat het werkte en op veel vragen van mij wist hij het antwoord niet ("SSI? Hmm, wat is dat?", "Eh, dat weet ik niet...").

Ik voelde dus al nattigheid, maar ik hoopte dat alles wel goed kwam. En ik had geen keus meer, want het contract voor een jaar was al getekend. Na een maand wou ik mijn site overzetten naar hun. En je raad het al: problemen.

Allereerst kregen ze de domeinnaam niet verhuisd, omdat mijn oude host zo genaamd problemen gaf. Ook kreeg ik een brutaal mailtje dat het allemaal heel moeilijk was, zo''n domein verhuizen. Allemaal moeilijke stappen die veel tijd vergde (:?). Ze waren bezig met aanpassen van de nameservers (1 minuut werk ofzo..).

Na een maand problemen was het domein dan eindelijk verhuisd, en kreeg ik ook nog een rekening die ik zo spoedig mogelijk moest betalen. Ook lekker klantvriendelijk. Maar het was nog niet over. Mijn domein werkte wel maar het oorspronkelijke adres kwam in de URL te staan (dus www.domein.nl/~site.

Ik mailde dus om te vragen of het veranderd kon worden. Het antwoord was dat dat alleen kon met een php script en ik dan geen php meer kon gebruiken op de site. Lijkt me raar natuurlijk, en ik mailde terug dat het nergens op slaat, en dat het bij de oude host ook kon. Het antwoord hierop: "Leg het mij dan eens uit". Wie is nu de klant en wie het bedrijf?

Ook MySQL werkt voor geen meter, en ontwijkt al mijn vragen hierover. Verder heeft hij ooit gemaild aan mij hoe hij PhpMyAdmin moest installeren.

Nu mijn vraag: is er een mogelijkheid om van mijn contract af te komen, want hij levert niet wat hij beloofd heeft. Ik weet dat een inleidingsgesprek bij een advocaat gratis is, maar ik wilde gewoon even advies en verhaal kwijt aan jullie.

Verwijderd

nedstars is van zo''n puber, zoek ff op het forum is hele discussie over geweest.

anyway, je contract is niet rechtsgeldig want hij is minderjarig:) je kunt dus gewoon bij hem weggaan.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:09
Is idd al een topic over geweest, waar ik toen ook op gereageerd heb.

Het is niet echt mijn bedoeling om weer die discussie over minderjarigheid te beginnen, maar hij is naar eigen zeggen door de rechter tekenbevoegd verklaard.

Verwijderd

contracten zijn bijna nooit waterdicht. Vermoedelijk kun je er zo onder uit komen.

Verwijderd

Als nedstars door een minderjarige wordt geleid en hij geen handlichting heeft van de rechter zijn de contracten niet rechtsgeldig. Heeft hij dit wel dan zou ik zijn AV maar heeeeel goed gaan doorlezen en kijken of er ook maar iets is, waardoor jij je verplichtingen tegenover hem ook niet hoeft na te komen.

Verwijderd

Ik vind het zoiets als All Stars kennen jullie dat nog :) Geweldig zoiets. Weer zo een kiddie die super geweldig denkt te zijn en er nogmaals weer niks van terecht brengt. Ik zou zeggen betaal gewoon geen donder. Is jou handtekening verhuizen die shit en een goede hostprovider zoeken. Laat hem het maar uitzoeken.

Bij een geleverde dienst behoord ook behoorlijke service. Staat ergens in het nederlands wetboek (heb ik mij laten vertellen) dus zoek dat even uit. En ja minderjarig. Dat zijn er wel meer, sommige pakken het goed aan en sommige niet.

Owh ja www.webhosters.nl voordat je gaat vragen wat ik een goede host vind >:)

Succes er verder mee. Verhuis je domein wel direct. En betaal niets. Zoals ik vermoed kan hij geen eens aanspraak maken op jou geld vanwege het geld gebrek dat kleine kinderen met het opstarten van hun bedrijven hebben!

MZzls.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 13:05
enhh... Rats. Over dat minderjarigen gedoe is ook al een uitgebreide discussie geweest. Zie linkje..

[topic=133114]

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Anders gooi je het op nalatigheid en het niet nakomen van afgesproken diensten.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ga eerst eens lezen waar je allemaal me akkoord bent gegaan. Als je geen voorwaarden hebt gehad mag je van ''redelijkheid'' uitgaan. Als er in de voorwaarden alleen teksten staan die de leverancier vrijwaren van vanalles en nogwat kun je dit ook makkelijk aanvechten. Daar trappen rechters tegenwoordig niet meer in. De klant heeft tegenwoordig de meeste rechten als het op geschillen aankomt.

Ik zou hem allereerst officieel ''in gebreke stellen'' (aangetekend). Hierin vertel je hem dat je van mening bent dat je niet datgene krijgt waar je recht op hebt. Tevens dien je hierin aan te geven wat hij zou moeten doen om dit op te lossen. Dit moet een haalbare/redelijke eis zijn. Doe dit b.v. met een bevriende jurist, buurman of iemand anders die voor z''n lol bezwaarschriften naar de belasting stuurt. :)

Vervolgens iets te hoog inzetten door een schadeclaim te eisen. Dikke kans dat je tijdens de onderhandelingen gewoon je geld terugkrijgt en nooit voor een rechter zal belanden.

Dit klinkt misschien wat raar maar als je gewoonweg zeker van je zaak bent werkt dit het beste, snelste en het makkelijkste.
Als ik b.v. een leverancier heb die loopt te klooien dan communiceer ik tegenwoordig niet zoveel meer. Ik bewandel bovenstaande weg en ze beginnen spontaan te rennen voor je.
(Bovenstaand truukje heb ik trouwens van m''n rechtbijstand verzekeraar.)

Hetzelfde doe ik trouwens met grotere klanten die niet betalen. 2 keer vriendelijk verzoeken, 2 x aanmanen en vervolgens in gebreke stellen. Als ze daar dan ook niet op reageren zijn er van die standaard formuliertjes die je kunt invullen en zo de zaak op de rol laten zetten bij het kantongerecht. Effe alle contracten, voorwaarden, mailtjes, briefwisselingen uitprinten en een overzichtje van de gevoerde (telefoon-)gesprekken in een dikke envelop en opsturen. Kost (dacht ik) 250,- maar het is precies hetzelfde als wat een incassobureau zou doen (en dan ben je veel meer kwijt). Voor de uitspraak hoef je je bed niet eens uit te komen want je krijgt toch wel gelijk.

Trouwens, die site vind ik er niet eens zo verkeerd uitzien. Wat ik wel raar vind zijn die prijzen van die dedicated raq''s. :? Ik zal wel iets over het hoofd zien maar die ''per jaar'' prijzen zijn hoger dan de listprijzen waarvoor ik ze kan leveren. Aan die enorme hoeveelheid bandbreedte die je erbij krijgt zal het niet liggen :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
contract nog een keer goed doorlezen dus :)

er is vast wel iets te vinden

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1