Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Meestal zijn de DNS servers van de ISP nog niet bijgewerkt.
Ik heb zelf mee gemaakt dat het een week
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Heeft dat niks met hun lokale cache te maken?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Als je domein een eigen IP adres heeft kan je hem ook direct oproepen
bijv. http://10.0.0.50
/dev/null
Mijn foto's op Flickr.
Alle dns servers over de hele wereld moeten aangepast worden, dat duurt meestal tussen de 4 en 7 dagen.
Dus bij de ene is de DNS wel ge-update en bij de ander niet.
Niet?
[Specs]
Verwijderd
Het hangt het er ook vanaf hoe de TTL stond voordat je ging verhuizen.
Normaal zet je deze een week van te voren op 10 minuten ofzo. Als je dan gaat verhuizen (en dus het IP nummer moet aanpassen) zet je deze weer normaal.
Heb je 80% van de DNS''en te pakken. Die andere 20% (waaronder Chello) kijken niet naar de TTL maar refreshen wanneer ze d''r zin in hebben. Daar is dus niks aan te doen.
Dit is natuurlijk alleen als je naar een andere provider gaat. Als je bij dezelfde provider een ander IP nummer toegewezen krijgt vraag je of je die oude nog even mag houden en dan voeg je het nieuwe IP nummer toe. Je haalt dan de oude pas weg als je daar helemaal niks meer op binnen ziet komen.
Mijn foto's op Flickr.