[BC3] Top hosters van 2000...

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 12:22

Neelon

FOR PONY!!!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een lijst van de toop-hosters van afgelopen / dit (:?) jaar. Ik weet dat die op GoT of Tweakers.net gestaan heeft, maar ik krijg hem alleen niet meer gevonden. Kunnen jullie mij hiermee helpen?

Bij voorbaat hartelijk dank...

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Verwijderd

Je bedoelt een lijst met de beste hoster bovenaan, en de slechtste hoster onderaan?

Nog nooit van gehoord, nog nooit gezien ook..

Misschien te vinden op: http://www.webhosters.nl of http://www.internetten.nl

Verwijderd

whaaaaaaaaaaa... internetten.nl ? .. dat ga je toch niet menen he :(

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 13 mei 2001 15:52 schreef the_undertaker het volgende:
Wellicht leuk om iets nuttigs te posten ipv zoiets?

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 15:56 schreef ACM het volgende:

[..]

Wellicht leuk om iets nuttigs te posten ipv zoiets?
Hehe jah jij maakt ook snel vrienden zeker? >:)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als je de providers met de meeste domeinnamen bedoeld:

http://dnsquery.widexs.nl

1 ns1.freehosting.nl 77358
2 ns.vuurwerk.nl 38879
3 ns1.widexs.nl 27521
4 ns1.kpnwebhosting.com 25240
5 ns3.wxs.nl 24384
6 ns.nl.net 23189
7 ns.xs4all.nl 17105
8 ns.blixem.net 13287
9 ns1.is.nl 13110
10 ns0.demon.nl 11244
11 ns1.etrade.nl 10406
12 ns1.worldonline.nl 8566
13 ns.xlserver.net 8368
14 ns1.csnet.nl 7843
15 ns.bit.nl 7578
16 ns1.sitebytes.nl 7255
17 ns.euro.net 7072
18 ns.bart.nl 6624
19 ns.siteprotect.com 6086
20 ns1.iae.nl 5440

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Neelon
  • Laatst online: 20-02 12:22

Neelon

FOR PONY!!!

Topicstarter
Nee, ik bedoel die test waarbij vuurwerk.nl als beste uit de bus kwam als hosting-provider.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 17:03 schreef Neelon het volgende:
Nee, ik bedoel die test waarbij vuurwerk.nl als beste uit de bus kwam als hosting-provider.
dat kan maar 1 test zijn, en dat is een test van vuurwerk zelf want vuurwerk is absoluut niet de beste hoster.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 13:05
Er is laatst ook zo''n snelheidsproef geweest van zo''n spammer die e-mail verstuurd... vuurwerk stond!!! (nu kennelijk niet meer - wel in overzicht van automatiseringsgids) op nr. 2. Proef is van Jonge Helden, website is http://www.xstest.com/

1 www.privedomein.nl
2 www.netrex.nl
3 www.xs4all.nl
4 www.virtualwebservers.nl
5 www.pr8web.nl
6 www.ashosting.nl
7 www.smartserver.nl
8 www.demon.nl
9 www.futuresystems.nl
10 www.silver.nl

[edit]
top10

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 17:39 schreef The Source het volgende:
Er is laatst ook zo''n snelheidsproef geweest van zo''n spammer die e-mail verstuurd... vuurwerk stond!!! (nu kennelijk niet meer - wel in overzicht van automatiseringsgids) op nr. 2. Proef is van Jonge Helden, website is http://www.xstest.com/
die proeven zeggen vrij weinig volgens mij, want, hoe is die snelheids test gedaan? en vanwaar? ik denk zelfs dat als je zelf een dergelijke test doet je totaal andere resultaten krijgt.

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 15:52 schreef the_undertaker het volgende:
Das waar, maar als ik 1 link geef gaan ze als nog miepen :P

Ik heb nog nooit zo''n Top2000 lijst gezien, misschien dat Net-Magazine hem heeft gepubbed, maar of die te betrouwen zijn...

• twixx
  • Niet online
Op zondag 13 mei 2001 17:39 schreef The Source het volgende:

<snip>
top10
Dit is een niet onafhankelijke site waar je als host provider moet betalen. Ik zou er dus geen waarde aan hechten.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

XSTest doet een http_get en hoelang dat duurt en een ping geloof ik. Dat zegt beide niets. Want ze meten het maar vanaf 1 locatie. Ik ben zelf ook veel sneller uit als ik een test doe op mijn interne netwerk dan daarbuiten lijkt mij. :)

• The Source
Ik zei niet dat het betrouwbaar was. Het is gewoon een top zoveel

/me Source gelooft het allemaal niet.

Verwijderd

Hehe ik beschuldigde je ook nergens van of tenminste was niet mijn bedoeling als dat wel zo overkwam mijn excuses daarvoor :)

Maar ik lichte het alleen ff toe van dat ik die xstest gevallen niet zo geloof omdat ze maar op 1 infrastructuur (netwerk) staan.

Vandaar :) Toch denk ik dat een onafhankelijke onderzoekscommisie weleens van belang zou kunnen zijn? Om eens een grote hostprovider test te houden.

