De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Het ligt er net aan: Als jij weinig onderhoudt wilt, alles snel wilt kunnen doen EN je beschikt weinig kennis over Linux zijn ze ideaal.
Wil je echter hobby''en met linux, neem dan een eigen colocated server, of lease/huur een dedicated server.
Wil je echter hobby''en met linux, neem dan een eigen colocated server, of lease/huur een dedicated server.
Peerke in action >:)
Modjes in action !!
"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2
ja ik heb door alle berichtgeving omtrent die cobalt shit toch ook maar gekozen voor een eigen server. te weten:
* Kast 19 inch rack ATX CLM970
* Board Asus CUSL2
* Intel Pentium PIII 1 GHz processor
* Ventilator kogelgelagerd
* 256Mbyte intern geheugen (133 Mhz)
* Harddisk 20Gbyte Maxtor 7200rpm IDE
* Diskdrive 1,44 Mbyte
* CD-Romspeler IDE 52x Atapi
* lan 3Com 3C905BTX 10/100
iemand suggesties voor verbeteringen.
NOTE: het hoeft verder geen hyperdepiep server te zijn. RAID is niet nodig, SCSI kan altijd nog mocht nodig zijn.
Ga deze server co locaten weet alleen nog niet waar...
* Kast 19 inch rack ATX CLM970
* Board Asus CUSL2
* Intel Pentium PIII 1 GHz processor
* Ventilator kogelgelagerd
* 256Mbyte intern geheugen (133 Mhz)
* Harddisk 20Gbyte Maxtor 7200rpm IDE
* Diskdrive 1,44 Mbyte
* CD-Romspeler IDE 52x Atapi
* lan 3Com 3C905BTX 10/100
iemand suggesties voor verbeteringen.
NOTE: het hoeft verder geen hyperdepiep server te zijn. RAID is niet nodig, SCSI kan altijd nog mocht nodig zijn.
Ga deze server co locaten weet alleen nog niet waar...
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
CD-rom er uit, floppy kan er eigenlijk ook uit. Scheelt weer 200 piek voor extra geheugen 
IDE kan, liever SCSI. Zorg dat hij over voldoende koeling beschikt. 2 NIC''s is ook wel handig.
IDE kan, liever SCSI. Zorg dat hij over voldoende koeling beschikt. 2 NIC''s is ook wel handig.
We spend our years as a tale that is told
ik snap dat scsi beter is..
maar stel dat deze server 10000 bezoekers per dag trekt (en dat lijkt me al sterk)
dan moet deze dat toch makkelijk aankunne? (overigens wel meerdere sites erop)
maar idd.. misschien maar meteen 512kb (is meteen max. voor mobo dacht ik)
is diskette niet handig voor booten... cdrom is idd niet zo nodig...
scsi???? tja.... scsi kost weer meteen zo veel meer... wat zeggen jullie
maar stel dat deze server 10000 bezoekers per dag trekt (en dat lijkt me al sterk)
dan moet deze dat toch makkelijk aankunne? (overigens wel meerdere sites erop)
maar idd.. misschien maar meteen 512kb (is meteen max. voor mobo dacht ik)
is diskette niet handig voor booten... cdrom is idd niet zo nodig...
scsi???? tja.... scsi kost weer meteen zo veel meer... wat zeggen jullie
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
tsja, het aantal bezoekers alleen zegt ook weer weinig
. Hangt er een beetje vanaf wat voor site je hebt, een database driven site met veel reads en writes stelt andere eisen dan een voornamenlijk statische site die bijna volledig gecached kan worden
.
We spend our years as a tale that is told
Verwijderd
Mijn p2 400 met 192mb en Win2000 pro trekt 5.000 hits perfekt.
Met zoon systeem heb je minstens 100.000.000 hits per dag nodig wil je dat de processor n beetje belast wordt.
Met zoon systeem heb je minstens 100.000.000 hits per dag nodig wil je dat de processor n beetje belast wordt.
