[BC3] Permissions van php files ivm mysql passes

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28
Het lijkt me al duidelijk ;) ik zet altijd rx permissions op php files maar ik ga nu ook wat mysql op mn server gooien, hoe doen we dat met permissions? want er staan MySQL passwords van de mysql root in.. en die mogen ze niet lezen ;) maar dat kunnen ze wel als hij read permission voor others heeft

hoe pakken we dit aan? ;)

• demonite
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03 13:43

demonite

the way is up

geen mysql root pw erin stoppen heh. :)
sowieso voor elke database een user aanmaken die alleen maar rechten heeft voor die database

verder zou ik in je /home/ dir overal de "x" bij de "other" group weghalen... dan kunnen mensen ook niet meer via telnet/ssh naar een andere account wandelen om daar eens blik te werpen op al het moois (ook geen directory listings op vragen met ''ls'' dus)

en als ze er niet in kunnen kijken hoe die file heet waar het w8woord instaat kunnen ze hem ook niet te weten krijgen :)

Maar het is inderdaad een bekend probleem, dat w8woorden unencrypted in plain text files ergens worden opgeslagen...
users van buitenaf kunnen ze sowieso niet te zien krijgen, maar de andere users op die machine die dus al toegang hebben tot die server via telnet e.d. kunnen inderdaad overal rondneuzen... (met de standaard instellingen qua files+permissions dus..)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28
idd, je kijkt naar iemand''s website, gaan ze op mn bak naar /home/user/public_html/

en de rest valt te raden..

mischien help ik users van me nu wel op idee''tjes :7

als ik die x weghaal bij /home werken de public_html mappen btw niet meer, ook niet echt alles dus.. r is wel weg dus ze kunnen er alleen in.. geen ls ofzo

Verwijderd

apache met suexec laten draaien maybe een oplossing?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 03 mei 2001 19:15 schreef j3p het volgende:
Het lijkt me al duidelijk ;) ik zet altijd rx permissions op php files maar ik ga nu ook wat mysql op mn server gooien, hoe doen we dat met permissions? want er staan MySQL passwords van de mysql root in.. en die mogen ze niet lezen ;) maar dat kunnen ze wel als hij read permission voor others heeft

hoe pakken we dit aan? ;)
File van jou.nobody maken, chmod naar 640 (oid) en vervolgens php in safemode zetten...