[BC3] 2U servercase + A7V133 Raid

Pagina: 1
Acties:

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
De MSI K7T Pro2A en K7T Turbo passen er iig gewoon in. Zo''n K7T is een goeie plank (deze pagina werd er door geserveerd :)).

Verwijderd

dat kan dus juist niet. alleen de riser kabeltjes kan je verschuiven. Maar als je dus een conflict hebt in de 6e of 1e (welke het ook is) dan zit je wel mooi.

Verwijderd

Welke Mobo moet ik hebben voor in een IPC-C2S (zie procase.nl)
ik heb een Asus A7V133 Raid maar daarin past de PCI-riser-card niet
deze komt dan uit op de AGP.
Moet ik dan aan de A7V-E ofzo. daar zitten namelijk 6 PCI-sloten op waardoor er waarschijnlijk genoeg ruimte is voor de riser card.

Verwijderd

Ja ik zat er net naar te kijken.
''t is beetje klote dat je een board moet nemen met zowiezo 6 sloten. terwijl je er maar 3 gebruikt.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 02 mei 2001 11:38 schreef EAB het volgende:
Ja ik zat er net naar te kijken.
''t is beetje klote dat je een board moet nemen met zowiezo 6 sloten. terwijl je er maar 3 gebruikt.
Voordeel is wel dat je bij conflicten makkelijker kan "schuiven" met je pci kaarten

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Dat ligt eraan waar het AGP slot zit. Een plank met 5 PCI slots en onderaan een AMR/ACR slotje zou er volgens mij ook gewoon in moeten kunnen.

http://tweakers.net/zooi.dsp?Action=Images&ID=5753
http://tweakers.net/zooi.dsp?Action=Images&ID=3897

je moet iig een plank hebben waarbij het AGP slot vlak onder de DIMMs zit en het eerste PCI slot meteen onder AGP (geen AMR/ACR er tussen).

Verwijderd

Tja
''t kan dus niet :o(
ik zit hier met die 2u kast en de A7V133 en het past gewoon niet
de riser card komt op de AGP uit.
Als je naar de 2 pics kijkt zie je ook dat met 6 sloten de 6e PCI-slot een stuk verder zit.
Blijkbaar moet je voor een 2U kast gewoon 6 sloten hebben.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 02 mei 2001 11:40 schreef EAB het volgende:
dat kan dus juist niet. alleen de riser kabeltjes kan je verschuiven. Maar als je dus een conflict hebt in de 6e of 1e (welke het ook is) dan zit je wel mooi.
Joh, dat meen je niet? |:(

Ik bedoel dus ook "schuiven" en niet schuiven (riserkabels verschuiven inderdaad dus)
En verder, de riserkaart krijgt toch alleen maar stroom via het pci slot waar ie inzit?
En ja kan bij een conflict zowiezo die kabels verplekken naar een niet conflicterend pci-slot toch?

Verwijderd

Ja inderdaad, je kan alleen de kabeltjes verschuiven, maar dat is ook erg beperkt (korte kabeltjes |:( )
de kaart zelf kan je dus niet verschuiven omdat de 2U kast op een bepaalde manier gebouwd is. er zit niks anders op om een andere mobo te kopen :(
ipv de av7133 moet ik nu de a7v-e nemen denk ik.
of overstappen op een ander merk. zo''n msi waar Femme het over heeft misschien.

Verwijderd

Bestel je toch een flexible risercard?

Verwijderd

Ik heb al wat geregeld.
Krijg nu andere Mobo :o), gewoon geruild.

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 11:32 schreef Femme het volgende:
De MSI K7T Pro2A en K7T Turbo passen er iig gewoon in. Zo''n K7T is een goeie plank (deze pagina werd er door geserveerd :)).
Tot je al je IDE connectors vol hebt en je bestanden van groter dan 100 mb gaat kopieeren :)
Maar hier zit vast scsi in.

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Op vrijdag 04 mei 2001 21:31 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Tot je al je IDE connectors vol hebt en je bestanden van groter dan 100 mb gaat kopieeren :)
Maar hier zit vast scsi in.
Daarvoor is de K7T-master uitgevonden met de Adaptec 160 (de 7892) onboard. Past perfect in een IPC-C2S''je :)

Alleen in een C2S is maar plaats voor twee harde schijven, een CD-ROM en een Floppy, dus een databeest kan je beter in een advanced 2U kast doen, of in een 4U waar een zee van ruimte is.

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

Pagina: 1