[BC3] mail functie / sendmail

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb sinds een paar dagen een RaQ3 server, en moet mn sites van een virtuele host naar die server verplaatsen.
Ik heb PHP & MySQL geinstalleerd, wat in principe goed is gegaan behalve voor de mail functie (sendmail).
Het probleem is dat php wel succes terug geeft (1), maar de e-mail komt nooit aan.
Ik heb dit in php.ini:

[mail function]
; For Win32 only.
;SMTP = localhost

;For Win32 only.
;sendmail_from = admin@localhost.com

;For Unix only. You may supply arguments as well (default: ''sendmail -t -i'').
sendmail_path = /usr/sbin/sendmail

Ik heb "sendmail_path = /usr/sbin/sendmail -t -i" ook geprobeerd. Ook dan geen error maar ook geen mail.

Dit is de eerste keer dat ik PHP en een server configureer, dus het zou best iets klein kunnen zijn.
Weet iemand wat het kan zijn?
Het comando in php is zeker goed want het werkt nl. wel op mn virtuele host..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

En het sendmail path klopt wel? (./which sendmail)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het path naar sendmail op een RAQ3 is /usr/sbin/sendmail.

Je zou het eens met alleen -t kunnen proberen:

/usr/sbin/sendmail -t

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 19:37

afterburn

No more...

Probeer het eens als je een tail op je maillog hebt staan om te zien wat er of of er wat gebeurt als je probeert een mail te versturen. (tail -f /var/log/maillog)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs