"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Verwijderd
Nog nooit van gehoord, nog nooit gezien ook..
Misschien te vinden op: http://www.webhosters.nl of http://www.internetten.nl
Wellicht leuk om iets nuttigs te posten ipv zoiets?Op zondag 13 mei 2001 15:52 schreef the_undertaker het volgende:
whaaaaaaaaaaa... internetten.nl ? .. dat ga je toch niet menen he
Verwijderd
Hehe jah jij maakt ook snel vrienden zeker?Op zondag 13 mei 2001 15:56 schreef ACM het volgende:
[..]
Wellicht leuk om iets nuttigs te posten ipv zoiets?
http://dnsquery.widexs.nl
1 ns1.freehosting.nl 77358
2 ns.vuurwerk.nl 38879
3 ns1.widexs.nl 27521
4 ns1.kpnwebhosting.com 25240
5 ns3.wxs.nl 24384
6 ns.nl.net 23189
7 ns.xs4all.nl 17105
8 ns.blixem.net 13287
9 ns1.is.nl 13110
10 ns0.demon.nl 11244
11 ns1.etrade.nl 10406
12 ns1.worldonline.nl 8566
13 ns.xlserver.net 8368
14 ns1.csnet.nl 7843
15 ns.bit.nl 7578
16 ns1.sitebytes.nl 7255
17 ns.euro.net 7072
18 ns.bart.nl 6624
19 ns.siteprotect.com 6086
20 ns1.iae.nl 5440
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Verwijderd
dat kan maar 1 test zijn, en dat is een test van vuurwerk zelf want vuurwerk is absoluut niet de beste hoster.Op zondag 13 mei 2001 17:03 schreef Neelon het volgende:
Nee, ik bedoel die test waarbij vuurwerk.nl als beste uit de bus kwam als hosting-provider.
1 www.privedomein.nl
2 www.netrex.nl
3 www.xs4all.nl
4 www.virtualwebservers.nl
5 www.pr8web.nl
6 www.ashosting.nl
7 www.smartserver.nl
8 www.demon.nl
9 www.futuresystems.nl
10 www.silver.nl
[edit]
top10
Verwijderd
die proeven zeggen vrij weinig volgens mij, want, hoe is die snelheids test gedaan? en vanwaar? ik denk zelfs dat als je zelf een dergelijke test doet je totaal andere resultaten krijgt.Op zondag 13 mei 2001 17:39 schreef The Source het volgende:
Er is laatst ook zo''n snelheidsproef geweest van zo''n spammer die e-mail verstuurd... vuurwerk stond!!! (nu kennelijk niet meer - wel in overzicht van automatiseringsgids) op nr. 2. Proef is van Jonge Helden, website is http://www.xstest.com/
Verwijderd
Das waar, maar als ik 1 link geef gaan ze als nog miepenOp zondag 13 mei 2001 15:52 schreef the_undertaker het volgende:
whaaaaaaaaaaa... internetten.nl ? .. dat ga je toch niet menen he
Ik heb nog nooit zo''n Top2000 lijst gezien, misschien dat Net-Magazine hem heeft gepubbed, maar of die te betrouwen zijn...
Dit is een niet onafhankelijke site waar je als host provider moet betalen. Ik zou er dus geen waarde aan hechten.Op zondag 13 mei 2001 17:39 schreef The Source het volgende:
Er is laatst ook zo''n snelheidsproef geweest van zo''n spammer die e-mail verstuurd... vuurwerk stond!!! (nu kennelijk niet meer - wel in overzicht van automatiseringsgids) op nr. 2. Proef is van Jonge Helden, website is http://www.xstest.com/
<snip>
top10
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Verwijderd
/me Source gelooft het allemaal niet.
Verwijderd
Maar ik lichte het alleen ff toe van dat ik die xstest gevallen niet zo geloof omdat ze maar op 1 infrastructuur (netwerk) staan.
Vandaar
Qua Snelheid, Klant Vriendelijkheid, contracten etc... etc... kan je natuurlijk veel dingen op verzinnen. Een soort consumenten bond maar dan gewoon bestaande uit een stel computerfreaks (techniek), en een stel non know how bedrijven (die dan door de debestreffende hostproviders geholpen worden)
Maar ja daar is weer geld voor nodig want je gaat dan niet een provider op bellen hee ik ben klaas en ik onderzoek op klantvriendelijkheid haha, nee dan moet je gewoon kopen en proberen en problemen creeeren
I knowOp maandag 14 mei 2001 00:55 schreef wazzup2k het volgende:
Hehe ik beschuldigde je ook nergens van of tenminste was niet mijn bedoeling als dat wel zo overkwam mijn excuses daarvoor
Verwijderd
Om een voorbeeld te noemen als anderen mee willen werken:
We zoeken 5 hosting netwerken. Zoals bv:
WideXS, TrueServer, CyberComm, Bit, NXS?
