[BC3] Domein doet het bij de 1 wel, de ander niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ja, de dns is gisterochtend verandert voor mijn domein. En nu doet ie het de hele dag bij mij thuis al perfect. Een paar vrienden zien soms de oude pagina''s, en soms de nieuwe. En anderen zien alleen maar de oude? Hoe kan dit? Het gaat om www.goku.nl. Als je zo''n blauwe welkomstboodschap krijgt zie je dus het verkeerde. Iemand een idee? Moet ik gewoon nog een dagje wachten of zo, of is het gewoon verkeerd ingesteld?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Gewoon een dagje wachten.

Meestal zijn de DNS servers van de ISP nog niet bijgewerkt.

Ik heb zelf mee gemaakt dat het een week :( duurde, was een Chello account.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Maar hoe komt het dan dat hij het bij de ene wel doet en bij de ander niet?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nah hier doet ie het goed dan :)

Heeft dat niks met hun lokale cache te maken?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Dit is wel een vraag welke bijna iedereen weet. Het hangt gewoon af van de isp die je gebruikt. De 1 ververst zijn dns eens per week de ander om de dag etc. etc.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:10

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Hmmm je mag er bijna wel vanuit gaan dat hij het bijna bij iedereen doet, want zelfs via chello doet ie het al. >:)

Als je domein een eigen IP adres heeft kan je hem ook direct oproepen
bijv. http://10.0.0.50

/dev/null

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:45

Kettrick

Rantmeister!

Cache noemen we dat ook wel :P

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Cache ligt het niet aan. Ook mensen die er nog nooit waren geweest hadden het probleem, en sommige die er wel waren geweest hadden het niet. Verder heb ik ook aan een vriend die om de hoek woont, en de zelfde kabel provider (zeelandnet :r) heeft gevraagd of hij even wou kijken, maar bij hem doet ie het niet, en bij mij wel.

Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

casema doet ie het ook.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-04 16:00

SiGNe

Ook hoi!

Ligt gewoon aan de DNS servers.
Alle dns servers over de hele wereld moeten aangepast worden, dat duurt meestal tussen de 4 en 7 dagen.
Dus bij de ene is de DNS wel ge-update en bij de ander niet.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

overbodig maar misschien voor de volgende keer...

Het hangt het er ook vanaf hoe de TTL stond voordat je ging verhuizen.

Normaal zet je deze een week van te voren op 10 minuten ofzo. Als je dan gaat verhuizen (en dus het IP nummer moet aanpassen) zet je deze weer normaal.

Heb je 80% van de DNS''en te pakken. Die andere 20% (waaronder Chello) kijken niet naar de TTL maar refreshen wanneer ze d''r zin in hebben. Daar is dus niks aan te doen.

Dit is natuurlijk alleen als je naar een andere provider gaat. Als je bij dezelfde provider een ander IP nummer toegewezen krijgt vraag je of je die oude nog even mag houden en dan voeg je het nieuwe IP nummer toe. Je haalt dan de oude pas weg als je daar helemaal niks meer op binnen ziet komen.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ja, het doet het bij sommigen nog steeds niet, maar het rare is dat het niet per provider is. Sommige met chello bijvoorbeeld kunnen het wel zien, en sommige niet. Ik heb zeelandnet, en ik zie het wel, maar een gozer die een eindje verderop woont, en ook zeelandnet heeft ziet het niet goed. Hoe kan dat dan?

Mijn foto's op Flickr.

Pagina: 1