Toon posts:

[BC3] Domein onbereikbaar!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mijn domein niet bereiken, niet via FTP, mail en ook niet via mijn browser, het rare is dat andere mensen het wel kunnen bereiken. Ik host niet zelf. Waar zou dit aan kunnen liggen???

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Doe eens een ping en traceroute naar je domein, wat zijn je resultaten?

Verwijderd

Uh, dat kan aan veel dingen liggen. Bijvoorbeeld DNS van je provider.

Verwijderd

Uh, dat kan aan veel dingen liggen. Bijvoorbeeld DNS van je provider. Probeer eens via een ander inbelaccount in te bellen.

Verwijderd

Topicstarter
Destination net unreachable.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

De ping.

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 19:24 schreef joska het volgende:
Uh, dat kan aan veel dingen liggen. Bijvoorbeeld DNS van je provider. Probeer eens via een ander inbelaccount in te bellen.
<edit>
oeps
</edit>

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:25
en kan je je IP resolven ? En is het IP wel of niet pingbaar ?

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dat hij het eerst wel gewoon deed. Ik heb hier pas sinds twee dagen last van.

Verwijderd

Topicstarter
Bij IP te pingen krijg ik:

Request timed out.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen die IGR heeft, onze lokale kabelprovidershit, kan mijn domein niet bereiken. Hoe kan dit???

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 20:13 schreef robbinh het volgende:
Iedereen die IGR heeft, onze lokale kabelprovidershit, kan mijn domein niet bereiken. Hoe kan dit???
Dan ligt het dus waarschijnlijk aan de DNS van je ISP (zoals ik in mijn 1e reactie al zei)

Verwijderd

Topicstarter
En wat kan ik daar aan doen?
Want nu kan ik ook mijn mail niet checken.

Verwijderd

fatsoenlijk DNS server instellen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz...maar hoe komt het dan dat ik mijn mail/FTP/site ook niet kan benaderen via het IP. Dat heeft lijkt me toch niet veel met de DNS te maken, ofwel?

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 20:27 schreef robbinh het volgende:
Hmmz...maar hoe komt het dan dat ik mijn mail/FTP/site ook niet kan benaderen via het IP. Dat heeft lijkt me toch niet veel met de DNS te maken, ofwel?
Hij is leuk :) Jazeker heeft dat er mee te maken.

Verwijderd

Jazekerwel ;)

Als ie hem niet kan resolven voor web dan kan ie em voor andere dingen ook niet resolven.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt.
Maar wat kan ik er aan doen?
Wat zou ik mn ISP kunnen vragen?

Verwijderd

212.120.80.5
212.120.80.4

vul deze 2 eens in en probeer het dan nog eens

Verwijderd

Topicstarter
Waarbij?
Sorry, heb hier niet zo veel verstand van.

Verwijderd

Bij je DNS servers..

bel je in? heb je kabel?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Welk OS gebruik je?
Win9x:

Eigenschappen Netwerkomgeving, TCP/IP -> Eigenschappen -> DNS

Daar kan je het invullen.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 20:33 schreef robbinh het volgende:
Waarbij?
Sorry, heb hier niet zo veel verstand van.
Instellingen van je inbelverbinding, als Primaire en Secundaire domain name server.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kabel, maar ik bel toch in.
Kind of Kabelfoon.

Verwijderd

Het is een netwerkprobleem. Duidelijk destination host unreacheble is gewoon een netwerk probleem. De dns is perfect in orde ik denk gewoon dat er ergens een verbinding of een sessie in een van de routers van je provider stuk is.

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 20:46 schreef wazzup2k het volgende:
Het is een netwerkprobleem.
Vage kwast ;)

1 way to find out:

naar de command prompt en tik:

nslookup www.domein.ext

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz...ik heb dit ingesteld maar hij doet het nog steeds niet.

Verwijderd

Netwerkprobleem. Kan je niet instellen ligt aan je provider.

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen zij toch wel verhelpen, heb er namelijk pas sinds twee dagen last van.

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 20:51 schreef wazzup2k het volgende:
Netwerkprobleem. Kan je niet instellen ligt aan je provider.
De lollige opmerkingen vliegen me om de oren hiero :) Je moet gewoon gebruik maken van een andere DNS, ipv die van je provider.