Qua Snelheid, Klant Vriendelijkheid, contracten etc... etc... kan je natuurlijk veel dingen op verzinnen. Een soort consumenten bond maar dan gewoon bestaande uit een stel computerfreaks (techniek), en een stel non know how bedrijven (die dan door de debestreffende hostproviders geholpen worden)

Maar ja daar is weer geld voor nodig want je gaat dan niet een provider op bellen hee ik ben klaas en ik onderzoek op klantvriendelijkheid haha, nee dan moet je gewoon kopen en proberen en problemen creeeren >:) snappie?

• The Source
Op maandag 14 mei 2001 00:55 schreef wazzup2k het volgende:
Hehe ik beschuldigde je ook nergens van of tenminste was niet mijn bedoeling als dat wel zo overkwam mijn excuses daarvoor :)
I know :)

Verwijderd

Kijk we kunnen natuurlijk hier wat beginnen.

Om een voorbeeld te noemen als anderen mee willen werken:

We zoeken 5 hosting netwerken. Zoals bv:

WideXS, TrueServer, CyberComm, Bit, NXS?

De meeste hier hebben bij deze bovenstaande wel een machine staan waar php en cronjobs op uitgevoerd kunnen worden, vanaf die machines laten we een php scrippie naar een stuk of 100 hostproviders in nederland pingen en een http get doen en meten hiervan de snelheid reactie tijd etc... Dit slaan we op een in SQL database (de spullen heb ik liggen dat is no problemo)

Dan pakken we bij de mensen thuis die willen mee werken en die linux of een andere unix variant hebben en die op ADSL of Kabel zitten dezelfde test uitvoeren ik dacht hier bijvoorbeeld aan:

MXstream, demon, chello, babyxl ga zo maar door.

Deze informatie word ook opgeslagen in de SQL server en zo kunnen we mooie uitslagen geven als je het bijvoorbeeld om het uur laat pingen tracen etc... Dan heb je toch best wel een onafhankelijke test en dat ken je online zetten onder een onafhankelijk domein.

Iemand intresse me mail staat in me info ook mijn icq nummer. Lijkt mij wel leuk :)

Verwijderd

[qoute]..een php scrippie naar..[/quote]

Ermz.. denk dat PHP niet echt optimaal is, ik xou meer voor de perl gaan. Die kun je mooi gelijk vanaf de commandline/cron runnen zonder een gekke wget te moeten doen.

• Ravity
  • Laatst online: 13-04 18:10
Interessant. Dit zou zeker een goed beeld geven van hoe het een en ander aan elkaar verbonden is.

Verwijderd

Maar toch denk ik dat dit lastig wordt.. ook qua fraude gevoeligheid. Mensen hebben dadelijk toch een script op hun machine staan die connect of data levert aan een database. Dus iemand die een beetje verstand er van heeft (wat zeer waarschijnlijk het geval zal zijn) voegt gewoon iets toe als dit:
code:
1
2
3
4
if ($host = "www.cybercomm.nl")
 {
 $average_ping = $average_ping^2;
 }

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 01:08 schreef sproggle het volgende:
[qoute]..een php scrippie naar..
Ermz.. denk dat PHP niet echt optimaal is, ik xou meer voor de perl gaan. Die kun je mooi gelijk vanaf de commandline/cron runnen zonder een gekke wget te moeten doen.
[/quote]

Ok kan ook maar ik ben geen * in perl :P

Verwijderd

fixxen we saampjes wel ;)

Verwijderd

Sproggle daarom moet je ook 2 machines van 2 partijen binnen hetzelfde netwerk hebben. Ofzoiets of een aantal aangewezen personen moeten dit controleren via ftp/shell access op de desbetreffende machine.

Het is logisch dat men niet de resultaten binnen hun eigen netwerk testen. Maar het gaat erom daarbuiten bv WideXS test WideXS niet, dat doet een ander maar WideXS test wel bijvoorbeeld de ander. :)

Verwijderd

Maar dan nog iets.. je hebt dan de uptime en ping time, maar wat heb je aan een host die 100% up is maar geen service verder levert? Voor iemand die geheel-self-supporting is zal dit voldoende zijn maar 95% is dat niet, dus denk dat deze test niet echt iets toevoegt, wel?

Verwijderd

Het gaat mij om netwerk technisch. Als iemand ervaringen van een specifieke host wil hebben misschien een link naar webhosters.nl? :) Daar zijn genoeg ervaringen te lezen. En wij testen dan het netwerk en de snelheid en de uptime van de provider.

Verwijderd

Ok
--

Kunnen het zo maken dat het script om de 5 mins moet draaien en dan iedere keer een andere host test. Dus hij krijgt van de db een willekeurige host die niet in zijn netwerk valt test hem en stuurt de results terug.

