Ik heb behoorlijk veel interesse in een domeinnaam, nu heb ik gemailt naar de eigenaar van de domeinnaam en zei dat ik maar een bod moest doen. Nu kan ik wel zomaar wat zeggen maar wil niet overkomen alsof ik geen flauw idee heb wat de waarde is. Wat is een reeel bedrag voor een domeinnaam? ik had zelf hooguit 2000 gulden in gedachte, is dit erg laag of juist hoog?
// off -topic
Ik zou een andere naam verzinnen. De SIDN zou ook eens afgeschaft moeten worden, ze hebben in het verleden echt de meest belachelijke stunts uitgehaald/toegestaan maar lopen te zeiken met nummertjes als een particulier een domein wil. Ik vraag me ook af waar de SIDN het ''eigendom'' van domeinnamen vandaan haalt, volgens mij is dit iets wat ''gewoon zo is'' zonder dat hier juridische grondslag voor is. Wat gebeurd er als ik morgen ergens een DNS neerzet en .nl domeinnamen ga verkopen?
// on-topic
Wat een domeinnaam waard is? Niets en alles
Het hangt van een heleboel af; wat zijn de potentieele inkomsten van het betreffende domein? Heeft het emotionele waarde? Is het eerder gebruikt, zo ja, waarvoor en was het succesvol?
2000 gulden is een hoop geld. Ik zou het er niet voor uit geven. Laat de verkoper z''n startprijs noemen (wil hij dat niet begin dan eens bij 100 gulden). Komt hij met een exorbitant hoog bedrag aan kun je ''m gelijk vertellen waar hij die domeinnaam wat jou betreft kan laten, is het bedrag in jou ogen redelijk kun je onderhandelen. Let op dat als het een gedep. merknaam is dat je kans loopt dat het domein alsnog onteigend wordt.
[edit: domme fout weggehaald. sprak van nlip ipv. sidn :)]
Ik zou een andere naam verzinnen. De SIDN zou ook eens afgeschaft moeten worden, ze hebben in het verleden echt de meest belachelijke stunts uitgehaald/toegestaan maar lopen te zeiken met nummertjes als een particulier een domein wil. Ik vraag me ook af waar de SIDN het ''eigendom'' van domeinnamen vandaan haalt, volgens mij is dit iets wat ''gewoon zo is'' zonder dat hier juridische grondslag voor is. Wat gebeurd er als ik morgen ergens een DNS neerzet en .nl domeinnamen ga verkopen?
// on-topic
Wat een domeinnaam waard is? Niets en alles
Het hangt van een heleboel af; wat zijn de potentieele inkomsten van het betreffende domein? Heeft het emotionele waarde? Is het eerder gebruikt, zo ja, waarvoor en was het succesvol?
2000 gulden is een hoop geld. Ik zou het er niet voor uit geven. Laat de verkoper z''n startprijs noemen (wil hij dat niet begin dan eens bij 100 gulden). Komt hij met een exorbitant hoog bedrag aan kun je ''m gelijk vertellen waar hij die domeinnaam wat jou betreft kan laten, is het bedrag in jou ogen redelijk kun je onderhandelen. Let op dat als het een gedep. merknaam is dat je kans loopt dat het domein alsnog onteigend wordt.
[edit: domme fout weggehaald. sprak van nlip ipv. sidn :)]
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Voor toppers als business.com is geloof ik 25 miljoen dollar betaald, laat staan sex.com
. Maar wat voor ''eigenaar'' gaat het om? Een soort NameZero-kleuter/squatter of iemand die op dat domein al een homepage heeft?
Professioneel Hyves-weigeraar
Hmmm, maar ik zou me doodlachen als iemand met een bod van 100 piek zou komen bij zo''n domeinnaam, jhet is welliswaar geen business.com ofzo, maar tis volgens mij toch een aardig leuke naam.
De eigenaar heeft er alleen opstaan: deze pagina is van bedrijfsnaam. Het bedrijf is volgens mij niet een namezero of namespace gebeuren, hoewel ze best wel veel domeinnamen hebben volgens mij, want ik kan me vaag herinneren dat ik al eerder gezien had dat een mooie naam van hun was.
