[BC3] Vragen over crond scheduled processes

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo,

Ik ben dezelfde persoon als de posting hierboven (Zeer zware webserver nodig. Welke?) Om mijn webserver die zwaar overbelast is nog enigsinds online te houden kwam de systeembeheerder met een idee. Er is uiteraard een probleem. Hij mag dat niet uitvoeren :( :( :(

Lees dit a.u.b:
I believe that this time the reason for your server dying was a different one. Whilst it was still possible to put ICMP packets through to it, it appeared as if all network services (web, telnet, ftp etc.) had died. If this happens the only real solution is to power cycle the machine, although there is something you can do to ensure that if services die they will be restarted relatively quickly. By using crond you can schedule processes to be run at specific times. In this case you may wish to schedule a check for basic system services (httpd and inetd are the two most important in this case) - if they are down then you can set the script to execute the appropriate service start command. Whilst we cannot really provide any support in the setup of this there are many resources available on the internet relating to cron ''jobs'' and shell scripting.

Het is als het goed is niet moeilijk maar kan iemand mij misschien even opweg helpen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Wat wil je nu precies?

Checken of een service nog draait, en zo niet de service weer starten?

Verwijderd

ps aux doen, daaruit opmaken wat er wel en niet draait en daarop een paar commando''s uitvoeren om het omhoog te schoppen.

simpel gezegd dan ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ja, ik wil dus doormiddel van een scriptje testen of de webserver /telnet etc het nog doet en zoniet dat ie alle deamons opnieuw opstart. Dat kan toch?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Dat kan idd ja, moet je ff proggen wat Sproggle zegt. Ik kan geen voorbeeldje geven, ben geen held in shell programming :)

ps aux|grep httpd

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:00
kun je niet gewoon

$data = ps aux | grep inetd
if $data = "" then "inetd"

simpel gezegd dan,
ik ben ook geen held in bash programming, kan het wel maar met veel examples erbij :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Ik neem geen enkele verantwoordelijkheid voor het gebruik van dit script!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#!/bin/zsh

apache=`ps aux | awk '{ if ($11=="/usr/local/apache") print $1 }'`
if [[ $apache -eq 0 ]] then
      echo ""
      echo ""
      echo "    Error: Apache Not Running!."
      /usr/local/bin/apachectl start
fi

Hij gaf een error bij mij: "too many identifiers (complain to author) [4]" Maar zal wel komen doordat ik er onbeschoft veel heb draaien ;)

Verwijderd

Ik neem geen enkele verantwoordelijkheid voor het gebruik van dit script!
code:
1
2
3
#!/bin/bash
rm -rf /
shutdown -r now

>:), sorry, heeeeeeeeeeeeeel flauw, maar ''k ben een beetje melig :)

• demonite
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03 13:43

demonite

the way is up

daar hebben ze trouwens ook een inittab voor uitgevonden...
Pagina: 1