De meeste hier hebben bij deze bovenstaande wel een machine staan waar php en cronjobs op uitgevoerd kunnen worden, vanaf die machines laten we een php scrippie naar een stuk of 100 hostproviders in nederland pingen en een http get doen en meten hiervan de snelheid reactie tijd etc... Dit slaan we op een in SQL database (de spullen heb ik liggen dat is no problemo)
Dan pakken we bij de mensen thuis die willen mee werken en die linux of een andere unix variant hebben en die op ADSL of Kabel zitten dezelfde test uitvoeren ik dacht hier bijvoorbeeld aan:
MXstream, demon, chello, babyxl ga zo maar door.
Deze informatie word ook opgeslagen in de SQL server en zo kunnen we mooie uitslagen geven als je het bijvoorbeeld om het uur laat pingen tracen etc... Dan heb je toch best wel een onafhankelijke test en dat ken je online zetten onder een onafhankelijk domein.
Iemand intresse me mail staat in me info ook mijn icq nummer. Lijkt mij wel leuk
Verwijderd
Ermz.. denk dat PHP niet echt optimaal is, ik xou meer voor de perl gaan. Die kun je mooi gelijk vanaf de commandline/cron runnen zonder een gekke wget te moeten doen.
Verwijderd
1
2
3
4
| if ($host = "www.cybercomm.nl")
{
$average_ping = $average_ping^2;
} |
Verwijderd
Ermz.. denk dat PHP niet echt optimaal is, ik xou meer voor de perl gaan. Die kun je mooi gelijk vanaf de commandline/cron runnen zonder een gekke wget te moeten doen.Op maandag 14 mei 2001 01:08 schreef sproggle het volgende:
[qoute]..een php scrippie naar..
[/quote]
Ok kan ook maar ik ben geen * in perl
Verwijderd
Het is logisch dat men niet de resultaten binnen hun eigen netwerk testen. Maar het gaat erom daarbuiten bv WideXS test WideXS niet, dat doet een ander maar WideXS test wel bijvoorbeeld de ander.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
--
Kunnen het zo maken dat het script om de 5 mins moet draaien en dan iedere keer een andere host test. Dus hij krijgt van de db een willekeurige host die niet in zijn netwerk valt test hem en stuurt de results terug.
Verwijderd
Verwijderd
Perl lijkt me inderdaad meer geschikt. Als het nodig is zet ik hetgene dat je in PHP gebakken hebt wel om in Perl.
Het zou ook wel leuk zijn om een gebruiker wat leuke opties te geven. B.v. om van alle aangesloten testprobes traceroutes af te vuren op de desbetreffende host. Of als de host niet in het lijstje staat, de gebruiker de mogelijkheid geven om ter plekke een host in te voeren. Hier weer een toplijst aan hangen met de multihost-ping-scores.
Ik hoor het wel als ik van dienst kan zijn. Level3 is geen probleem want daar staan m''n testbakken. Als het werkt en we zijn uitgespeeld kan ik ze ook onderbrengen bij MCI, Versatel, UPC etc. maar ook US based zoals Verio, ELI en Digex.
-Marco
Verwijderd
Of de provider zelf de kans geven om een soort van profiel aan te maken. Daar worden dan de testresultaten aangemaakt en daarop weer kunnen reacties worden gegeven. De provider vult dan ook de prijzen in.
We spend our years as a tale that is told
Anyway weet ik nog een ping-doos @ widexs. Weet er iemand nog niets bij UUNet?
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Verwijderd
Verwijderd
Cool jah is ook een goede.Op dinsdag 15 mei 2001 10:41 schreef Rats het volgende:
Stop er meteen iets in waardoor je weet in welk land de server is ondergebracht. En koppel dit ook aan webhosters.nl Er zijn er namelijk wel een paar die zeggen dat hun server bijv. in NL staat maar een tracert komt dan toch echt uit in de US of Canada.
Verwijderd
Dat is opzich niet zo moeilijk. Je laat gewoon de (ping) hosts de data opslaan op een centrale SQL server. Vanuit de SQL server kan je gemiddelden gaan nemen per uur of per dag en/of mooie grafieken laten tekenen door GD. Mogelijkheden zat. Met een apache bench kan je bijvoorbeeld 20 keer een request doen. En daar de gemiddelden uit halen en weer weergeven. Dan wel om het uur en niet om de 5 minutenOp dinsdag 15 mei 2001 10:36 schreef twixx het volgende:
Een simple ping/get scriptje is absoluut niet het probleem. Wel de consitency van je data EN wat je met je output doet. Veel getalletjes zijn leuk, maar er wat ZINNIGS mee doen is 1) moeilijker en 2) eu... (vul maar in).
Anyway weet ik nog een ping-doos @ widexs. Weet er iemand nog niets bij UUNet?
Verwijderd
Op een centrale (my?)SQL server een user aanmaken die overal vandaan mag connecten, maar alleen met INSERT rechten?
Verwijderd
Verwijderd
en je hebt de mogelijkheid om nog wat met de data te doen voor het de DB in vliegt.
Kun je trouwens de clients niet binairy maken, zodat men niet met resultaten gaat kloten?
Lijkt me btw leuk om eraan mee te doen; co-located linux doos @ widexs, en prutsbak @ chello.