De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
www.directnic.com
je kunt ze ook zelf maken maar dan is de veiligheid net zo goed alleen niet gegarandeerd.
dus per domeinIs my certificate tied to a specific IP address, domain name or a machine?
Certificates are not tied to an IP address. If you have a certificate for ''www.xyz.com'' on the domain ''www.xyz.com'' it does not matter if that domain name is referenced to the IP address "12.131.110.134" or to the IP address "64.139.193.11". The certificate contains information relating to the domain name of your site. The certificate is free of any IP address constraints. The only thing that matters is the domain name.
However, SSL cannot work properly using Name Based Virtual Hosts. If you are using Virtual Hosts you must assign a unique IP to each Virtual Host. Nevertheless, you still can change the IP assigned to a virtual host, as long as the new IP still points to the domain name in your certificate.
If you use a load balancing system utilizing several separate machines using different hostnames (e.g.: www1, www2, ..), as long as the alias for these machines (www.xyz.com) match the domain name in the certificate (www.xyz.com), you can use the certificate on all the machines, and do not need to request separate certificates for each machine.
Verwijderd
Als je meerdere virtuele hosts draait op 1 server zul je dus per server een apart certificaat moeten maken.
Zelf certificates maken (en signen omdat een VeriSign certificaat iets van 700 piek per jaar kost) kan vrij eenvoudig. Ik heb het ff online gezet:
kijk hier
als je er niet uitkomt, laat maar weten
mh
edit: argh, werkt met andere tags...
...of aan het IP, dat kan ook gewoon. Maar domeinnaam is makkelijker meestal.Certificates zijn verbonden aan de naam van je site,
Verwijderd
anyway, met het opensource pakketje openssl kun je zelf certificaten maken, die je volgens mij met alle SSL compliant webservers kunt gebruiken.
ik heb alleen geen idee hoe je daarmee IP-binded certificates kunt maken, jullie wel?
cheers
mh
Houd er wel rekening mee dat het en- en decrypten TIJD kost.
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Verwijderd
De KPN doet ook aan het uitgeven van certificaten.Op dinsdag 08 mei 2001 12:56 schreef 0cool het volgende:
weten jullie misschien niet of er bedrijven zijn die complete pakketten voor webservers aanbieden, met meerdere domeinen (als ik tenminste zo duidelijk genoeg ben)
Verwijderd
http://www.securecommerce.nl
of
http://www.veiliginternet.nl
cheers,
mh
0cool
Ehm, gewoon ipv cn=www.domain.tld cn=123.123.123.123 doen.Op dinsdag 08 mei 2001 13:17 schreef mousehouse het volgende:
ik heb alleen geen idee hoe je daarmee IP-binded certificates kunt maken, jullie wel?
Verwijderd
Haha, is ''t echt zo simpelOp dinsdag 08 mei 2001 15:07 schreef Onno het volgende:
[..]
Ehm, gewoon ipv cn=www.domain.tld cn=123.123.123.123 doen.
Hmmm, dus dan checked de client het certificaat tegen de server IP ipv tegen de site naam, ok...
bedankt!