Ik heb er zelf geen plannen nog mee, maar wel voor ind e toekomst, vandaar dat ik hem graag wil hebben...ik den kniet dat het een gedeponeerd handelsnaam is, tis nl een werkwoord...
Ik zal hem is een bod doen van 250 gulden (lager vind ik echt niet-serieus overkomen...) maar denk niet dat ie daar intrapt
De eigenaar heeft er alleen opstaan: deze pagina is van bedrijfsnaam. Het bedrijf is volgens mij niet een namezero of namespace gebeuren, hoewel ze best wel veel domeinnamen hebben volgens mij, want ik kan me vaag herinneren dat ik al eerder gezien had dat een mooie naam van hun was.
Ik heb er zelf geen plannen nog mee, maar wel voor ind e toekomst, vandaar dat ik hem graag wil hebben...ik den kniet dat het een gedeponeerd handelsnaam is, tis nl een werkwoord...
Ik zal hem is een bod doen van 250 gulden (lager vind ik echt niet-serieus overkomen...) maar denk niet dat ie daar intrapt
Als dat niet werkt probeer je je ex aan te bieden???
edit:
...:::everybeat.nl
Verwijderd
Ja dat wel, maar of die aanzullen slaan?Op donderdag 03 mei 2001 12:51 schreef joska het volgende:
Als je even wacht, dan komen de nieuwe TLD''s.
Er zijn maar een paar TLD''s echt belangrijk voor ons:
.nl
.com
.be
.net
en verder kijk IK gewoon niet, extra nieuwe TLD''s zullen waarschijnlijk ook niet echt aanslaan...
Wat de domeinnaam waard id: hangt er vanaf hoe suc6 vol de site ook is...
Trouwens voor sex.com willen ze toch 80 miljoen? of was dat hell.com ?
Verwijderd
Hmmm laat even weten of je je domeinnaam gekregen hebt en voor welke prijs... ben wel benieuwd :-)
als jij een bedrijf hebt die staat ingeschreven bij de kvk en dit is bv
de groentenboer en jij wilt bv www.de-groentenboer.nl dan moet je een rechtzaak aanspannen kost wel advocaten kosten maar je krijgt je domein wel en je trapt ze op hun tenen
de groentenboer en jij wilt bv www.de-groentenboer.nl dan moet je een rechtzaak aanspannen kost wel advocaten kosten maar je krijgt je domein wel en je trapt ze op hun tenen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Als je ff doorzoekt kan je ergens in de domein-jurispidentie wel iets vinden over het handelen in domeinnamen, kijk eerst of die gozer niet een domeinkaper is, dat mag namelijk niet in nederland....en als dat niet zo is, dan moet je een bod doen van tweemaal de onderhoudskosten bij de sidn
Dus 300 piek ofzo
Dus 300 piek ofzo
dit hangt helemaal af van:
-de naam zelf: is het een makkelijk te onthouden naam enzo
-heeft de domeinnaam al enige bekendheid
-hits/dataverkeer
-vorige eigenaar
-wat jij ermee gaat doen
-domeinnamen die erop lijken
ik neem aan dat je niet wilt zeggen om welke naam het gaat...
-hits/dataverkeer
-vorige eigenaar
-wat jij ermee gaat doen
Verwijderd
sluit ik me helemaal bij aan, en ik vind dat bod van JoopIsGek ook wel netjes, maar dan alleen als de eigenaar er niks mee doet.Op donderdag 03 mei 2001 13:13 schreef darthbrute het volgende:
dit hangt helemaal af van:
-hits/dataverkeer
-vorige eigenaar
-wat jij ermee gaat doen
Verwijderd
Nou een nieuwe TLD namelijk .info zal waarschijnlijk wel storm lopen hoor. Aangezien deze verder geen ristricties heeft m.b.t. de registrant (hmm???)
Maar je kan ook gewoon je eigen DNS server beginnen. Zelfs microsoft.com kan dan van jouw zijn. Enige wat je dan moet doen is het instllen op de clients. En dat zal op het i-net niet snel gebeuren.
Misschien wel een idee voor warez paginas. Namelijk een DNS server beginnen en vrije registratie open stellen. En dan als TLD .warez nemen.
