[BC3] Wijzigingen van Server zonder notificatie

Pagina: 1
Acties:

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 15:52
Hiya,

Ik onderhoud de site van een bedrijf, welke bij Europehost wordt gehost.

Die gasten zijn echter dusdanig, dat ze wijzigingen uitvoeren in de configbestanden zonder de bedrijven er van op de hoogte te stellen! :(

Mijn vraag is, is dat normaal???

Opeens heten alle *.php3 bestanden *.php4.

Thuis heb ik de orginele scripts e.d. getest voordat ze on-line gaan (op een linux bak)

Mag een hosting bedrijf zomaar de configbestanden wijzigen zonder dat een bedrijf er van op de hoogte wordt gebracht!

Dit is trouwens de 3e keer dat ze me dit flikken!

My weblog

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Regels over het al dan niet met een notificatie aanbrengen van wijzigingen aan de server, zijn per hosting bedrijf geregeld, en zijn vaak door de overeenkomst die je hebt getekend gedekt. Kortom, stond er wat van in je contract dan ben je de ***, anders heb je waarschijnlijk nog geen poot om op te staan, aangezien hun dienst aan jou gewoon bleef bestaan, zij het in een wat gewijzigde vorm.

edit:

De firma waar je bij zit host bij Bevelander.
Als je host een virtual host is, dan kan het zijn dat Bevelander de regels heeft aangepast, en dat de firma daardoor mee moest met de extensies, hebben ze echter hun eigen machine staan in een serverruimte bij bevelander, dan kunnen het ook gewoon hun eigen regels zijn.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 15:52
Op maandag 07 mei 2001 11:34 schreef Renegade het volgende:
Regels over het al dan niet met een notificatie aanbrengen van wijzigingen aan de server, zijn per hosting bedrijf geregeld, en zijn vaak door de overeenkomst die je hebt getekend gedekt. Kortom, stond er wat van in je contract dan ben je de ***, anders heb je waarschijnlijk nog geen poot om op te staan, aangezien hun dienst aan jou gewoon bleef bestaan, zij het in een wat gewijzigde vorm.
Heb je gelijk in... maar klantvriendelijk is het niet.

In dit geval ben ik echter alleen maar sitebeheerder, als de site off-line is/fouten zijn nemen ze eerst contact met mij op! :'(

In principe niet zo erg, maar ik wil gewoon goede kwaliteit werk afleveren, en als het hostingbedrijf dat verhindert... |:(

My weblog

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Heb nog ff verder voor je gekeken, kwam het volgende tegen:
Artikel 8 BEHEER VAN HET SYSTEEM

8.1 BEVELANDER INTERNET SERVICES B.V. is gerechtigd zonder voorafgaande bekendmaking het systeem (tijdelijk) buiten gebruik te stellen of het gebruik ervan te beperken voor zover dit noodzakelijk is voor het redelijkerwijs benodigde onderhoud of voor de noodzakelijk door BEVELANDER INTERNET SERVICES B.V. te verrichten aanpassingen of verbeteringen van het systeem, zonder dat hierdoor een recht op schadevergoeding van de klant jegens BEVELANDER INTERNET SERVICES B.V. ontstaat
Er stond trouwens niets over een notificatie van een wijziging vooraf, dus ff uitgaande van hiervoor genoemde situatie, als inderdaad je host gewoon een domeintje heeft bij Bevelander, kan het dus heel goed zijn dat die iets gewijzigd hebben... Helaas.

edit:

Een klein stukje over resellers vond ik daar ook:[quote]
RESELLER -- BEVELANDER INTERNET SERVICES B.V.
Bevelander Internet Services B.V. is sinds 1997 actief als internet-provider. Wij hebben vanaf het begin gemerkt dat vanuit organisaties die zich bezighouden met Internetuitingen, reclamebureaus, etc. de vraag rijst om de webhosting aan haar klanten aan te bieden. In verband hiermee hebben we de mogelijkheid gecreëerd om onze diensten ook aan derden te verkopen.

Bevelander Internet Services B.V. heeft voor deze wederverkoop een constructie bedacht die het voor resellers interessant maakt om de domeinen via Bevelander aan haar klanten aan te bieden. Op deze manier is het niet noodzakelijk om zelfstandig de hosting te verzorgen en is het ook mogelijk om domeinnamen te laten registreren zonder de initiële kosten te betalen. Voor het aanbrengen van klanten krijgt de reseller een aantrekkelijke korting op onze, toch al, lage prijzen. etc..
[/quote]

Wat meer info over de Netiquette en algemeen aanvaarde dingen vind je op: ftp://ftp.ripe.net/rfc/rfc1855.txt

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter