[BC3] Plushosting... wel doen of niet?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Plushosting heeft een hele mooie aanbieding voor domein reggen.

Nu zeiden een paar mensen op mijn vorige post dat Plushosting wordt gedraaid door een 18-jarige en dat ze net te vertrouwen zijn.

heeft iemand ervaring? zal ik het doen of niet?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik denk niet dat je mag concluderen dat als het door een 18-jarige wordt gerunt het dan ook niks is. Ik denk dat je voor ervaringen met PlusHosting het beste even kan kijken op www.webhosters.nl

• BC3 Victim
Ik heb al gekeken op webhosters.nl en ik zag dat plushosting toch één van de beste was voor een redelijke prijs (hoef namelijk geen webspace)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

plushosting=12host
en laat 12host nou failliet zijn gegaan.
ik ga persoonlijk niet zo graag om met de wat minder stabiele bedrijfjes.

• BC3 Victim
Omdat ik zelf nog wat te regelen had met 12Host heb ik eens even uitgezocht wat Plushosting vor bedrijf is. De eigenaar van 12Host is er inderdaad werkzaam, maar is geen eigenaar. Het bedrijf is in handen van twee andere bedrijven, waar de 12host-toko niks mee te maken heeft.

Althans, volgens het Kamer van Koophandel uitreksel.

Ik zit in ieder geval lekkel safe bij WideXS

Verwijderd

oei, mijn bronnen liegen?
moet ik toch eens iemand gaan slaan >:)

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 14:38 schreef Crizis het volgende:
De eigenaar van 12Host is er inderdaad werkzaam, maar is geen eigenaar.
right

Verwijderd

het kan aan mij liggen maar als een ''hostingbedrijf'' z''n DNS op een Cobalt RaQ machine (je weet wel, zo''n ding dat je gebruikt als je er geen verstand van hebt) draait heb ik toch een beetje moeite ze serieus te nemen.

(Maar ach, je hoort wel vaker rare dingen. Zo las ik laats een statement dat als je geen geld hebt voor een juniper, een BSD bak inrichten als router (en vervolgens de deuren wagenwijd openzetten) beter is dan er een Extreme of Foundry switch voor te zetten.)

Verwijderd

MarcoTC:

Hmmmm dat is er niet gezegd :) Weet jij waar een Juniper op draait?

FreeBSD!

Geloof je het niet dan nodig ik je nu persoonlijk uit om in amsterdam samen te gaan zitten staren naar hoe een juniper boot! Of als ik dmesg intik in de console.

Een foundry of een extreme SWITCH is bij de providers waar ik ervaring mee heb geen goede router gebleken! Wil je ook weten wie die 2 providers zijn (staan in de top 10 (hosting)providers nederland) dan mail of icq maar ff dan kan ik je het haarfijn uitleggen!

FreeBSD bak = beter dan Extreme SWITCH of Foundry SWITCH als router. Alleen je hebt gelijk dat je de FreeBSD bak dan wel dicht moet spijkeren.

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 17:01 schreef wazzup2k het volgende:
Hmmmm dat is er niet gezegd :) Weet jij waar een Juniper op draait?
JunOS :D

Verwijderd

MarcoTC:

Zal ik er nog even bij toevoegen dat een FreeBSD machine < 30 sec. nodig heeft om een totale route update te doen. Een simpele peering instelling in een Extreme kan er 2 dagen over doen omdat die processors in een Extreme niet capabel zijn voor dat soort werk het zit er bij als toegevoegde waarde vandaar ook de naam RoutingSWITCH!

En een cobalt is natuurlijk een machine voor mensen met gemak. Maar het verkoopt wel en draait beter dan 50 procent van de hostingproviders die zelf hun machines beheren. Jij met je uitmuntende kennis op gebied van Routers zal dit best wel weten. Sorry geen Flame intended maar je huiswerk doen is soms geen schande hoor! >:)

Verwijderd

Hmmm heb het al gevonden om even de waarheid door te stomen:

Copyright (c) 1992-1998 FreeBSD Inc.
Copyright (c) 1996-2000 Juniper Networks, Inc.
All rights reserved.
Copyright (c) 1982, 1986, 1989, 1991, 1993
The Regents of the University of California. All rights reserved.

JUNOS 4.2R1.3 #0: 2000-09-23 05:44:47 UTC
tlim@single.juniper.net:/n/build/4.2R1.3/release_kernel/sys/compile/GENERIC
CPU: Pentium Pro (331.71-MHz 686-class CPU)
Origin = "GenuineIntel" Id = 0x66a Stepping=10
Features=0x183f9ff<FPU,VME,DE,PSE,TSC,MSR,PAE,MCE,CX8,SEP,MTRR,PGE,MCA,CMOV,<b
16>,<b17>,MMX,<b24>>

En heb ik ervaring met Summit gevallen:

Available commands:
clear configure create delete disable
download enable help history logout
nslookup ping quit reboot restart
save show telnet traceroute unconfigure
upload use xping <cr>

>:) Teach You!