Maar je kan ook gewoon je eigen DNS server beginnen. Zelfs microsoft.com kan dan van jouw zijn. Enige wat je dan moet doen is het instllen op de clients. En dat zal op het i-net niet snel gebeuren.
Misschien wel een idee voor warez paginas. Namelijk een DNS server beginnen en vrije registratie open stellen. En dan als TLD .warez nemen.
Verwijderd
Dat was hell.com.Op donderdag 03 mei 2001 12:57 schreef FlameHeaD het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar of die aanzullen slaan?
Er zijn maar een paar TLD''s echt belangrijk voor ons:
.nl
.com
.be
.net
en verder kijk IK gewoon niet, extra nieuwe TLD''s zullen waarschijnlijk ook niet echt aanslaan...
Wat de domeinnaam waard id: hangt er vanaf hoe suc6 vol de site ook is...
Trouwens voor sex.com willen ze toch 80 miljoen? of was dat hell.com ?
het domeinnaam zeg ik nog ff liever niet,...ik bedoel, heb geen zin als nog iemand hem wil hebben daar tegen op te gaan bieden he:)
maar het bedrijf van wie het is is Shock Media uit Elst, zijn dit domein kapers of niet? volgens mij niet, maar misschien kent iemand hun.
Hoe dan ook, heb antwoord op me mailtje gehad en hij zegt dat hij het bod veel te laag vind...dus mail hem terug met 500...ff zien of dat geneog is dan
ps: mocht het inderdaad niet lukken met geld, dan bied ik hem me ex aan
maar het bedrijf van wie het is is Shock Media uit Elst, zijn dit domein kapers of niet? volgens mij niet, maar misschien kent iemand hun.
Hoe dan ook, heb antwoord op me mailtje gehad en hij zegt dat hij het bod veel te laag vind...dus mail hem terug met 500...ff zien of dat geneog is dan
ps: mocht het inderdaad niet lukken met geld, dan bied ik hem me ex aan
Zeg, dit is geen manier van zaken doen hoor. Jij hebt je bod gemaakt en hij vind het te laag. Dan is de zet nu aan hem om een prijs te noemen.
Ik zou niet zondermeer gaan verdubbelen, dan blijft hij lekker doorgaan natuurlijk.
Laat hem maar eens met een prijs komen. Zijn onvermogen dat tot nu toe te doen geeft aan dat hij zelf ook niet goed weet wat ervoor te vragen en probeert er zoveel mogelijk uit te slaan - waarin niemand hem/haar ongelijk kan geven uiteraard
.
Ik zou echt niet zomaar verder gaan bieden, check eerst eens wat voor bedrijf dat is en wat zijn prijzen zijn.
Ik zou niet zondermeer gaan verdubbelen, dan blijft hij lekker doorgaan natuurlijk.
Laat hem maar eens met een prijs komen. Zijn onvermogen dat tot nu toe te doen geeft aan dat hij zelf ook niet goed weet wat ervoor te vragen en probeert er zoveel mogelijk uit te slaan - waarin niemand hem/haar ongelijk kan geven uiteraard
Ik zou echt niet zomaar verder gaan bieden, check eerst eens wat voor bedrijf dat is en wat zijn prijzen zijn.
hmmz, http://www.shock-media.nl is nog vrij, misschien iets om te ruilen
Je (bedrijfs) naam vastleggen bij KvK en als jou bedrijfs naam iets met het domijn te maken heeft (als het een .nl domijn is) naar de rechter stappen. Shock moet jou dan domijn geven. Tenzij dat shock kan aantonen dat zij het als merknaam of iets dergelijks gebruiken.
Een bedrijfsnaam reggen kost bijna niks en als je inkomsten onder de iets van 5000,- per jaar blijven hoef je er geen extra belasting over te betalen. (ff navragen bij KvK en Belastingdienst)
Ben er zelf ook wel eens mee bezig geweest.
Dit alles geldt alleen als het een .nl domijn is.
