[BC3] Mysql alleen op localhost

Pagina: 1
Acties:

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-03 16:31
Hoi,

Hoe kan ik mysql zo opstarten dat hij alleen een listen doet op localhost. Op zich heb ik de rechten van mysql wel goed dicht staan voor andere adressen maar ik zou het toch wel fijn vinden als hij alleen zou listenen op localhost.

Alle hulp is welkom. (Oh ja ik draai redhat 7.1)

Paul

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Dat zul je via een firewall op moeten lossen denk ik, al het verkeer van buiten op de mysql poort (3306 d8 ik?) blocken..

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik dacht dat je "tcp/ip-sockets" ook uit kon zetten in bijv de config of bij de compilatie.
Anders gewoon even een simpele firewall regel opstellen...

• demonite
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03 13:43

demonite

the way is up

ik vermoed ook dat dat alleen gaat met een firewall achtig iets.. ipchains ofzo..

ik dacht dat als je een listen() op localhost doet dat je dus als client van af elk ip (dus niet alleen vanaf localhost) gewoon er mee kon verbinden... weet ik niet zeker hoor, zou ik nog eens keer moeten uitproberen..

• paulh
  • Laatst online: 12-03 16:31
Was ik helaas al bang voor ... je kan wel de port aanpassen ... maar weer niet de LISTEN ... bij www.mysql.com kon ik ook al niets in hun documentatie vinden :( ... dan maar de firewall instellingen aanpassen.

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

• Marcel
  • Laatst online: 06:26
Is de optie --skip-networking niet voldoende?
Op localhost werkt alles nog steeds.

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 23:34 schreef luc het volgende:
Dat zul je via een firewall op moeten lossen denk ik, al het verkeer van buiten op de mysql poort (3306 d8 ik?) blocken..
yup poort 3306 gewoon zowel in als uit blocken kan met elke firewall van windoos en met linux kan het uiteraard nog veel makkelijker ;)
Pagina: 1