Verwijderd

Ja dat lijkt mij wel wat. We kunnen hier morgen @office wel ff over praten ik ga nu lekker slapen. Om morgen een beetje bijtijds wakker te zijn MaffZe heer Sproggle! ;)

Verwijderd

Zelfde ;)

Verwijderd

denk dat het wel leuk is.
Perl lijkt me inderdaad meer geschikt. Als het nodig is zet ik hetgene dat je in PHP gebakken hebt wel om in Perl.

Het zou ook wel leuk zijn om een gebruiker wat leuke opties te geven. B.v. om van alle aangesloten testprobes traceroutes af te vuren op de desbetreffende host. Of als de host niet in het lijstje staat, de gebruiker de mogelijkheid geven om ter plekke een host in te voeren. Hier weer een toplijst aan hangen met de multihost-ping-scores.

Ik hoor het wel als ik van dienst kan zijn. Level3 is geen probleem want daar staan m''n testbakken. Als het werkt en we zijn uitgespeeld kan ik ze ook onderbrengen bij MCI, Versatel, UPC etc. maar ook US based zoals Verio, ELI en Digex.

-Marco

• The Source
Maar een top 100 kan natuurlijk niet op snelheid gebaseerd zijn... prijs, service, helpdesk, etc moet eigenlijk ook worden meegenomen in de totaal score

Verwijderd

MarcoTC :) Thanks dat is cool om te horen. Inderdaad zoiets bedacht ik mij ook. En The Source ja inderdaad maar dat kan bijvoorbeeld door misschien een samenwerking bv met webhosters? Zo dat we directe links naar de provider en daar de reacties en de prijzen kunnen gooien?

Of de provider zelf de kans geven om een soort van profiel aan te maken. Daar worden dan de testresultaten aangemaakt en daarop weer kunnen reacties worden gegeven. De provider vult dan ook de prijzen in.

Verwijderd

En TheSource mij ging het vooral om de performance van de host. Je hebt dan keuzes te maken. Je kijkt bij webhosters en je ziet dat de service slecht is maar de webserver altijd online en snel is. Dan kan je overwegen om daarvoor te kiezen lijkt mij? :)

Verwijderd

Nog iemand extreme ideeen?

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:19
geen extreme ideeen nee, alleen dat simpele ping scriptjes enzo het probleem niet hoeven te zijn :)

We spend our years as a tale that is told

• twixx
  • Niet online
Een simple ping/get scriptje is absoluut niet het probleem. Wel de consitency van je data EN wat je met je output doet. Veel getalletjes zijn leuk, maar er wat ZINNIGS mee doen is 1) moeilijker en 2) eu... (vul maar in).
Anyway weet ik nog een ping-doos @ widexs. Weet er iemand nog niets bij UUNet?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Stop er meteen iets in waardoor je weet in welk land de server is ondergebracht. En koppel dit ook aan webhosters.nl Er zijn er namelijk wel een paar die zeggen dat hun server bijv. in NL staat maar een tracert komt dan toch echt uit in de US of Canada.

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 23:06 schreef wazzup2k het volgende:
Nog iemand extreme ideeen?

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 10:41 schreef Rats het volgende:
Stop er meteen iets in waardoor je weet in welk land de server is ondergebracht. En koppel dit ook aan webhosters.nl Er zijn er namelijk wel een paar die zeggen dat hun server bijv. in NL staat maar een tracert komt dan toch echt uit in de US of Canada.
Cool jah is ook een goede. :)

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 10:36 schreef twixx het volgende:
Een simple ping/get scriptje is absoluut niet het probleem. Wel de consitency van je data EN wat je met je output doet. Veel getalletjes zijn leuk, maar er wat ZINNIGS mee doen is 1) moeilijker en 2) eu... (vul maar in).
Anyway weet ik nog een ping-doos @ widexs. Weet er iemand nog niets bij UUNet?
Dat is opzich niet zo moeilijk. Je laat gewoon de (ping) hosts de data opslaan op een centrale SQL server. Vanuit de SQL server kan je gemiddelden gaan nemen per uur of per dag en/of mooie grafieken laten tekenen door GD. Mogelijkheden zat. Met een apache bench kan je bijvoorbeeld 20 keer een request doen. En daar de gemiddelden uit halen en weer weergeven. Dan wel om het uur en niet om de 5 minuten :) Zou extreem zijn :)

Verwijderd

Hoe ga je die data opslaan?

Op een centrale (my?)SQL server een user aanmaken die overal vandaan mag connecten, maar alleen met INSERT rechten?

Verwijderd

Nee per ip adres per user en alleen insert. Maar iemand had ook een idee om een deamon in perl te schrijven en die op de dataserver neer te zetten en dan perl scrippies op de hosts en die laten connecten met hun data naar de deamon. Is ook wel leuk.

Verwijderd

Wie neem het voortouw?
:)

Verwijderd

Da''s waar

en je hebt de mogelijkheid om nog wat met de data te doen voor het de DB in vliegt.

Kun je trouwens de clients niet binairy maken, zodat men niet met resultaten gaat kloten?

edit:

Lijkt me btw leuk om eraan mee te doen; co-located linux doos @ widexs, en prutsbak @ chello.
Pagina: 1