Toon posts:

[BC3] Wat kost een simpel domeintje nou per jaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag voor een Q3 clan een domeinnaam registreren.

* Wat kost het regisreren van zoiets nou?
* Wat ben je per jaar kwijt aan serverkosten? Ik heb ook geen idee hoeveel dataverkeer je ongeveer moet verwachten.
* Waar kun je dat laten doen? Moet ik dan denken aan iets als vuurwerk.nl?

Het mag best wat kosten, maar niet te veel. 10 piek per maand ofzo. (Of wordt ik nu uitgelachen? :) )

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

kriebel ... gebruik de search
gebruik startpagina.nl

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik kom nooit op H&W forum. Gooi maar dicht anders.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Verwijderd

Normale prijzen:
- domein rond de 50 piek
- hosting rond de 30/40 piek

vuurwerk == not done

Verwijderd

reken maar tussen de 250 en de 500 piek per jaar

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

vevida.nl geeft voor zo''n 100 piek per jaar zeer uitgebreide en betrouwbare hosting incl. domein en allerlei scripts.

Ik heb er al zo''n 20 accounts lopen en ben er zeer tevreden over.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op maandag 07 mei 2001 06:07 schreef Apoc2 het volgende:
Ik wil graag voor een Q3 clan een domeinnaam registreren.

* Wat kost het regisreren van zoiets nou?
* Wat ben je per jaar kwijt aan serverkosten? Ik heb ook geen idee hoeveel dataverkeer je ongeveer moet verwachten.
* Waar kun je dat laten doen? Moet ik dan denken aan iets als vuurwerk.nl?

Het mag best wat kosten, maar niet te veel. 10 piek per maand ofzo. (Of wordt ik nu uitgelachen? :) )
Dataverkeer kun je wel uitrekenen toch? Gewoon aantal bezoekers * grootte van de pagina''s + content die ze bekijken. Dan kun je het wel redelijkerwijze inschatten. Je kunt ook alleen een domein reggen en die forwarden naar je homepage van je provider.

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 15:44
het registreren van een .com/.net/.org domein kost maar een dollar of 9 bij www.godaddy.com
Dan maak je zelf bij www.granitecanyon.com je dns server met o.a. mxrecords aan en die laat je dan evt. verwijzen naar je eigen servertje of naar een server van iemand anders. Dat is de goedkoopste methode.

Verwijderd

Ik heb het liever goed, betrouwbaar en een aantal zaken zoals subdomains en mailaliasen onbeperkt en wil daar ook voor betalen.... ik geef een paar honderd gulden aan mijn HP uit en die hosten ook mijn eigen .net domain die mij ook weer wat kost per jaar. (alles inclusief iets van 500/600 gulden)

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 15:44
Op maandag 07 mei 2001 14:35 schreef LOD het volgende:
Ik heb het liever goed, betrouwbaar en een aantal zaken zoals subdomains en mailaliasen onbeperkt en wil daar ook voor betalen.... ik geef een paar honderd gulden aan mijn HP uit en die hosten ook mijn eigen .net domain die mij ook weer wat kost per jaar. (alles inclusief iets van 500/600 gulden)
Wat is er niet goed aan het los registreren van een domein het zelf handmatig instellen van de dns server (fouten liggen dus aan jezelf, betrouwbaarder kan niet :) ) en het zelf hosten?????
Je hebt dan alles zelf in de hand en je wordt niet grandioos afgezet.

Hij vroeg een goedkope en toch goede oplossing, dat is dit naar mijn mening.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat mijn chelLOW account een erg trage site heeft. Dus doorlinken is helaas niet echt een optie. :(

Bedankt voor alle reacties.
Pagina: 1