[BC3] Vuurwerk Linux hosting of WIn2000 hosting?

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28
Linux.. geen twijfel ;)

Asp, frontpage extensions php etc werkt uiteraard, en dan de security, snelheid etc.. ook niet onbelangrijk.

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Wat kan je het beste nemen als je het liefst bij Vuurwerk wilt hosten en een database gestuurde site wilt bouwen :? De win2000 hosting of de linux hosting :?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 14:55

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

ASP? -> Windows
Rest? -> Linux

Linux zou bij mij de voorkeur hebben. Aangezien je het hier over een server hebt wil je natuurlijk niet dat er allemaal resources worden opgebruikt voor een windowmanager.

Voor iemand die nog nooit met linux gewerkt heeft is het wat lastig, maar de hoge leer curve is eigenlijk het enige tegen linux.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 23:10 schreef Janoz het volgende:
Voor iemand die nog nooit met linux gewerkt heeft is het wat lastig, maar de hoge leer curve is eigenlijk het enige tegen linux.
ERmz... hij hoeft em toch niet te onderhouden? Hij wil alleen een pagina maken en hosten.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bekijk welke taal je prettiger vindt.
ASP of PHP
alle voors en tegens zijn al tig keer langs geweest in dit forum en op vele andere sites.
ASP betekent automatisch win2k (tsja kan op linux,maar laten we reeel blijven)
PHP draait het best op linux

Als je dan win2k neemt wordt het waarschijnlijk als DB MS-sqlserver ?
Indien mysql je voorkeur heeft kun je ook dan weer het best voor linux gaan.

Verwijderd

ASP is not really a language in itself, it''s an acronym for Active Server Pages, the actual language used to program ASP with is a script version of Visual Basic. The biggest drawback of ASP is that it''s a proprietary system that is natively used only on Microsofts Internet Information Server (IIS). This limits it''s availability to Win32 based servers. There are a couple of projects in the works that allows ASP to run in other environments and webservers; InstantASP from Halcyon (commercial), Chili!Soft ASP from Chili!Soft (commercial) and OpenASP from ActiveScripting.org (free). ASP is said to be a slower and more cumbersome language than PHP, less stable as well. Some of the pros of ASP is that since it uses VBScript it''s relatively easy to pick up the language if you''re already know how to program in Visual Basic. ASP support is also enabled by default in the IIS server making it easy to get up and running.
PHP is an HTML-embedded scripting language. Much of its syntax is borrowed from C, Java and Perl with a couple of unique PHP-specific features thrown in. The goal of the language is to allow web developers to write dynamically generated pages quickly.
voor alle volledigheid ;)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Sproggle: Weet ik wel...
Maar is altijd zo''n gedoe om dat onderscheid elke keer te noemen :)

Magoed, eigenlijk zou je php ook een mix("perl", "c", "java", "c++", "python") kunnen noemen :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Volgens mij hebben alle Cobalts 4 standaard (Chilisoft) ASP geinstalleerd. En ik dacht zelfs ook nog de Cobalt 3i. Ook Frontpage 2000 extensies staan er standaard op. Hoef je dus helemaal niet meer Win2k servers te kijken, tenzij je graag met geld smijt ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
je kunt Raq4''s & Raq3I kopen met of zonder ASP, met zijn ze een beetje duurder...
Maar ASP onder linux is niet te toppunt kwa preformance :P

Die FP exenties voor linux kun je gewoon bij MS downloaden (staat zelfs een install man. bij), maar die staat standaard op alle cobalts, thats right :)

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 02 mei 2001 03:13 schreef MrMenor het volgende:
Volgens mij hebben alle Cobalts 4 standaard (Chilisoft) ASP geinstalleerd. En ik dacht zelfs ook nog de Cobalt 3i. Ook Frontpage 2000 extensies staan er standaard op. Hoef je dus helemaal niet meer Win2k servers te kijken, tenzij je graag met geld smijt ;)
Lees dan ook de "(tsja kan op linux,maar laten we reeel blijven)" in mijn post.
Het kan zeker, maar niet "perfect" of "efficient".
Oftewel, als je asp wilt -> win2k
als je php wilt -> linux

Ze zijn uitwisselbaar, maar asp werkt het best op win2k, php het best op linux...
(en niet weer over perl varianten, chillisoft etc beginnen, dat zijn workarounds imho)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op woensdag 02 mei 2001 07:55 schreef Le Mol het volgende:
je kunt Raq4''s & Raq3I kopen met of zonder ASP, met zijn ze een beetje duurder...
Maar ASP onder linux is niet te toppunt kwa preformance :P

Die FP exenties voor linux kun je gewoon bij MS downloaden (staat zelfs een install man. bij), maar die staat standaard op alle cobalts, thats right :)
Met mijn post bedoelde ik dat de keuze voor een server niet altijd zo zwart/wit hoeft te zijn. ASP willen draaien betekend niet automatisch M$ servers. Tuurlijk, de performance van ASP op Linux zal niet super zijn, maar je kunt je klanten wel tegen een schappelijke prijs beide (ASP en PHP) opties bieden. Al was het alleen maar om alle mensen met Dreamweaver en de "klik-klak-klaar-weer-een-ASP-databaseje" functie te bedienen. En zeg nou zelf; als het een echt zware toepassing gaat worden zul je toch in de buidel moeten tasten. Om mee te beginnen is een Cobaltje met ASP een perfecte oplossing. En dat was volgens mij ook de vraag van Mark.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1