5000 hits per dag? Mag ik hopen dat ie dat perfekt doet...Op vrijdag 11 mei 2001 21:23 schreef keyDet79 het volgende:
Mijn p2 400 met 192mb en Win2000 pro trekt 5.000 hits perfekt.
100miljoen hits per dag is vrijveel hoor...
Zelfs static requests lukt je niet met 1 systeem (aangezien een p400 niet hard genoeg kan rekenen om zoveel dataverkeer te produceren, zeker niet via een pci bus...)
Magoed, "mijn" 2xp3-800 kan ongeveer 500"dynamische pageviews/sec" aan (als je een simpele php maakt met de inhoud: <?phpinfo();?>)
Humm, 100M pages van 20KB zou (sustained) ~23.1MB/sec kosten... Theoretisch kan die bak van je het dan.
Verwijderd
scsi moet je nie allen doen als je snel acces tot je data wilt, maar ide is er eigenlijk gewoon niet voor geschikt om 24/7 te draaien, scsi wel. De kans dat een ide hd crasht is tig maal groter dan scsi...
Verwijderd
Ik zou nooit besparen op CD-rom of floppy, heb al een paar keer gehad dat een server gecrashed was en ik met mijn boot-flop voor een floppyloze machine stond.. fijn hoor..
Het zal mischien 99,9% van de tijd niet gebruikt worden maar wat is nu die 120 piek voor een cdrom en floppy drive op een server van 3500 piek??
Het zal mischien 99,9% van de tijd niet gebruikt worden maar wat is nu die 120 piek voor een cdrom en floppy drive op een server van 3500 piek??
Het is een beetje onzin om overal SCSI in te stappen. IDE is snel zat voor de meeste webservers. Wil je goedkoop veilige en snelle storage dan kun je zo''n 3Ware RAID controller nemen met twee of meer IDE schijven.
Heb je veel I/O (drukke database servers) dan is SCSI uiteraard wel leuk. Vergelijk bijv. eens de IOMeter resultaten van een IBM 60GXP, Seagate Cheetah 36LP (10.000rpm) en Seagate Cheetah X15 met elkaar. De X15 doet in de database simulatie (heavy load) 336,78 I/O''s per sec, de 36LP doet 262,28 en de 60GXP maar 145,15. De X15 is op z''n eentje zelfs sneller dan een 3Ware Escalade 6400 met 4 Maxtor DiamondMax 80 schijven in RAID 0 (308.59 I/O per sec).
Zie Storagereview.com voor info.
De kosten van een goede RAID controller maken SCSI nogal duur. Voor een beetje SCSI setup (2x 9,2GB + RAID controller) ben je al snel 3500 piek kwijt en wil je het leuk aanpakken (RAID 5 met 3 X15''s) dan moet je rekenen op minimaal FL 6000,-.
Heb je veel I/O (drukke database servers) dan is SCSI uiteraard wel leuk. Vergelijk bijv. eens de IOMeter resultaten van een IBM 60GXP, Seagate Cheetah 36LP (10.000rpm) en Seagate Cheetah X15 met elkaar. De X15 doet in de database simulatie (heavy load) 336,78 I/O''s per sec, de 36LP doet 262,28 en de 60GXP maar 145,15. De X15 is op z''n eentje zelfs sneller dan een 3Ware Escalade 6400 met 4 Maxtor DiamondMax 80 schijven in RAID 0 (308.59 I/O per sec).
Zie Storagereview.com voor info.
De kosten van een goede RAID controller maken SCSI nogal duur. Voor een beetje SCSI setup (2x 9,2GB + RAID controller) ben je al snel 3500 piek kwijt en wil je het leuk aanpakken (RAID 5 met 3 X15''s) dan moet je rekenen op minimaal FL 6000,-.
Moet je ook niet vergeten om floppy drive mee te nemen.met mijn boot-flop voor een floppyloze machine stond
Of een laptop voor seriele consoleOp zaterdag 12 mei 2001 04:13 schreef Femme het volgende:
Moet je ook niet vergeten om floppy drive mee te nemen.
(Ja, als je het goed instelt kun je daar ook lilo mee bedienen)
Pagina: 1