Een bedrijfsnaam reggen kost bijna niks en als je inkomsten onder de iets van 5000,- per jaar blijven hoef je er geen extra belasting over te betalen. (ff navragen bij KvK en Belastingdienst)
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Verwijderd
Dat werkt dus niet he:) als het domEInnaam eerder is vastgeleg dan het bedrijfsnaam kun je hem niet opeisen...Op donderdag 03 mei 2001 17:02 schreef 4of9 het volgende:
Je (bedrijfs) naam vastleggen bij KvK en als jou bedrijfs naam iets met het domijn te maken heeft (als het een .nl domijn is) naar de rechter stappen. Shock moet jou dan domijn geven. Tenzij dat shock kan aantonen dat zij het als merknaam of iets dergelijks gebruiken.
Verder moet je beetje uitkijken met bieden ja, want als je ineens dubbel bod doet denken ze dat je hem erg graag wilt hebben (is misschien ook zo:D) maar, dan zullen ze echt alles eruit probere te slepenm wat erin zit...
Ik ken overgens shock media wel, heb paar domeintjes via hun (als particulier), en heb goede ervaringen mee, hele aardige/behulpzame lui daar...maareh...ff voor de record, WELK domeinnaam is het? niet dat ze een van mijn domeinnamen gaan (door)verkopen?..:)
Handige info zou zijn als jij een richtprijs kon geven (wat heb jij betaald?
)
Verwijderd
je moet trouwens uitkijken, zoals dinges al zei, misschien zitten hier ook wel mensen van shock tussen en das wel erg makeklijk onderhandelen als ze hier alle achterliggende en achtergehoude details van je beslissing zien
ja ik moet inderdaad uitkijken met wat ik hier neerzet voor het geval ze zelf zien, ik wil het domein eigenlijk zo graag hebben, dus ben een ebetje over enthousiast...:9
hij ging ook niet akkoord met 500 heb hem terug gemailt of hij zelf een prijs in zijn hoofd heeft omdat ik niet door blijf bieden...nu kreeg ik net mailtje dat hij het wel een getal met 3 nullen voor de komma waard vindt, omdat hij of hun toekomst plannen met het domeinnaam hebben... wat kan ik nu het beste doen dan? ik ben niet van plan dik in de duizenden te gaan lopen...want ik denk dat het domeinnaam ook weer niet zo goed is...
kertje, ik wil dus niet het domeinnaam zeggen maar het begint met com.....nl
hij ging ook niet akkoord met 500 heb hem terug gemailt of hij zelf een prijs in zijn hoofd heeft omdat ik niet door blijf bieden...nu kreeg ik net mailtje dat hij het wel een getal met 3 nullen voor de komma waard vindt, omdat hij of hun toekomst plannen met het domeinnaam hebben... wat kan ik nu het beste doen dan? ik ben niet van plan dik in de duizenden te gaan lopen...want ik denk dat het domeinnaam ook weer niet zo goed is...
kertje, ik wil dus niet het domeinnaam zeggen maar het begint met com.....nl
Verwijderd
Als het voor jezelf is, hobby of semiprof, dan is meer dan 1000 gulden wel errug veel. Als het voor je bedrijf is (ik neem aan van niet) zal het wel een goede investering zijn voor als je later groot wordt (met je bedrijf dan)
Zelf een naampje verzinnen komt beter uit als je geen 1500 piekies wilt neertellen voor een naam van een site die (nog) niemand bezoekt. Ik zou eerst ff nadenken of het voor jezelf de moeite waard is.
Zelf een naampje verzinnen komt beter uit als je geen 1500 piekies wilt neertellen voor een naam van een site die (nog) niemand bezoekt. Ik zou eerst ff nadenken of het voor jezelf de moeite waard is.
Hoi,
Ik zit al heel lang in die domainnamenonzin. Geloof mij nou. Domainnamen zijn in de meeste gevallen onbelangrijk. Het gaat om de inhoud van de site. Er zijn echt maar een paar namen die mensen echt intypen (winkel.nl, zoeken.nl,) dat soort dingen. Ik zou gewoon lekker zelf een domain registeren en je toeleggen op de inhoud van de site. Dit is waarom mensen naar je site toekomen.
Jaap
Ik zit al heel lang in die domainnamenonzin. Geloof mij nou. Domainnamen zijn in de meeste gevallen onbelangrijk. Het gaat om de inhoud van de site. Er zijn echt maar een paar namen die mensen echt intypen (winkel.nl, zoeken.nl,) dat soort dingen. Ik zou gewoon lekker zelf een domain registeren en je toeleggen op de inhoud van de site. Dit is waarom mensen naar je site toekomen.