Verwijderd

Maar om even op het topic terug te komen. Ik heb hier op tweakers gelezen dat plushosting nogal veel aan spam doet. Correct me if i am wrong (heb me huiswerk niet daarin gedaan) en dat doet mij al snel denken dat ze niet genoeg klanten hebben om te kunnen bestaan :?

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 17:10 schreef wazzup2k het volgende:
>:) Teach You!
oh ja, je hebt weer wat te zeiken natuurlijk.
Maar ik zal je wel even gelijk geven. Helemaal geen problemen mee en allemaal zonder >:)''s... let maar op.

Maar goed, het statement was iets als: we hebben geen geld voor een Juniper. Opties die dan over blijven zijn dan een routing switch of BSD.
Dus als ik een BSD machine inricht als router heb ik hetzelfde als een Juniper? Da''s handig om te weten want dat maakt het inderdaad een stuk goedkoper. Ik neem aan dat ik de asic''s ook wel ergens los kan kopen ofzo?
En routing switches zijn inderdaad zwaar klote. Je hebt helemaal gelijk. De AMS-IX is er ook zwaar op achteruit gegaan sinds ze met Foundry spullen gingen werken. En Level3 zou ook eens over moeten gaan op iets normalers. Die switches daar zouden ze gelijk het raam uit moeten gooien en vervangen door een BSD bak.
En wat dat DNS draaien van Plushosting op Cobalts betreft heb je ook gelijk, ik snap niet dat we allemaal nog niet afgestapt zijn van dat onhandige gedoe.

zo goed?
Ik zal voortaan in de gaten houden of je al niet in een thread hebt gepost. Stel je voor dat ik het beter weet zeg.

Verwijderd

Doet de Amsix met hun foundry spullen aan BGP nee dat doet de provider zelf. AmsIx doet gewoon aan die hard switching.

Twee, Level3 een provider waar ik ook zeer bekend ben hebben Cisco spulletjes in hun colocatie bij ons staan. En die switches zijn in VLAN opstelling gezet en worden zo doorgetrapt naar de router (cisco).

Dus zo zie je maar weer ik heb wat te zeiken maar jij hebt het totaal fout.

DOE JE HUISWERK NOU EENS!

2-0

En over de ASIC''s (meneer heeft ook eens wat gelezen) heb je gelijk. Maar daarom kan een juniper m20 bv 20 Gigabyte zonder performance verlies routeren en filteren! (filteren nog zoiets wat je een routing switch niet wilt laten doen)

En een gewone FreeBSD bak +- 300 Mbit met filters.

Ja ik heb het allemaal al gehad in een testopstelling. Dus BLAAT BLAAT BLAAT BLAAT discussie lijkt mij ten einde. Totdat jij eens je wat meer gaat verdiepen in de wereld van routers en routing protocollen en de mogelijkheden ervan. Want zoals jij aangeeft met de AmsIX kan je dan zien dat jij weinig tot geen Know How ervan hebt en dat doet mij bijzonder triest stemmen dat je dan nog zoveel onzin kan verklaren.

Hopelijk blijf ik de zeikerd, maar zeker wel degene die gelijk heeft.

Owh ja zoek even op het internet op wat het verschil is tussen BGP sessies tussen providers op de AmsIX en static routes en switch capabilities van een routing switch!

Verwijderd

Nog even ter nadere informatie een netwerk gaat meestal zo:

Klant Server
|
Switch
|
Router van de provider
|
Switch van de upstream provider
|
Router van de upstream provider

Amsix gaat op deze manier:

Router Amsix member 1
|
Foundry (SWITCH)
|
Router Amsix member 2

En of die routers nou BSD bakken zijn of high performance machines dat ligt natuurlijk aan het budget van de provider. Daarom zijn er ook enkele die hebben gekozen voor deze opstelling:

Router Amsix member 1
|
Foundry (SWITCH)
|
RoutingSwitch amsix member 2
|
Switch
|
Klanten van amsix member 2.

Nu is mijn ervaring dat de meeste die RoutingSwitch vervangen door een FreeBSD machine of een echte Router. Omdat de routing switch niet de performance heeft tegenover een echte router of FreeBSD bak.

In de handleiding staat dan wel mooi met 30924809324 miljoen forwarding pakketjes per seconde maar daar staat niet bij als je BGP aanzet dat je met minimaal 128 MB geheugen al in de problemen komt en als je meer dan 30 peering partners hebt dat je RoutingSwitch stroperig gaat werken omdat de processor capaciteit het niet aankan!

