ik heb al bij apache gekeken, op dit forum en bij google, maar een oplossing voor dit specifieke probleem kan ik niet vinden!
ik draai een apache server op linux. daar staat een aantal vhost op, en nu wil ik dat elke vhost zijn eigen error document directory heeft. dus in elke vhost root staat /errors/errorcode.html
in de apache config heb ik het volgende aangegeven:
type ik nu echter een niet bestaande pagina in, dan zie ik dit in mijn error-log file:
en dit in Exploder:
ik snap er geen snars van, want als ik gewoon url/errors/404.html intype, krijg ik het document wel gewoon te zien!
ook klopt het pad wat er in de errorlog staat!
wat gaat hier fout/wat zie ik over het hoofd?
tia!
ik draai een apache server op linux. daar staat een aantal vhost op, en nu wil ik dat elke vhost zijn eigen error document directory heeft. dus in elke vhost root staat /errors/errorcode.html
in de apache config heb ik het volgende aangegeven:
code:
1
2
3
4
5
| ErrorDocument 400 /errors/400.html #Bad Request ErrorDocument 401 /errors/401.html #Authorization Required ErrorDocument 403 /errors/403.html #no access, forbidden ErrorDocument 404 /errors/404.html #file not found ErrorDocument 500 /errors/500.html #internal server error |
type ik nu echter een niet bestaande pagina in, dan zie ik dit in mijn error-log file:
code:
1
2
| [Sun May 6 10:36:02 2001] [error] [client 192.168.0.2] File does not exist: /home/user1/html/errors/404.html |
en dit in Exploder:
code:
1
2
3
4
5
| Not Found The requested URL /test.html was not found on this server. Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. |
ik snap er geen snars van, want als ik gewoon url/errors/404.html intype, krijg ik het document wel gewoon te zien!
ook klopt het pad wat er in de errorlog staat!
wat gaat hier fout/wat zie ik over het hoofd?
tia!
en nee, ik houd niet van voetbal... :)