Jaap
Tja, het hang een beetje van de domeinnaam in kwestie, maar dat ''wij hebben er plannen voor in de toekomst'' - verhaaltje klinkt me in de oren als pure bull. Duidelijk is dat het hier om een ''domeinenboer'' gaat (iets wat imo verboden zou moeten worden, een half jaar geen ''echte'' content --> weg domein).
vind het allemaal erg wazig overkomen, ze proberen er gewoon het maximale uit te slepen.
Afhankelijk van de naam (is ie echt _zo_ goed) zou ik terugmailen dat z''n iq waarsch. 3 nullen voor de komma heeft, een domeinnaam an sich is nl. (op een paar bijzondere gevallen) geen ruk waard, het is de content en het reclamebeleid + eventuele voorgeschiedenis (als het al een goedlopend domein is) welke de waarde bepalen, iets waar hier blijkbaar geen sprake van is.
Hij wil geld verdienen met niets doen, even een domeintje reggen voor iets van 100 piek en er dan meer dan 1000 voor terugvangen. In mijn boekje heet dat oplichting.. (nee, dit is niet slim zakendoen, dit is oplichting)
Ja ik kom negatief uit de hoek, maar ik heb dan ook een enorme hekel aan domeinboeren welke gewoon een woordenboek pakken en gaan registreren en vervolgens daar enorme bedragen voor verwachten.
vind het allemaal erg wazig overkomen, ze proberen er gewoon het maximale uit te slepen.
Afhankelijk van de naam (is ie echt _zo_ goed) zou ik terugmailen dat z''n iq waarsch. 3 nullen voor de komma heeft, een domeinnaam an sich is nl. (op een paar bijzondere gevallen) geen ruk waard, het is de content en het reclamebeleid + eventuele voorgeschiedenis (als het al een goedlopend domein is) welke de waarde bepalen, iets waar hier blijkbaar geen sprake van is.
Hij wil geld verdienen met niets doen, even een domeintje reggen voor iets van 100 piek en er dan meer dan 1000 voor terugvangen. In mijn boekje heet dat oplichting.. (nee, dit is niet slim zakendoen, dit is oplichting)
Ja ik kom negatief uit de hoek, maar ik heb dan ook een enorme hekel aan domeinboeren welke gewoon een woordenboek pakken en gaan registreren en vervolgens daar enorme bedragen voor verwachten.
laat maar.......
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Verwijderd
Op donderdag 03 mei 2001 16:53 schreef Hangloozz het volgende:
hmmz, http://www.shock-media.nl is nog vrij, misschien iets om te ruilen
of www.alan.nl of www.gotz.nl als die nog vrij zijnAdministrative Contact:
Alain Gotz
Ik heb maar van de koop afgezien, ik wou niet verder gaan dan 2000, en hij wil er niet onder gaan omdat hij serieus zegt dat er plannen voor zijn in de toekomst. baal er behoorlijk van. Hijzelf deed een bod van 4000 en is later afgezakt tot 3000 maar hij wilde er niet onder gaan zitten.
het domeinnaam was overgens www.communiceer.nl
overgens geen hardfeelings met alain gotz, kreeg niet het idee dat hij het uiterste eruit probeerde te slepen.
het domeinnaam was overgens www.communiceer.nl
overgens geen hardfeelings met alain gotz, kreeg niet het idee dat hij het uiterste eruit probeerde te slepen.
Verwijderd
behalve als je er echt specifieke plannen mee hebt vind ik communiceer.nl niet echt 3000 piek waard hoor
communiceer.com
is vrij.
Waarom neem je die niet.
Kost je $15
is vrij.
Waarom neem je die niet.
Kost je $15
lol.. 
idd, vind die naam niet zo''n bedrag waard..
idd, vind die naam niet zo''n bedrag waard..
Misschien is naar de rechter stapppen met een advocaat iets duurder dan 3000 gulden voor een domeinnaam.Op donderdag 03 mei 2001 17:02 schreef 4of9 het volgende:
Pagina: 1