Tja... Ik kan nog wel meer uitleggen maar zoals ik al zei de AMSIX doet niets met BGP op hun SWITCHES! Maybe hier of daar een static route van amsix locatie naar locatie maar goed... Jij denkt het toch beter te weten >:) Teach Me dan maar :)

Verwijderd

De ASIC''s zorgen ervoor dat de interfaces op de GBIC zonder performance verlies meer connecties aan kunnen dan een 3com kaartje in een FreeBSD router. Daarintegen heeft een juniper nog een eigen routing engine gebasseerd op de internet processor II van IBM een risc unit speciaal voor de BGP sessies en de leuke protocollen zoals RIPv1 v2 IS-IS etc.

Dat mist een FreeBSD inelkaar knutsel router wel. Maar dan altijd nog beter dan een Routing Switch waar je meer dan 30 a 40 peering partners op wil aansluiten. Doet me denken aan PSINet die failliet is. Die draaide volledig op routing switches ipv routers wel raar dat hun netwerk zo zoog! :? zet me toch aan het denken waarom dan een router +- 300.000 gulden kost en een routing switch met full layer 7 switching al ken kopen voor 18.000 gulden! hmzz

• BC3 Victim
Dennis,

ik vind het reteflekz dat jij daar allemaal zoveel vanaf weet...
het grootste deel van de gebruikte woorden had ik nog nooit van gehoord :)

Mocht ik ooit nog groot worden, dan sta jij op nummer 1 als ik een eigen server neem... (nu nog afwachten of jij daar blij mee kan zijn :))

Verwijderd

goed.....
dacht dat we het hadden over plushosting?
en niet over wie-heeft-de-meeste-kennis-over-routers-etc.
trouwens dennis, (om maar even offtopic te blijven) jij was toch ontslagen bij trueserver?

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 19:48 schreef blablablabla het volgende:
goed.....
dacht dat we het hadden over plushosting?
en niet over wie-heeft-de-meeste-kennis-over-routers-etc.
trouwens dennis, (om maar even offtopic te blijven) jij was toch ontslagen bij trueserver?
NIet doen, een bedrijf dat hier zich zelf een beetje loopt te verkondigen onder een andere naam en SPAM mailtjes stuurd naar iedereen en nog wat. Niet doen dus. Verder zou ik niet met hem in zee gaan vanwege het feit, dat 12host net faillietr is. Een beetje slim bedrijf neemt zo''n persoon niet aan als persoon met het contact met de buitenwereld. (althans mijn opinie)

Verwijderd

[b]Op zondag 29 april 2001 19:48
totally not true

Verwijderd

>:) hehehe mag ik meehelpen dan >:)

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 20:38 schreef wazzup2k het volgende:
>:) hehehe mag ik meehelpen dan >:)
dus het is niet waar?
of je was zelf gestopt? weet het niet precies meer.

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 20:41 schreef blablablabla het volgende:

[..]

dus het is niet waar?
of je was zelf gestopt? weet het niet precies meer.
Moet je even terugkijken in de mailinglist van cybercomm ask your friend. >:) Daarin staat duidelijk wat er gebeurd is. Een uit de hand gelopen ruzie. En daardoor had ik een foutje gemaakt dat was een beetje erg onnaceptabel maar bleek later wel 100 procent gelijk te hebben. En dat stemde mij weer wat vrolijker. En er zijn maar weinig mensen die Junipers en Cisco''s gewoon kunnen onderhouden/beheren/installeren dus ook onmisbaar :)

Verwijderd

En daarin tegen heb ik een paar dingen opgesomd.

Cobalts
Kennis CyberComm netwerk
Fel voor een provider uit het CyberComm netwerk.
Op de hoogte van mailinglist.

Als ik dan sliedrecht zeg. Wat voor een gevoel geeft jou dat dan? :)

(EDIT) Toevoeging: dat kan zijn: shit, ja dat ken ik maar als te goed, ja ik beheer daar wel maar teveel downtijd haha ;), of zit niet zo te blaten dennis (/EDIT)

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

</rant>

Verwijderd

ja, sliedrecht zegt me wel iets ja. geloof dat daar proserve zit toch?
verder erg kortzichtig wazzup2k. zij zijn niet de enige met cobalts :)
had wel wat beter speurwerk verwacht >:)

:Z
time for bed :z

Verwijderd

Hehehe flippen :) Ik zat te denken omdat jij altijd vanuit een Bart kabelabbo surft naar een stel bakken naar ProServe. Tja de beveiliging daar laat ook veel te wensen over. Krijg ik te horen (zeg ik er maar bij he >:)

Verwijderd

Hmm dan ben jij dus niet degene die op SunRise zijn mail verstuurd :)

194.158.177.7 dan is dit het verkeerde ip adres. Maar ik zal wel ff mijn steun en toeverlaat bij Bart vragen (binnenkort) chello of ze even willen loggen op de transparant proxy op poort 80 ben dan wel benieuwd wie er vanaf dat ip surft naar Tweakers :? en wat dit ip te zoeken heeft op 1 van de servers van ProServe want die kom je daar toch niet voor niets tegen.

Misschien intressant om mee te helpen?
Pagina: 1