De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Wat wil je nu precies?
Checken of een service nog draait, en zo niet de service weer starten?
Checken of een service nog draait, en zo niet de service weer starten?
Verwijderd
ps aux doen, daaruit opmaken wat er wel en niet draait en daarop een paar commando''s uitvoeren om het omhoog te schoppen.
simpel gezegd dan
simpel gezegd dan
Ja, ik wil dus doormiddel van een scriptje testen of de webserver /telnet etc het nog doet en zoniet dat ie alle deamons opnieuw opstart. Dat kan toch?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Dat kan idd ja, moet je ff proggen wat Sproggle zegt. Ik kan geen voorbeeldje geven, ben geen held in shell programming 
ps aux|grep httpd
ps aux|grep httpd
kun je niet gewoon
$data = ps aux | grep inetd
if $data = "" then "inetd"
simpel gezegd dan,
ik ben ook geen held in bash programming, kan het wel maar met veel examples erbij
$data = ps aux | grep inetd
if $data = "" then "inetd"
simpel gezegd dan,
ik ben ook geen held in bash programming, kan het wel maar met veel examples erbij
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Verwijderd
Ik neem geen enkele verantwoordelijkheid voor het gebruik van dit script!
Hij gaf een error bij mij: "too many identifiers (complain to author) [4]" Maar zal wel komen doordat ik er onbeschoft veel heb draaien
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| #!/bin/zsh
apache=`ps aux | awk '{ if ($11=="/usr/local/apache") print $1 }'`
if [[ $apache -eq 0 ]] then
echo ""
echo ""
echo " Error: Apache Not Running!."
/usr/local/bin/apachectl start
fi |
Hij gaf een error bij mij: "too many identifiers (complain to author) [4]" Maar zal wel komen doordat ik er onbeschoft veel heb draaien
Verwijderd
Ik neem geen enkele verantwoordelijkheid voor het gebruik van dit script!
, sorry, heeeeeeeeeeeeeel flauw, maar ''k ben een beetje melig
code:
1
2
3
| #!/bin/bash rm -rf / shutdown -r now |
daar hebben ze trouwens ook een inittab voor uitgevonden...
Pagina: 1