Verwijderd

Doe eens:
code:
1
nslookup www.domein.ext

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, results:

Server: a
Adress: 127.0.0.1

Verwijderd

Hmmm je bent echt een newbie he joska? :)

Als hij pingt dan komt wel het ip adres te verschijn en hij begint te pingen en krijgt de melding Network Unreachable!!!!!!!! Zijn jullie nou echt Tweakers! Schaam je! Dat heeft geen drol maar dan ook geen drol met de DNS van zijn provider te maken. Het probleem is dat een transit link gewoon niet gerouteerd word!

Dus dan inderdaad zoals hij nu zegt zijn provider moet dat oplossen en daar moet hij netjes melding van maken!

Denk na voordat je zulk soort opmerkingen maakt.!

Verwijderd

En met die results dan ping je dus naar localhost en dan moet je reply krijgen zoiets van.

Antwoord van 127.0.0.1 etc..

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt, maar wat moet ik dan vertellen wat er mankeert?

PS: Ik had die andere DNS Ip''s ook geprobeerd maar toen deed ie het nog steeds niet.

Verwijderd

Dat zeg ik ligt aan je provider gewoon melding van maken.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe heet dat wat er mankeert, want dan kan ik ze dat zo vertellen, dan hoef ik niet een heel verhaal te vertellen om het duidelijk te maken, en mijn manier van uitleggen kennende snappen ze het dan tog niet, dus hoen wordt dit genoemd?

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 20:55 schreef wazzup2k het volgende:
Hmmm je bent echt een newbie he joska? :)

Als hij pingt dan komt wel het ip adres te verschijn en hij begint te pingen en krijgt de melding Network Unreachable!!!!!!!! Zijn jullie nou echt Tweakers! Schaam je! Dat heeft geen drol maar dan ook geen drol met de DNS van zijn provider te maken. Het probleem is dat een transit link gewoon niet gerouteerd word!

Dus dan inderdaad zoals hij nu zegt zijn provider moet dat oplossen en daar moet hij netjes melding van maken!

Denk na voordat je zulk soort opmerkingen maakt.!
<?
if (you==right) {
kickme();
}
?> :)

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 20:59 schreef robbinh het volgende:
En hoe heet dat wat er mankeert, want dan kan ik ze dat zo vertellen, dan hoef ik niet een heel verhaal te vertellen om het duidelijk te maken, en mijn manier van uitleggen kennende snappen ze het dan tog niet, dus hoen wordt dit genoemd?
Stuur ze een linkje naar dit topic.

Verwijderd

Een van jullie transit providers heeft een probleem met het bereiken van een netwerk, mijn domeinnaam valt niet te bereiken door jullie netwerk door dit probleem. Mijn domeinnaam is: blablablabla.com.

Zouden jullie dat kunnen oplossen en mij hierover terugmailen wanneer dit probleem is opgelost?

Ik krijg de volgende melding:

Network Unreachable.

Met vriendelijke groet,

Ikke >:)

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 21:01 schreef joska het volgende:

[..]

<?
if (you==right) {
kickme();
}
?> :)
<? if (i==mad) {
echo "ik zal je dan niet kicken hehe";

};

?>

:)

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 21:04 schreef wazzup2k het volgende:

[..]

<? if (i==mad) {
echo "ik zal je dan niet kicken hehe";

};

?>

:)
En ben je mad?
(of Alfred e. Neuman... als je dat wat zegt :) )

Verwijderd

Nou ik heb de oplossing hoor....Ik zal het eens uitleggen....

Moi heeft een eigen server bij Widexs staan. Van de week moest ik een klant doorverhuizen vanaf die server daar naar een andere server die bij 2f staat.
Ik haalde via ftp de bestanden van de server af. Vervolgens bij het naar binnenhalen van een bestaand begin met Black Ice alarm te geven dat ik werd aangevallen door me eigen server.
Vervolgens zette Black Ice me verbinding dicht met die server. Oftwel me ipnummer van die server werdt geblokkeerd door Black Ice.
Alle pagina''s die ik via me browser wilde opvragen (alle sites) die dus op die server draaiden waren niet bereikbaar via me browser. Oftwel alles was dichtgezet. Het programma Black ice zette dus alle verbindingen dicht. Ik helemaal in de stress want wist totaal niet waar het aan lag. Andere mensen zagen wel de sites maar ik niet. Een zoektocht in BI leverde dus op dat het ipnummer van die server was dichtgezet door dat programma. Oftwel niks meer kunnen opvragen van die server.

