Ik heb een 3Com switch en een paar servertjes. Ja, laat ik zo maar beginnen
.
Deze staan in een datacenter. Elke keer als ik er heen ga zie ik dat de lampjes op de switch allemaal tegelijkertijd in een heel opvallende regelmaat knipperen. Nu heb ik MRTG op een van de servers gezet en ben aan het monitoren geslagen.
Elke server heeft een inbound stream van 25kbit/s sustained. Op een gegeven moment was er een piek met een paar boogjes, ja ik weet ff niet hoe ik het precies moet zeggen, maar op elke andere server was het exact hetzelfde.
Heb ik iets verkeerd ingesteld op 1 van de servers? Het gaat om 3 Windows 2000 servers en 3 Cobalt RaQs. Zelfs de masterswitch krijgt dezelfde inbound. Hier klopt gewoon iets niet.
Wie kan mij vertellen wat het is?
Deze staan in een datacenter. Elke keer als ik er heen ga zie ik dat de lampjes op de switch allemaal tegelijkertijd in een heel opvallende regelmaat knipperen. Nu heb ik MRTG op een van de servers gezet en ben aan het monitoren geslagen.
Elke server heeft een inbound stream van 25kbit/s sustained. Op een gegeven moment was er een piek met een paar boogjes, ja ik weet ff niet hoe ik het precies moet zeggen, maar op elke andere server was het exact hetzelfde.
Heb ik iets verkeerd ingesteld op 1 van de servers? Het gaat om 3 Windows 2000 servers en 3 Cobalt RaQs. Zelfs de masterswitch krijgt dezelfde inbound. Hier klopt gewoon iets niet.
Wie kan mij vertellen wat het is?
Vermoedelijk van je windowsbakken, dat zijn echte zendamateurs..
Is iig niks om je druk over te maken, het is wel fijn als je uplink provider je in een eigen vlan heeft staan. Anders kan het zijn dat je broadcast binnen krijgt van andere computers op buiten jouw netwerk.> Hallo ik ben hier!!!
Heej leuk! ik ook!
> Okeej dan!
> psstt.. ben je er nog?
Jah, nog steeds
> hihi okeej
> hatsjoe!!
gezondheid
> dankje
Ik vroeg me af? Ben jij er nog?
> Yupza, kwou het jouw net vragen
hehe toevallig
en ga zo maar door...
hehe lol 
hmmz, dat is wel minder. ik heb ff naar de switch configuratie gekeken, maar daar wordt ik dus echt niet bepaald wijs van. Ik zie van alles staan over VLAN Learning, Multicast Learning etc. maar dat staat allemaal uit.
[reactie veranderd]
hmmz, dat is wel minder. ik heb ff naar de switch configuratie gekeken, maar daar wordt ik dus echt niet bepaald wijs van. Ik zie van alles staan over VLAN Learning, Multicast Learning etc. maar dat staat allemaal uit.
[reactie veranderd]
Met een gewone 3Com kun je het iig niet uitzetten, dat weet ik zeker.. Hoe het met andere switches gesteld ik weet ik zo niet, ben er niet zo in thuis. Maar met een summit moet het wel lukken 
Je cobalts reageren er ook op: het is namelijk broadcast dwz het wordt gestuurd aan iedereen die op het netwerk zit. Ik heb zelfs meegemaakt dat een APC Masterswitch (een ding dat de voeding regelt en waarop alleen een webinterfacje zit met een paar knopjes waarop 3 mensen in kunnen loggen) aan het eind van de maand 6 gig datatraffic had.. kwam wellis waar door een broadcast attack oid.
Helemaal leuk is het ook als er iemand zijn realmedia server niet goed configt, krijgt iedereen op het netwerk zomaar 1,5Mbit video ongevraagd binnen... ziet er ook leuk uit in je mrtg grafiekjes
Je cobalts reageren er ook op: het is namelijk broadcast dwz het wordt gestuurd aan iedereen die op het netwerk zit. Ik heb zelfs meegemaakt dat een APC Masterswitch (een ding dat de voeding regelt en waarop alleen een webinterfacje zit met een paar knopjes waarop 3 mensen in kunnen loggen) aan het eind van de maand 6 gig datatraffic had.. kwam wellis waar door een broadcast attack oid.
Helemaal leuk is het ook als er iemand zijn realmedia server niet goed configt, krijgt iedereen op het netwerk zomaar 1,5Mbit video ongevraagd binnen... ziet er ook leuk uit in je mrtg grafiekjes
Het lijkt me stug dat IS met hun HP Procurve''s jou broadcast aanleveren ... Maar als je zekerheid wilt, contact even Arjen of een technician van IS, en vraag hoe het zit met VLAN''s e.d.Op woensdag 02 mei 2001 00:54 schreef Wannapuf het volgende:
hehe lol
maar is er een manier om dat uit te zetten?
en waarom reageren de cobalts er op?
volgens mij komt het trouwens van buiten het netwerk omdat er ook een sustained stream naar binnenkomt vanuit internet.
[typo]
Het probleem ligt waarschijnlijk eerder bij je eigen servers, dan bij IS ...
Peerke in action >:)
Modjes in action !!
"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2
ff vraagje? is it so obvious?
--
ach laat ook maar...
Ik heb IS al een mailtje gestuurd erover dus het zal wel snel verduidelijkt worden.
En eh, allen bedankt voor de goeie tips.
--
ach laat ook maar...
Ik heb IS al een mailtje gestuurd erover dus het zal wel snel verduidelijkt worden.
En eh, allen bedankt voor de goeie tips.
Pagina: 1