Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-
bij apache heet het ip-based virtualhosts
Dan had je gezien dat je bij het aanmaken van een nieuwe ''site'' andere IP-adressen en host-names kan invullen.
Aangezien het nogal wat tijd kost om daar heen te gaan, weet ik liever van te voren of het mogelijk is...
iis zit er gratis bij.
ga je naar de management console van iis. rechtsklik new site,naam site invoeren,homedirectory path en dan kun je een ip adres toewijzen
En, wellicht een goede tip. Pak een oud werkstation en maak daar een test-servertje van. Dan kun je dit soort dingen uitzoeken en testen voordat je het op een productie machine doet. Is lullig als je die machine kilt met een kleine wijziging in de configuratie.
Uiteraard, maar de testbak staat op dezelfde lokatie!
En vooral beloven volgende keer eerst ff te zoeken, dit is te makkelijk te vinden om zomaar een vraag over te stellen. Foei
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
maar wat ik aan de reacties kan aflezen moet je dus een ip binden aan het page.. en dat ip komt van een netwerk kaart.. maar dat betekent dus dat je evenveel netwerkkaarten als sites moet hebben. kan het niet anders?
blup
Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....
Gebruik je toch meerdere IP''s, dan kun je het beste na het toevoegen van een IP de IIS service ff opnieuw opstarten, anders kun je het nieuwe ip niet kiezen
Verwijderd
enne.. prutser
Verwijderd
Maar goed, laten we t gezellig houden he...
Verwijderd
dan kan je die bak gewoon remote beheren..
Verwijderd
Als je daar toch bent:Op maandag 14 mei 2001 10:29 schreef Damon het volgende:
Het probleem is dat ik op dit moment niet bij die server kan, omdat hij gehost staat!
Aangezien het nogal wat tijd kost om daar heen te gaan, weet ik liever van te voren of het mogelijk is...
http://www.famatech.com/
blup
Verwijderd
Moet je windows rebooten als je een virtual host toevoegd? Hmm.. da''s ook kut..Op dinsdag 15 mei 2001 22:00 schreef Werkeend het volgende:
ja leuk dat remote beheren hebben we ook geinige progies voor (netop) maar stel dat na de reboot het hele ding niet meer werkt? wat dan? goed zo wij willen gewoon zekerheid en gaan er vrolijk naast staan dat we gewoon zeker weten dat dat ding werkt als we weg gaan. noem het overijverig of bediel als hij down is kunnen we hem zo weer up schoppen
En als je netop (
Of is die ook bedrijfskritisch?
Er is volgens mij een verschil tussen ''effe iets aanpassen'' en ''drastisch met die bak aan de slag gaan''. Als ik voor elke configuratie aanpassing naar AMS zou moeten kan ik beter verhuizen of m''n bed in het NOC zetten.
Het zal vast wel weer zo''n windows feature zijn dat hij na een reboot niet meer werkt. Ben iig blij dat ik die dingen niet hoef te beheren en m''n collega (die dat dus wel moet doen) is errug blij met z''n APC masterswitch.
Maar goed, ik kan niet veel verzinnen waarvoor ik naar een machine moet anders dan dat er schijf kapot is ofzo. En volgens mij sloop je dat niet zo snel met configureren.
Het lijkt me ook hoogst frustrerend dat als ik daar aankom (nadat ik uit m''n nest gepiept ben) en ik hoef alleen maar een foutmelding door te starten of een machine uit en aan te zetten.
Verwijderd
Je kan toch ook een alias maken?[b]Op dinsdag 15 mei 2001 23:56 [blaaaaaat]
ar -> apache restarten
ass -> apache ssl starten
as -> apache stoppen
oid?
Verwijderd
Je hebt een server met één NIC en IIS4.
Dan kun je :
* IP-address based
- Voeg IP adres nr 2 toe bij de TCP/IP properties van de NIC.
- Geef voor de standaard site aan dat je hem alleen requests laat afhandelen voor IP adres nr 1.
- Maak onder IIS een nieuwe virtual website aan.
- Geef voor die site aan dat je hem alleen requests laat afhandelen voor IP adres nr 2.
* Host-header based
- Maak onder IIS een nieuwe virtual website aan.
- Geef voor die site aan dat je hem alleen requests laat afhandelen voor die ene host-header (=DNS naam).
Dat is alles. Geen reboot nodig; ook niet voor het toevoegen van een tweede IP adres.
En ga nou geen Apache vs IIS flame war beginnen als er een specifieke vraag voor IIS wordt gesteld.
Ik had op onze vorige webserver onder IIS4 50 sites op één ip-adres draaien, en opnieuw opstarten?? kom nou!
hier mijn thuisservertje:
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!