Snap je het nu een beetje ? Zit je soms achter een firewall of wat dan ook ? Dan zal het daar heel waarschijnlijk aan liggen..ik heb dus datzelfde probleem gehad...

Verwijderd

Vervolgens zette Black Ice me verbinding dicht met die server.
|:(
Da''s kut zeg.. da''s nou zo''n typisch probleem dat als ik daar na 2 dagen zoeken achter zou komen, m''n PC een enkele reis door het raam krijgt.

''t is wel een goeie ja.
Aangezien het geen DNS probleem is, misschien kan de starter van dit topic eens proberen een traceroute (i.p.v. ping) te doen naar z''n machine om te kijken of ie wel naar buiten gaat.

Onder windows zoiets als
tracert www.domein.nl (of IP nummer)

- Als ie ergens stopt bij de provider... provider bellen.
- Als ie bij de eerste al moeilijk doet is het misschien iets als bovenstaand verhaal.

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 23:26 schreef Bzrk-Rec het volgende:
Nou ik heb de oplossing hoor....Ik zal het eens uitleggen....

Moi heeft een eigen server bij Widexs staan. Van de week moest ik een klant doorverhuizen vanaf die server daar naar een andere server die bij 2f staat.
Ik haalde via ftp de bestanden van de server af. Vervolgens bij het naar binnenhalen van een bestaand begin met Black Ice alarm te geven dat ik werd aangevallen door me eigen server.
Vervolgens zette Black Ice me verbinding dicht met die server. Oftwel me ipnummer van die server werdt geblokkeerd door Black Ice.
Alle pagina''s die ik via me browser wilde opvragen (alle sites) die dus op die server draaiden waren niet bereikbaar via me browser. Oftwel alles was dichtgezet. Het programma Black ice zette dus alle verbindingen dicht. Ik helemaal in de stress want wist totaal niet waar het aan lag. Andere mensen zagen wel de sites maar ik niet. Een zoektocht in BI leverde dus op dat het ipnummer van die server was dichtgezet door dat programma. Oftwel niks meer kunnen opvragen van die server.

Snap je het nu een beetje ? Zit je soms achter een firewall of wat dan ook ? Dan zal het daar heel waarschijnlijk aan liggen..ik heb dus datzelfde probleem gehad...
Hmm aangezien elke gebruiker binnen die provider daar last van heeft denk ik niet dat dat het geval zal zijn :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
WideXS is nog veel leuker, moet je als je je mail wil binnenhalen via telnet (ik=leet B-)) connecten naar poort 11 ipv poort 110, kun je meteen niet meer op je server :( (bij mij duurde het zelfs 2 dagen en toen ik ze mailde en belde konden ze er nog niets aan doen.. domein stond de volgende dag ergens anders :)).

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 00:20 schreef Bigs het volgende:
WideXS is nog veel leuker, moet je als je je mail wil binnenhalen via telnet (ik=leet B-)) connecten naar poort 11 ipv poort 110, kun je meteen niet meer op je server :( (bij mij duurde het zelfs 2 dagen en toen ik ze mailde en belde konden ze er nog niets aan doen.. domein stond de volgende dag ergens anders :)).
Waarom haal je je mail binnen via telnet?

Verwijderd

pfff... ik geef wideXS ook groot gelijk, als mensen connecten op verkeerde poorten zijn het 99% van de aantal keer poortscans of mensen die een exploit willen proberen.

Dat jij nu toevallig een domme fout maakt is jouw probleem niet die van hun, alhoewel ze het wel iets sneller hadden op kunnen lossen.

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 02:15 schreef joska het volgende:

[..]

Waarom haal je je mail binnen via telnet?
E-Mail binnentelnetten is wel vet :P

+OK <26741.988537550@gemini.devour.org>
USER kareltje
+OK
PASS smoel
-ERR authorization failed

feck >:)

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 11:52 schreef milanese het volgende:

[..]

E-Mail binnentelnetten is wel vet :P

+OK <26741.988537550@gemini.devour.org>
USER kareltje
+OK
PASS smoel
-ERR authorization failed

feck >:)
486SX 25MHz@33 - 4MB ram - OAK 256kbyte VidCard - 125MB HD - Floppy Drive - 4 Speed CD-ROM

** eek ** sign rippers at work :)
Pagina: 1